Flere HDD skal figurere som en enkelt HDD i X

Software d.  12. august. 2004, skrevet af System
Vist: 303 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
12-08-2004 11:37:24
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg er meget interesseret i at kunne få alle mine drev i min fil server til at figurere som et enkelt!
Jeg ved at windows diskmanager kan gøre noget lignende, men med risikoen for totalt data tab til følge!

Mit spørgsmål går derfor på om der findes et stykke software som kan simulere en form for sammenkædning af flere diske?

..

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2004 12:00:10
Svar/Indlæg:
1581/5
du kan vælge at mappe ntfs drev som en mappe på c: f.eks. det er nok den sikreste løsning, hvis det kan bruges.

ellers skal alle diske opgraderes til dynamiske diske, og så skal du lave en spanned volume. (og c: kan ikke indgå)

Twilight

Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2004 12:10:01
Svar/Indlæg:
597/39
Man kunne jo også overveje at kigge på noget RAID.

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2004 12:14:39
Svar/Indlæg:
2502/221
ja RAID var nok den nemmeste mulighed.

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2004 12:39:59
Svar/Indlæg:
1996/65
Hardware Raid eller Software Raid ... det er mulighederne ...

Problemet er så bare at det lyder som om du ikke vil formatere de harddiske du har ... hvilket du ikke kan komme unden om med RAID ...

Hardware RAID ... der skal du ud og have fat i en RAID controler til dine harddiske, hvis dit bundkort ikke allerede har en RAID controller ... Fordelen ved hardware RAID frem for software, er at dine harddiske fysisk set vil se ud som som det er en, fra styresystemts synspunkt ... og hardware raid køre også noget hurtigere end software raid ...

Software RAID ... er det man kan med Windows disk Manager, hvor man formatere harddiskene til et dynamisk disk system ... og derved opnår man at harddiskene på den måde kommer til at virke som en ...

Men altså under alle omstændigheder så skal de harddiske som du vil køre RAID på, formateres ... :i