Hadsk stemning på IRC?

Hyggehjørnet d.  13. august. 2004, skrevet af Sorte Slyngel
Vist: 987 gange.

Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 13:06:41
Svar/Indlæg:
684/95
Ja nu bliver jeg sq nød til at brokke mig, da jeg efterhånden har vænnet mig til den flinke stemning og gode hjælpsomhed der er her på siden må jeg nok sige at jeg næsten blev chokeret (jaja jeg ved det lyder åndsvagt) da jeg for en sjælden gangs skyld loggede på #overclocking.dk på quakenet, mage til frække unger der kravler rundt derinde, det giver da ingen mening...

Jeg spørger om der ikke var en (tror jeg brugte udtrykket snedig fyr) der lige kunne give et link til en side med nogen FX59xx bios'er da mit google fuckede rundt med mig! (den kunne kun søge på en ting: nvidia bios editor, spørg mig ikke hvorfor den kun ville det) men det første man for at vide derinde er GOOGLE, ja fint skriver jeg så, og forklarer pænt at mit google skabte sig åndsvag, det næste der sker er så at 3 personer (nævner ingen navne) begunder at råbe op om hvor doven jeg er at jeg ikke engang gider at søge på google...

Jeg når ikke engang at forklare at det sq ikke var fordi jeg er doven da jeg havde brugt tid på at fyre op for det åndsvage mIRC, for jeg blev sq kicket/bannet lige så hurtigt som jeg kom derind!

Kan det virkelig være rigtigt at en seriøs side som overclocking.dk skal have en så useriøs mIRC "adresse/side" som er styret af nogle ubehøvlede personer som knab kan stave???


Det var bare midt sure opstød om mit rimelig tossede mIRC besøg!!!



Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 13:07:58
Svar/Indlæg:
3385/80
oc.dk på IRC er det samme som hol.dk på nettet ... mere enkelt kan det faktisk ikke siges :e



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 13:09:33
Svar/Indlæg:
684/95
#1

Okay, så er det ikke bare mig der er blevet en sur gammel mand... det er godt nok at vide!



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 13:11:31
Svar/Indlæg:
684/95
Lol, og den der knap kan stave bemærkning trækker jeg tilbage da mit indlæg da vist trænger til en lille stavefejls rettelse :r



PimpF
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 13:19:27
Svar/Indlæg:
211/19
Sorte Slyngel, hol.dk og til dels oc.dk er overbefolket af små irriterende, møgforkælede møgunger, så det undrer mig ikke at deres mirc channel osse er det. Med det mener jeg at salgstråde meget ofte bliver ødelagt af ovenstående med irrelevante indlæg. Møgungerne fatter ikke at hvis de ikke vil byde eller har interesse i noget hard ware, så skal de ikke poste indlæg i en tråd. Nogle mener at hvis de ikke lige har råd til en ting, så kan de lige så godt ødelægge salget for sælger...



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 13:26:51
Svar/Indlæg:
6624/113
#0 - Der er vist smuttet noget her.

Som du også fik besked på i IRC, synes jeg du skal læse følgende link : http://sajmon.no-ip.com/regler... som er kanalens regelsæt / retningslinjer.

Det vil give dig en ide om hvorfor folk siger som de gør, når du spørger om noget der tager 3 sekunder at finde selv, og ikke mindst er blevet spurgt om 150 gange før du kom. :00

Der er i modsætning til hvad at par personer siger, en masse hjælp at hente på IRC. Men hvis man ikke engang gider bruge 10 sekunder på at læse retningslinjerne og baggrunden for det forum / community man forventer hjælp fra, så bliver man ikke behandlet pænt nej. Men du forventer vel heller ikke at kunne undgå fartbøder uden at kende færdselsreglerne?



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 13:33:01
Svar/Indlæg:
684/95
#6

Du kan tro jeg har læst reglerne, men du har åbenbart ikke læst hvad jeg skrev... tro det eller ej, google VAR fucked og jeg manglede hjælp, men den kom åbenbart ikke...

Det er sq da lidt utroligt tonen ikke kan holdes bare det mindste pæn derinde!!!



whateverdhc
 
Superbruger
Tilføjet:
13-08-2004 13:36:51
Svar/Indlæg:
20/1
sajmon hold nu mund..



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 13:37:09
Svar/Indlæg:
6052/189
tja.. stemningen på #overclocking.dk er ganske fin, men nogle gange ka man da godt blive lidt mut når man får et par kick-bans om dagen.. men skid på det, det rager mig altså...



Lamsebamsen
 
Superbruger
Tilføjet:
13-08-2004 13:38:21
Svar/Indlæg:
188/20
Den er da heller ikke altid lige fed herinde...!?
- og de der smartass typer som forsøger at gøre en til grin uden at have en skid at have det i, de findes da også herinde.
Desværre må jeg sige, for langt de fleste herinde er saglige mennesker med en masse god viden som de gerne deler ud af.
Men er det ikke bare en reflektion af samfundet omkring os?
Nogle mennesker er nogle narrøve, men langt de fleste er i virkeligheden helt ok...!?



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 13:38:43
Svar/Indlæg:
684/95
#8

Haha, såså... selvom han nogengange er lidt fræk så siger han da ind imellem noget interessant :e



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 13:40:05
Svar/Indlæg:
6624/113
#7 - Hvis du havde læst retningslinjerne, ville du ikke sige som du gjorde i #0 med hensyn til det her :

Kan det virkelig være rigtigt at en seriøs side som overclocking.dk skal have en så useriøs mIRC "adresse/side" som er styret af nogle ubehøvlede personer som knab kan stave???

For lige netop DET forhold er nøje beskrevet i det link jeg smed i #6.. :00

#8 - Og det bestemmer du? Tror jeg ik du skal regne med...



