Filer mistet på Nokia N-Gage

Diverse d.  12. august. 2004, skrevet af Uheldig
Vist: 515 gange.

Uheldig

Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2004 17:50:27
Svar/Indlæg:
265/64
Jeg har virkelig trådt i suppedasen for da jeg fik min N-Gage ind af døren idag og jeg satte mit 128 mb. kort i og satte den til computeren så var der lidt musik derpå og så prøvede jeg at formatere kortet ved at højre klikke på drevet og formatere og filerne forsvandt men da jeg så puttede mp3 over igen og skulle til at åbne afspilleren så skriver den "Hukommelses kort Beskadiget ! "
Så tænkte jeg på om man kan få det lavet igen på en eller anden måde ??

Uheldig.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2004 18:03:40
Svar/Indlæg:
4120/115
Du skal lige passe på med hvilket filsystem du bruger! Tror faktisk kun du kan benytte FAT16 på ramkortene? Men det skulle ikke undre mig om Windows kunne lægge NTFS på kortet, men det så kun kunne bruges i windows...

Hvis du er kørt helt fast, så kan det lade sig gøre at lave en lowlevel formatering af kortene! f.eks. med www.micma18.dk/oc/LOFORMAT.EXE

Men du kan også have været uheldig at skade kortet! Det er nok noget mange forhandlere osv. glemmer at fortælle kunderne om, men et flash-ram kort bliver rimelig hurtigt slidt, og "cellerne" bliver defekte. Der er godtnok indbygget noget logik i de fleste nyere kredse som forhindre at der er visse celler der bliver brugt mere end andre... men aligevel! Et normalt flash-ram kort kan typisk holde til 100.000 læsninger og skrivninger, +/- en hel del 😉

Uheldig

Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2004 18:11:39
Svar/Indlæg:
265/64
Jeg ved ikke helt hvad der er galt men jeg så på kortet inden jeg formaterede i Windows og der var nogle filer som jeg ikke kunne slette på kortet som jeg tror kortet arbejdede med men de er jo også blevet slettet, jeg tror det er derfor....
Hvis det er derfor er der så nogen der har disse filer som kan sende dem til mig. ??

Uheldig.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2004 18:37:17
Svar/Indlæg:
4120/115
Kan du ikke bare formatere det med telefonens indbyggede værktøjer?

Jeg kan ihvertfald formatere mine flash ram i min SE P900... Og der ligger den selv fil strukturen ind på kortet igen! Men jeg synes bare det burde virke aligevel, for jeg er ret sikker på Symbian selv opretter de nye biblioteker det skal bruge... f.eks. til billeder, programmer osv.

Uheldig

Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2004 19:00:36
Svar/Indlæg:
265/64
Jeg kiggede lige efter og man kan godt formatere hukommelsen på telefonen, men jeg så lige under "Bemærk" At et hukommelses kort der indeholder vigtig software må ikke formateres, da alle data på hukommelses kortet ødelægges ved formateringen"
Er det muligt at hente de filer som åben bart lå på kortet og som var vigtige igen ???

Uheldig.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 06:01:28
Svar/Indlæg:
4120/115
Øhhh.... Ja self. ødelægger du de data der ligger på kortet! (hvad troede du ellers en formatering var?)

Men selvom dataene på kortet er væk (og det ellers ikke er skadet!) så kan du jo sagtens bruge det aligevel... du kan jo bare selv lægge noget data ind på det 😉 Og ang. Symbians fil struktur, så er det jeg tror at hvis du formatere kortet i telefonen, så opretter den selv alle mapperne til billeder og de forskellige data osv. 😉

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 08:31:56
Svar/Indlæg:
6052/189
tja..

først ville jeg prøve www.getdataback.com

måske kan det redde data fra flashkort..

og derefter vil jeg prøve at formatere kortet med telefonens værktøjer...