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 13:42:06
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg er da ked af at du kom skævt ind på IRC kanalen og dens brugere - men du er mere end velkommen til at joine igen - for folk er fint hjælpsomme hvis man bare bruger indersiden af hovedet og lodder stemningen... ;)



Cyber-Frog
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 13:44:42
Svar/Indlæg:
830/15
#13 - Got that right :)

Buttom line is - Vi er skam meget flinke derinde, og op'sene er blide som lam....neej du, den gang jeg var op der var der andre boll....ehm det kan også bare være lige meget :)

Der er mange forskellige slags mennesker derinde, det er det der gør at vi har det pænt sjovt for det meste derinde :) - Heldigvis...



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 13:44:42
Svar/Indlæg:
684/95
#13

Hmm, sidder og forsøger at finde på en eller anden smart bemærkning, men jeg har ikke nogen:( Så jeg siger bare tak for tilbuddet og jeg joiner jo nok igen en dag:)



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 13:47:13
Svar/Indlæg:
2664/97
Jeg synes nu heller ikke det er serlig nemt at få hjælp inde på #overclocking.dk Jeg har tit tænkt, "har lige et hurtigt spørgsmål, gide rikke oprette en tråd på www.overclocking.dk så spørger på irc #overclocking.dk Men man får "GOOGLE" i hoved med det samme, eller en masse andet nytteløst..

Dog har jeg da også fået lidt hjælp der inde... Men synes nu ikk der er lige så godt at være som på www.overclocking.dk



Anonym2020102112223
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 13:48:02
Svar/Indlæg:
125/39
Jeg vil give dig ret, synes også kanalen har sine dårlige elementer.(Hej Sajmon)
Specielt nedladende kommentare og andet som jeg kunne være foruden at se på.
Face it, hvis folk ikke havde noget at spørge om, hvad skulle man så bruge sådan en kanal til? At sidde og fyre sine scripts af hvad man har af hardware og hvad man hører af musik?



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 13:51:51
Svar/Indlæg:
6624/113
#17 - Det er chat - lev med det eller lad være. :00
Hvis du kun kan tude over at der intet foregår, så må du jo selv bidrage med noget?

Mit nick er Sajmon - hvad er dit? Det er lidt rarere at vide hvem man taler med jo...



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 13:54:56
Svar/Indlæg:
2664/97
17# ej har du også lagt mærke til det :p hehe



rever
 
Superbruger
Tilføjet:
13-08-2004 13:59:01
Svar/Indlæg:
454/31
Der er jo andre søgemaskiner end lige google !
Altid prøv selv først derefter spørg, folk plejer at blive "irriteret" over det... *Bare et godt råd*

Men folk på #overclocking.dk plejer at virke, seje / smarte... Så bare sig: "k seje k" :P



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 14:00:10
Svar/Indlæg:
684/95
#20

Lol, jeg hader når nogen siger "k seje K" til en, det re bare monster provokerende:)



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 14:00:22
Svar/Indlæg:
6624/113
#20 - Ja og så er du stemplet som en hjernelam CS'er. :D

Den slags opfatter jeg ikke provokerende. Jeg læser "k seje k" som "ban mig NU" - og så må jeg jo gøre som der bliver "sagt"...



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 14:02:26
Svar/Indlæg:
684/95
#22

K SEJE K... ej jeg pjatter :e (og spammer, sorry:))



Anonym2020102112223
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 14:11:03
Svar/Indlæg:
125/39
#18
Jeg tuder ikke over aktiviteten i kanalen.

Jeg 'tuder' over folk som bliver behandlet som en snotklat, fordi de ikke har så meget kendskab til det hele (Husk, i var også på de stadie en gang). Og hvis det ikke var fordi at der kom en besøgende i kanalen og stillede nogle spørgsmål.

Kan jo være at personen ikke besidder evnen til at lave en kvalificeret søgning på google, og derved vil være 100% inden personen begiver sig ud på hvad det nu er han ønsker hjælp til.

Mange med mindre viden, er ofte nysgerrige og vil prøve sig frem - og hvad så hvis han ikke ved hvor han skal finde den nye version af rivatuner? Det tager dig omtrent ca samme tid som at skrive url, som at banne brugeren. Forskellen ligger bare i, at hvis du benytter sidstnævnte (hvilket du har en åbenlys trang til) så efterlader du 2 forskellige personer, 1 som ikke har fået svar på sit spørgsmål og er irriteret. Og så i dig, som kan sidde med resten af kanalen og tænkte 'kæft en tumpe'.

Hvis du nu bare skrev den url istedet, ville du hjælpe manden og jeg er sikker på at han ville værdsætte det en del.

Giver dig ret i at reglerne skal læses inden, og accepteres - men at køre nazidiktator-stilen klæder ingen, heller ikke dig.



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 14:18:24
Svar/Indlæg:
6624/113
#24 - Hvis du mener jeg har en åbenlys trang til at banne - må jeg så lige gøre dig opmærksom på, at jeg meget langtfra er den eneste der har den mulighed. Vi er PT mere end 10 personer som "styrer kanalen" - så du skal ikke sidde og bilde folk ind jeg har nazi-tendenser hvis det ikke passer. Desuden aner jeg stadig ikke hvem du er, og har derfor lidt svært ved at se hvordan du kan udtale dig om IRC kanalen....



BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 14:21:52
Svar/Indlæg:
2732/41
0# Bare ban lAsh :p
det gas



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 14:23:09
Svar/Indlæg:
684/95
#26

Jeg kan da ikke banne |Ash... jeg kan ikke banne nogen fjolle :e



Oxize
 
Superbruger
Tilføjet:
13-08-2004 14:31:45
Svar/Indlæg:
1328/55
Jeg ville give dig ret i at stemningen nogen gange kan være lidt hård... jeg kan da give et eksempel... Der var en person ved navn "las" der pludselig, uden nogen provokation eller lignede siger "Oxize sut min pik"....

Heldigvis for mig, kan jeg kun grine af det.... Det siger en hel del mere om ham, end om mig.... Så hvis han for en smule selvtilfredstillelse ved at sige det, så må han da gøre det...

Men der er en ting jeg er utilfreds med... Der var en meget "velset" person der lagde et link til et stødene materiale, og blev også bannet, men kun i 3 min... den tilhørende skrift var "Sorry *nick*, de er regler..."

.. Hvor andre har fået langt hårdere straffe, f.eks. 2 timers ban (som officielt er max ifg. regelsættet...)

Regler skulle være ens for alle!



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 14:32:48
Svar/Indlæg:
6624/113
Regler ER ens for alle. Max ban er 2 timer... ;)



ChrisB
 
Superbruger
Tilføjet:
13-08-2004 14:35:39
Svar/Indlæg:
148/42
Hmmm... Jeg viste ikke at I var på IRC... hmmm...
Addy??



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 14:36:19
Svar/Indlæg:
2664/97
29# Synes ikk mans kal pive over der er nogen der får en større straf end andre. Har man brudt reglerne, så har man selv bedt om det..



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 14:36:55
Svar/Indlæg:
6624/113
#31 - Start med at læse #6

Når den er faldet på plads, så er det #overclocking.dk på Quakenet...

http://www.overclocking.dk/irc... - kan osse bruges. :D



whateverdhc
 
Superbruger
Tilføjet:
13-08-2004 14:57:27
Svar/Indlæg:
20/1
#30 PFFFFT må jeg være fri hilsen Crispo... x(



Oxize
 
Superbruger
Tilføjet:
13-08-2004 14:58:09
Svar/Indlæg:
1328/55
#32

Well... det er lidt det samme som at give en person 1½ for et mord, og give 16 år til en anden, selvom mordet/metoden er HELT ens...



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 15:04:02
Svar/Indlæg:
6624/113
#34 - Du er heller ikke bannet - du er blacklistet. Det sker for personer, som forbryder sig imod Quakenets regelsæt, eller bare for personer som intet vil derinde udover at skabe problemer....



whateverdhc
 
Superbruger
Tilføjet:
13-08-2004 15:07:10
Svar/Indlæg:
20/1
tsk tsk tsk



#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 15:15:25
Svar/Indlæg:
1581/5
Jeg har et par punkter at tilføje her.

For det første, så er #overclocking.dk på Quakenet ikke en support kanal, det er derimod en community kanal, hvor man "hænger ud" med andre og diskuterer hardware/overclocking/hvordan vinden blæser.
Der er mange dygtige og kyndige personer derinde, og derfor kan man ofte hjælpe hinanden, men man kan ikke komme og kræve at folk skal hjælpe, som nogle folk ofte misforstår, som man bla. kan se i #0.

Ang. "straf" på kanalen for regelbrud, så er der 3 niveauer. et kick der viser at det er alvor det administratorene af kanalen siger til en, et ban (max 2 timer) hvis man stadig ikke respekterer reglerne, og til sidst helt langt ude, så er der blacklist.

Crispo som skriver længere oppe er blacklisted, pga. han havde tiltvunget sig administrative rettigheder på kanalen, og han er derfor bortvist, at han så ikke forstår det og igen og igen forsøger på nye måder at komme ind på kanalen virker utroligt barnligt.

Nogle spørger måske, hvorfor alle de regler?
På irc kan man ikke vælge og vrage hvad man vil læse, det er en kontinuerlig strøm af tekst der vælter ind over skærmen, og for at der ikke er for meget støj der overskygger folks samtaler, er man nød til at have lidt spilleregler, det er dem sajmon linker til i #6

Men hvis man lige slår lidt koldt vand i blodet, og opfører sig civiliseret, så får langt de fleste en positiv og givtig oplevelse ud af IRC, ja det kan faktisk blive en rigtig timesluger, meget værre end forumet her på siden ;)

Så slå da en smut forbi og dan dit eget indtryk.





Scotty
 
Superbruger
Tilføjet:
13-08-2004 15:48:48
Svar/Indlæg:
258/12
Jeg vil lige tilføje en ting til Crispo.

Du ved godt hvorfor du ikke skal komme på kanalen, sammen med de to andre som var med til at "stjæle" adgangen til kanalen.

Men alligevel bliver du ved med at prøve på at joine kanalen, kan du ikke bare lade være med det?

Og ja, jeg kender dig IRL, men IRC og IRL er ikke det samme, så der er ingen kære mor.



Cyber-Frog
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 16:20:38
Svar/Indlæg:
830/15
/me kysser Scotty på panden - "I love it when you play rough babe"



Sneglehunden
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 16:28:34
Svar/Indlæg:
2502/221
#8 hehe må jeg gætte på du selv bruger/har brugt #overclocking.dk

22# du læser jo alt som det..

24# enig

Jeg synes bare mere folk sku lukke munden end at svine andre til. hvis man ikke gider hjælpe med et link elelr en anden ting SÅ LUK MUNDEN!

Er lige som så mange andre træt af at få smidt GOOGLE i hovedet når man gerne vil høre FOLKS mening/erfaringer om noget, hvis de ikk gider svare, så fint nok for mig, bare de holder mund.





Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 16:58:36
Svar/Indlæg:
4263/107
Min erfaring med IRC, er at folk tit og ofte ikke bliver taget seriøst og nærmest bliver "mobbet" ud :l

:x



Terle
 
Superbruger
Tilføjet:
13-08-2004 17:09:52
Svar/Indlæg:
145/36
#0 Der vil sgu altid være regel-ryttere, påståelige og direkte irreterende mennekser alle steder........heldigvis er det en forholdsvis lille gruppe her på oc.dk, men forstår udemærket, skuffelesen, når man ikke engang kan få lov at forklare sig, inden man for "noob-høvl" af IT-PC-SUPERMENNESKE-PROFILERNE i diverse forum. :00

mvh
terle



hhb65
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 20:13:27
Svar/Indlæg:
454/85
#0

ved ikke om du nogen sinde fik dig et link:

http://forums.guru3d.com/showt...

her er et..

mvh steen



Cyber-Frog
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 20:52:32
Svar/Indlæg:
830/15
#45 - Nu har jeg ikke svinet dig herinde, så shh.
Mht. reglerne så har de ting du snakker om altid været oplyst i dem, så der kunne måske være en grund til at du røg ud hele tiden?

Og så lidt konstruktiv kritik: Vi er da glade for at høre at du ikke kommer igen.



Atomizer
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 20:54:24
Svar/Indlæg:
688/32
#0

Jeg giver dig til dels ret. Jeg hænger en del ud på #overclocking.dk men jeg synes stemningen er meget anderledes end herinde.

Det virker som om der er et hiraki som styres af meget få mennesker. Ja jeg tror faktisk kun der er en der popper op i mit hovede. Sajmon det virker som om du styrer det hele derinde. Det virker på mig som om alle der vil være "noget" derinde skal være "best pals" med dig for at kunne få en god oplevelse ud af kanalen. Disse personer med Sajmon i spidsen bestemmer hvad der er ok at tale om, og ikke mindst hvem der skal fryses ud eller bannes/kickes. Jeg er klar over at I ikke kontrollerer det men I skal være klar over at I har magten derinde og derfor skal være MEGET forsigtige med at bruge den både verbalt og via kick/bans.

Jeg ser på disse folk som "politi" men det virker på mig også som om de laver reglerne og er dommere, hvilket jeg ser som et problem da jeg mener nogle regler bliver lavet/fordrejet i kampens hede.
Jeg mangler i høj grad venligheden i kanalen som der er herinde.

Med dette sagt kan jeg også godt se det logiske i det #38 siger. Det er self. op til folk selv om de vil hjælpe men jeg kender iveren for at hjælpe herinde og det mangler imo på irc. Jeg skal da også ærligt indrømme at jeg har modtaget god hjælp derindefra men stemningen gør at jeg ikke kommer der så tit som jeg ellers ville gøre.

Det er sådan som jeg ser det.



Cyber-Frog
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 20:56:28
Svar/Indlæg:
830/15
#45 - Nu har jeg ikke svinet dig herinde, så shh.
Mht. reglerne så har de ting du snakker om altid været oplyst i dem, så der kunne måske være en grund til at du røg ud hele tiden?

Og så lidt konstruktiv kritik: Vi er da glade for at høre at du ikke kommer igen.



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 20:57:32
Svar/Indlæg:
2664/97
35# Nu kan det slet ikke sammenlignes.. Og sitiuationen taget i betragtning, tror jeg også dommen kommer deraf. Men der er jo ingend er tvinger dig til at gå der ind ;) du bestemmer helt selv hvor du vil surfe, og chatte, og der findes andre steder hvis du ikke kan lide personerne der inde.. Dette er ikke en hentydning til du ikk er velkommen, eller noget i den stil. Og er ikk ment på nogen ond måde.:)



Cyber-Frog
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 21:05:47
Svar/Indlæg:
830/15
Hvad skal nummer 35 lige blandes ind i det for? :)



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 21:08:06
Svar/Indlæg:
2664/97
50# kommenterede bare hans svar til mit indlæg ;)



Night_raven
 
Superbruger
Tilføjet:
13-08-2004 21:10:21
Svar/Indlæg:
48/4
Ja jeg gider ihvertfald snart ikke være derinde mere, hvis [UF]nAl og Cyber-Frog ikke holder op med at drille. I gør mig faktisk skide ked af det at i ved det. Det kan godt være at i ikke ved det, men i er faktisk de eneste venner jeg har, så det sårer mig virkeligt dybt.

Vær lige lidt sød ved mig og luk jeres bløde side ud.

Til alle jer fyre derude, vær sød ved hinanden, så går det hele meget bedre.

knuzzah fra migza.



Cyber-Frog
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 21:11:37
Svar/Indlæg:
830/15
#51 - Ok så :) Hehe



Night_raven
 
Superbruger
Tilføjet:
13-08-2004 21:13:15
Svar/Indlæg:
48/4
Ja jeg gider ihvertfald snart ikke være derinde mere, hvis [UF]nAl og Cyber-Frog ikke holder op med at drille. I gør mig faktisk skide ked af det at i ved det. Det kan godt være at i ikke ved det, men i er faktisk de eneste venner jeg har, så det sårer mig virkeligt dybt.

Vær lige lidt sød ved mig og luk jeres bløde side ud.

Til alle jer fyre derude, vær sød ved hinanden, så går det hele meget bedre.

knuzzah fra migza.



Sneglehunden
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 21:13:16
Svar/Indlæg:
2502/221
47# ja ca. sårn :D..ærgerligtvis.



Night_raven
 
Superbruger
Tilføjet:
13-08-2004 21:17:36
Svar/Indlæg:
48/4
Ja jeg gider ihvertfald snart ikke være derinde mere, hvis [UF]nAl og Cyber-Frog ikke holder op med at drille. I gør mig faktisk skide ked af det at i ved det. Det kan godt være at i ikke ved det, men i er faktisk de eneste venner jeg har, så det sårer mig virkeligt dybt.

Vær lige lidt sød ved mig og luk jeres bløde side ud.

Til alle jer fyre derude, vær sød ved hinanden, så går det hele meget bedre.

knuzzah fra migza.



nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 21:25:26
Svar/Indlæg:
687/9
super meget sry der night_snuske... men.... men.... men,.... det jo bare gas :)

Til alle de andre (næsten da): Kan godt forholde mig til nogen af jeres synspunkter, men andre er for mit vedkommende helt hen i vejret. Alle kan have en dårlig dag, og tydeligvis kan nogle have flere end andre, men tager man tingene med et smil på læben, så er de ting der bliver sagt/skrevet på kanalen altså ikke så slemme igen.. (imo)

og så lige en sidste til dem der får smidt google efter sig: der kommer vel ca 30 forskellige personer ind dagligt og regner kanalen/de personer som er der, for deres personlige opslagsværk. Generelt har folk altså ikke noget imod at hjælpe, men hjælp til selvhjælp er nu engang vejen frem.

Til dig #0 der rent faktisk havde været på google, det er sku beklageligt. Du har nok været et uheldigt offer, for en enkelt persons dårlige dag eller korte lunte, men sådan er min generelle opfattelse af kanalen og de folk der er derinde altså ikke. Jeg har fået en del hjælp derinde gennem tiderne, og er nogle få udvalgte evigt taknemlig, håber da for dig du har fået/for den hjælp du har brug for, om det så har været på kanalen, her, eller andetsteds.

tjaaah, det var vel lige min kommentar til denne "sag"



The
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 21:38:18
Svar/Indlæg:
1836/61
#0, SorteSlyngel,
hvis du ikke har fået svar på spørgsmålet,
så du kan finde FX59XX bios'er her
http://forums.guru3d.com/showt...
http://www.mvktech.net/downloa...

og lidt info omkring FX5900XT
http://www.xbitlabs.com/articl...




Scotty
 
Superbruger
Tilføjet:
13-08-2004 22:29:11
Svar/Indlæg:
258/12
Så galant.



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 22:33:44
Svar/Indlæg:
2353/24
lyder ikke som om jeg har gået glip af noget væsenligt, ved aldrig at have været på #overclocking.dk...



Cyber-Frog
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 23:47:09
Svar/Indlæg:
830/15
Utroligt som folk kan whine herinde faktisk, man skulle tro at det kun var CS børn herinde :)



Bostorm
 
Superbruger
Tilføjet:
14-08-2004 00:12:02
Svar/Indlæg:
256/18
Hvis man skal lave en opsummering af denne tråd, ER der så noget om snakken med at nogle "misbruger" deres eventuelle magt derinde eller er uheldigt trendsættende, eller er det bare øregas?! ?:(

Jeg har flere gange overvejet at bruge funktionen selv til hjælp, men må da indrømme at jeg gør mig alvorlige overvejelser omkring om det nu også er mere værd end som så nu. :l




#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2004 00:29:05
Svar/Indlæg:
1581/5
#47 Det kan måske virke sådan, men det er "faren" ved at være meget aktivt, så er man også den der får alle "hug". Sajmon er nok en af de mest aktive på kanalen, og det er derfor også naturligt at det vil virke som om han bestemmer mere end andre, men det er langt fra tilfældet.

Det var bla. grunden til at vi i sin tid skiftede fra #oc.dk til #overclocking.dk - fordi alt arbejdet hang på 2 mand og personen med rettigheder til botten ikke var aktiv eller til at komme i kontakt med mere.

Vi er som sagt en 11-12 admins idag, alle med forskellige aktivitets niveau, der jo af naturlige årsager svinger meget.
Det er job, skole, ferie, millitær osv. der ændrer på hvor aktiv man er.

Men til alle dem som her er fordomsfulde over for kanalen og dens indhold, så kan det ikke sammenlignes med et forum.
På et forum kan man vælge og vrage, der er man ikke i samme grad i dialog med en person som på IRC.

Jeg kan oplyse om at en person som 1_2_know har overtrådt reglerne, tilsvinet admins og gennerelt har opført sig upassende, og han er derfor selvfølgelig ikke blevet modtaget med en venlig tone, da han gang på gang har opført sig dumt.

Men lad være med at være fordomsfulde, dan jeres egne indtryk - ellers kan i ikke udtale jer i sagen.

og til #0 - vi har det til enhver tid sådan at man kan klage sin sag, og vi er ikke bange for at sige undskyld hvis vi har dummet os.
Vi valgte for en 3 måneders tid siden at fjerne automatiskt @, det gør det selvfølgeligt lidt svært at se hvem der er administrator, og vi vil selvfølgelig få lagt vores nicknames ind i regelsættet så det fremgår klart og tydeligt hvem man kan gå til.
Indtil vi lige får taget os sammen til det ;) så kan man altid spørge.



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2004 01:34:49
Svar/Indlæg:
6624/113
#47 - Jeg kan kun sige du tager fejl. Som sagt tidligere ligger mit aktivitetsniveau til tider ret højt, og det er grunden til du ser mig knævre hele tiden - og sikkert grunden til at jeg fejlagtigt tillægges en masse egenskaber.

En ting der bare smutter i svinget, er at jeg midt i en diskussion kicker eller banner en person. Dem der ikke følger med fordi "han diskuterer alligevel altid" vil derfor ikke opdage min baggrund for at smide folk ud.
Henført til hvad 1_2_know ( #45 - og mange tak ) siger, går meget af det ud på opførsel relateret til CS scenen. Det er ikke alle, men ALT FOR MANGE folk der gamer CS har tillagt sig vaner, som desværre umuliggør en samtale / diskussion med dem.
Midt i en ellers udemærket meningsudveksling eller argumentation, dukker der pludselig "k, seje k" eller "whatever" op i samtalen. Hvor hører det hjemme andet end som en provokation? Og hvad kan en sådan bruges til i den sammenhæng?

Intet - og derfor afslutter jeg samtalen med folk på min måde - medmindre en anden gør det for mig. Af samme årsag vil de fleste som ikke følger 100% med, tro at jeg banner eller kicker fordi jeg ikke fik ret.... Jeg siger ikke jeg altid har ret, men kan man ikke argumentere for det man siger, så skal man ikke sige det - lige så lidt som man kommer nogen vegne med at provokere.

Lad mig en gang for alle slå fast at det ikke er CS'ere folk har noget imod på IRC kanalen - det er den opførsel de har.....



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2004 01:37:59
Svar/Indlæg:
6624/113
#65 - Jamen den log kan jeg da paste - og samtidigt den samtale vi to havde efterfølgende over PM systemet.

http://sajmon.no-ip.com/Share/...

Vupti!



#63
ruzz
 
Superbruger
Tilføjet:
14-08-2004 01:53:11
Svar/Indlæg:
734/32
hmmm, burde denne tråd ikke flyttes til soap box?

Så var der måske håb om at den kunne dø ud og vi kunne få nogle interessante tråde herinde :l

Magen til ævl og kævl skal man lede længe efter, men ok jeg fik da et par minutter til at gå her klokken knap 2 en fredag nat.

Godnat :)



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2004 02:00:50
Svar/Indlæg:
6624/113
#70 - Jamen hvor mener du så den starter? Jeg har pastet ALT hvad du skrev til mig i den PM - jeg har den endda stadig liggende i min indbakke?

Vi kan da lige se på et screenshot af den hvis du stadig siger jeg lyver...




Desuden skriver du selv at du ikke er bange for at få det ud i lyset - så hvorfor brokker du dig?



#65
ruzz
 
Superbruger
Tilføjet:
14-08-2004 02:03:54
Svar/Indlæg:
734/32
#74
Har du som superbruger mulighed for at flytte denne tråd til soapbox?

Selvom jeg godt ved du er involveret. Men siden det er på opfordring fra mig kan du jo ikke få huk for det ;)



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2004 02:09:10
Svar/Indlæg:
6624/113
#75 - Der går en times tid, så er den røv vist barberet og tråden havner hvor den hører hjemme. ( Ja Soap-box. ;) )

Sorte Slyngel og IRC kanalen kom bare lidt skævt ind på hinanden - og det sker jo. Jeg var dog ikke til stede, så skal ikke kunne sige hvad der skete.

1_2_know synger bare den samme klagesang som han plejer - intet nyt der.

Alt i alt kan der vist ikke koges mere suppe på det enme her. :D



Jeffrey
 
Superbruger
Tilføjet:
14-08-2004 02:51:24
Svar/Indlæg:
50/3
Synes godt nok, at Overclocking.dk, for tiden, generalt er begyndt, at få (undskyld) en pænt latterlig tone, angående "GOOGLE!" og andet pjat, som bedre mere "kloge" personer....

Kan vi for søren, ikke få den gamle venlige tone tilbage på OC.dk....

Mvh. Jeffrey



Lamsebamsen
 
Superbruger
Tilføjet:
14-08-2004 03:21:47
Svar/Indlæg:
188/20
Så så drenge...
- tror I ikke I skal holde lidt igen med al den Coca Cola...!?
Lader ikke til I kan klare så meget koffein i blodet på en gang :e
Hvad med at I alle mødtes online til en gang shoot'em'up og fik raset ud i et dejligt forum med pistoler og massemord, i stedet for at sidde herinde og bitche på hinanden så bumserne er ved at sprænge ud over jeres skærme af bar arrigskab...
Det kan ikke være det bedste for jeres blodtryk, som jo må være tynget under ekstreme indtagelser af import cola og pepperoni pizza'er :p

#80 Jeg er helt enig, det er da for latterligt det her!

PS : Er der nogen der vil svine mig til på grund af ovenstående ironiske kommentar, så værsgo'...
- jeg har brede skuldre, jeg kan ta' det 8)



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2004 03:48:48
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg sidder bare her og forundres over hvor meget du kan skyde forbi. :00

Drikker ikke Coca Cola, lige så lidt som jeg indtager koffein i nogen som helst form. Jeg har heller ikke bumser eller forhøjet blodtryk, kan faktisk ikke lide pepperoni på min pizza ( det smager for meget af salt. ;) ), og så sidder jeg og er ved at færdiggøre nogle papirer til told & skat angående min flytning af firmaet imens jeg prøver at lade være med at grine for meget. :D



Cyber-Frog
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2004 09:00:14
Svar/Indlæg:
830/15
Det lader også til at indtil flere ikke har forstået at www.overclocking.dk og #overclocking.dk@Qnet overhovedet ikke har noget med hinanden at gøre andet end at det er mange af de samme folk der sidder derinde, og derved forventer alverden.

Ovenstående på trods af at det er blevet påpeget flere gange af både Sajmon og Devastator.



#71
Benz
 
Superbruger
Tilføjet:
14-08-2004 09:43:07
Svar/Indlæg:
434/11
Nu har jeg aldrig været på jeres irc kanal, og skal ikke udtale mig om de givne problemer. Dog ville jeg da sige, at #47 har fat i det helt rigtige.

Jeg har selv været tidligere hol.dk bruger i 4 år, og der har aldrig været problemer mht mine udtalelser på den side. Altså - det vil sige, at jeg aldrig har fået redigeret et indlæg eller for den sags skyld slettet et indlæg. Men så pludselig efter en episode, hvor jeg ikke var enig med en forholdsvis ny moderator på siden, så blev alle mine indlæg konsekvent slettet - det var uanset indhold. Til sidst spurgte jeg administratoren om hvorfor pokker de ikke banned mig istedet for - hvilket så også blev enden på det.

Grunden til at jeg nævner det her, er sådan set fordi, at jeg kan se samme problemstilling i det. Jo flere ban man laver på en side, jo flere utilfredse brugere får man - og så skal der ikke meget til for at skabe en dårlig stemning 100 % af tiden.

Så jeg mener faktisk det er meget op til mod/adm af en given irc/forum community, ikke at være for krakilsk. Det er dog ofte folk med tendenser til små mindreværds komplekser der bliver mod/adm, da de på en eller anden måde vil føle sig lidt store.

Dette er ikke en kritik af Sajmon, da jeg ikke kender hans måde at drive irc kanalen på, men jeg synes bare kritikken lugter lidt hen af det jeg allerede har skrevet.

Desuden vil jeg da også sige, at kommentarene fra 1_2_know faktisk er ganske gode og uddybende. Det kan man jo ikke just sige om de personer som lige har oprettet sig som brugere herinde, for denne tråds skyld :00



Cyber-Frog
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2004 09:51:41
Svar/Indlæg:
830/15
#84 - Man kan godt høre på det hele at du ikke har oplevet 12k live. :)

Noget andet er der der er nødt til at være regler i sådan en kanal - ellers ville den hurtigt blive fuld af div. requests for alt muligt crap og flames og hvad nu der ellers kan findes i godteposen.



#73
|Ash
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2004 10:02:47
Svar/Indlæg:
2694/107
Nu har #overclocking.dk og www.overclocking.dk ikke noget med hinanden som #83 / Cyber-Frog også siger.
Jeg er selv delvis aktiv bruger her på siden og også på IRC-kanalen.
og #overclocking.dk er som sagt ikke et sted hvor man kan gå ind og skrive "jeg mangler drivere til mit geforce4 440MX. nogle der kan hjælpe?" ser jeg sådan en person giver jeg med god hvilke ham/hende linket www.google.com for det kan ikke være så svært at skrive "geforce 4 440MX driver download"
Det er desværre den slags spørgsmål der kommer igen og igen... og derfor bliver niveauet sænket. problemet er så at nu er der nogle der har set at hvis der bliver spurgt et spørgsmål så kommer der en "www.google.com " fra en person som egentlig ikke ved noget om hvad spørgsmålet nu var fra.... Men #overclocking.dk er IKKE et opslagsværk på IRC men der imod et community. så vi kan snakke om alt muligt som ikke har relevans til computer og overclocking.

men dem som ikke kender IRC-kanalen kan jo altid komme forbi og se hvordan det hele går til. og få deres egne meninger.

/Ash



#74
|Ash
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2004 10:03:57
Svar/Indlæg:
2694/107
og #26
Hvorfor skal jeg nu bannes?? jeg har da ikke gjort noget skidt...

i dag... :e

/Ash



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2004 10:15:05
Svar/Indlæg:
6624/113
#84 - Der vil aldrig nogensinde blive trukket paraleller mellem IRC og denne hjemmeside - lad mig da lige slå det helt fast. Det er en misforståelse at tro det man laver på IRC nogensinde vil få konsekvenser herinde. At vi samtidigt har et regelsæt for dette forum, er en helt anden ting. Følger man ikke dem vil ens kommentarer / regelbrud blive redigeret / deaktiveret - eller som i dette tilfælde vil tråden blive flyttet til en mere relevant kategori.

At hol.dk admins har set sig sure på dig og bannet dig, som desuden er imod både VORES egen politik såvel som gældende lovgivning, har jeg svært ved at se kan henføres til dette forum eller IRC communitiet...
Jeg ville ønske du tog dig tiden til at undersøge det, før du udtalte dig om vores situation kontra din egen. ;)



Lamsebamsen
 
Superbruger
Tilføjet:
14-08-2004 10:16:39
Svar/Indlæg:
188/20
#82

Mit indlæg var dybt ironisk og det billede jeg tegnede var en ekstremt stereotyp beskrivelse af en computernørd...
- men det var altså det billede der faldt mig ind da jeg læste tråden her!
En masse bumsede computernørder med store fedtede briller, lidt a la dem jeg har på på mit profilbillede fra jeg var 7, der sidder og hoster og hakker i Jolt colaen og matadormix'et alt imens de forsøger at få alle de andre ned med nakken... :e
Som sagt var mit indlæg ironisk, grænsende til det sarkastiske!
Hvis du mødte mig i en mørk gyde en dag, så var det faktum at jeg er en ultra nørd nok ikke lige den første tanke der strejfede dig...

Lyder hyggeligt med de der Told og Skat papirer...
- jeg gad ikke alt det papirarbejde, så jeg gik tilbage til at være lønslave igen 8)

Jeg har selv fået stukket den der Google besked i skallen et par gange, og i en af mine tråde måtte jeg bruge en 5-6 indlæg/svar på at udrede hvorvidt jeg var i det ene forum eller det andet inden nogen kom med nogle saglige svar på mit spørgsmål...
Men for fanden, så er det sgu' da heller ikke værre...
1_2_know, Sorte Slyngel og alle I andre der har noget imod den der IRC side (jeg har aldrig været derinde), hvis ikke de gider at lege med jer - så find nogle der gør!
Tør øjnene, spis en marie kiks og lad dem sejle deres egen sø.
Herinde får I vel for fanden den hjælp I har brug for, uden alt for mange smarte bemærkninger - eller hvad?



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2004 10:27:39
Svar/Indlæg:
4263/107
Fair...

Jeg har fået nok (som jeg skrev tidligere oppe) af "tonen" på #overclocking.dk, og har ikke været der i et par måneder...

Men (hvis jeg må have lov til at komme med en "vovet" kommentar):

-> 1_2_know

HVORNÅR HELVED LÆRER DU AT FORSTÅ NÅR GRÆNSEN ER NÅET ??? x( x( x(

Den dag du begynder at sige noget sagligt i stedet for dit "whine whine - alle er sure på mig og jeg gjorde (næsten :00) intet", den dag vil jeg og mange andre begynde at tage dig seriøst... :o

(hvilket ser ud til ikke at ske... :l)

Sry for mit udbrud (ved godt at det er til grænsen af/over reglerne :r), jeg har det bare bedst med at kalde en skovl for en skovl, og en spade for en spade i stedet for det verbale ordspil som i andre på ærefuld og behørig hvis gør brug af ;)



Lamsebamsen
 
Superbruger
Tilføjet:
14-08-2004 10:29:23
Svar/Indlæg:
188/20
- pas på blodtrykket ;)



#79
Benz
 
Superbruger
Tilføjet:
14-08-2004 10:48:51
Svar/Indlæg:
434/11
#88 For at tage det sidste først, så tror jeg med rette at du slet ikke forstod min mening med indlægget. Det lyder mere som om du forstår mit indlæg som et personligt angreb mod dig, hvilket det overhovedet ikke var. Jeg skrev meget tydeligt (synes jeg selv), at jeg ikke kendte til situationen, og derfor kun kunne forholde mig til hvad der var blevet skrevet i denne tråd. Men jeg synes på en måde også det siger ret meget.

Du mener vel også lidt, at jeg er bitter over at jeg er blevet banned fra hol.dk. Det er jeg slet ikke, for jeg bad selv om det i et indlæg.

Jeg har været bruger på oc.dk siden jeg fik nogle pc problemer, og der kunne et af "Danmarks største hardwareforum" slet ikke hjælpe. Jeg har da også fundet ud af, at tonen er væsentlig anderledes herinde, og slet ikke så hadsk.

Der skal også altid være mulighed for at spørge efter en driver til at GFX, da det faktisk ikke er alle der kender google. Det kommer måske som en overraskelse, men ikke alle bruger nær så meget tid på computere som vi andre gør. Der findes i min verden ingen dumme spørgsmål.



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2004 11:08:17
Svar/Indlæg:
4263/107
#91

Hehe ja...

Men.. "Vi er maaaange ..." :00 *Ahem..* Øøøh... Der... Eeeh..

Jae.. ;)

Er lidt "småirriterede", hvis man da kan nedtone det til det :o :p

:r



#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2004 14:44:28
Svar/Indlæg:
1581/5
Der er mange der taler som om at man har 80% chance for at blive blacklisted, men det er dog lagt fra tilfældet, ud over 135 unikke daglige brugere, så har vi 4 permanent blacklisted, og en enkelt der er bortvist i 10 dage.

Vi har lavet "mange" tiltag netop for at mindske antallet af bans/kicks på kanalen, og de virker.
Det vil alle der har erfaring med IRC give mig ret i.



Sneglehunden
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2004 14:52:48
Svar/Indlæg:
2502/221
63# ja :l

66# jamen hvorfor skal folk ud, bare fordi i ikke kan blive enige? self hvis personnen direkte har svinet nogen til eller noget lign.
men bare fordi de skriver noed dumt, eller på en dum måde
synes jeg det er lamt.

71# du bruger åbenbart ikke den chan??

84# god tekst :)

85#jeg har så heller ikke hørt nogen whine over de blev banned pga. denhavde skrevet sårn,
Kun whine over folk på den chan,
hvilket jeg langt fra er uenig i!

86# ja det er rigtigt, men det er ikke alle der ved så meget om det, at de bare lige kan flå det første opg bedste ned fra google og så inst. det
Men enig, det er sq træls i længden.

93# kan godt være, men derfor kan man godt være venlig overfor personen,
Ville du også være sur på en gammel dame fordi hun ikke selv kunne gå over vejen? :00 :e





Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2004 16:07:36
Svar/Indlæg:
6624/113
#96 - Der er intet af det du nogensinde har gjort, som har fået konsekvenser for mit / Devastators / Cyber-Frogs virke som admins på hverken #oc.dk eller #overclocking.dk eller kanaler relaterede til de to. Bare så vi er helt krystalklare på det punkt.

Jeg ved ikke hvor du har opfundet den sammenhæng henne...?

Ved at sige "konsekvenserne" - mente jeg sammenhængen mellem mig som Moderator ( Superbruger - som kun er af praktiske årsager - og som jeg gerne ville være fri for ) her på forummet og som admin på IRC kanalen. Hvad andre gør på baggrund af din tåbelige opførsel, har jeg svært ved at se at andre end dig selv holdes ansvarlig for...

PS. Jeg stemte da osse 1 på dit system - men det var fordi du tiggede om det og fordi det ikke er specielt imponerende...



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2004 16:15:11
Svar/Indlæg:
4263/107
#96

Endnu et eksempel på at du bare bliver ved, og ved, og ved, og ved (...) med at smide nyt brænde på bålet...

Nu gider jeg ikke kommentere mere i denne tråd, da den efterhånden er blevet et ultimativt lavpunkt, som jeg selv er yderst ked af at have deltaget i :r



#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2004 17:09:16
Svar/Indlæg:
1581/5
Skal vi ikke bare blive enige om at 1_2_know er unik, og har en meget god fantasi.

citat: ^^ Overstående ønsker jer ikke kommentere hvis i vil skrive om den...

Det er nok heller ikke smart at kommentere yderligere til den, da den på ingen måde har nogen som helst med den virkelige verden at gøre. Intet du har foretaget dig, har nogensinde ændret noget på nogen som helsts'es status på kanalen, det eneste du har ændret er din egen status, som idag er jubelidiot og banned.



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2004 09:41:54
Svar/Indlæg:
6052/189
jeg sys sgu reglerne er fine nok, men det er HAMRENDE irriterende at blive banned, fordi man spørger hjælp til fx Photoshop eller Adobe After Effects.. og nej, der kan google fandme ik bruges til en skid, for selvom der er guides i lange baner er det slet ik noget man kan bruge hvis man skal bruge netop DEN ting, eller finde ud af hvorfor man ikke kan netop DET i DET program...

og selvom det nu kunne have lignet amsg, så er det, det ik, da jeg HAR fundet ud af at man åbentbart kan se når noget er amsg ?:(

og jeg spørger tit derinde fordi kanalen næsten altid er aktiv, og der er mange folk derinde ( i forhold til de andre channels som jeg "hænger ud" )...

men man skal ALTID stemples som "cs-newb", og så må man ikke spørge om noget som helst.. så er det bare "you have been banned from #overclocking.dk"

Tonni Lerche aka ReW