problemer med gfx??

Diverse d.  14. august. 2004, skrevet af apprenti
Vist: 182 gange.

apprenti

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2004 10:52:12
Svar/Indlæg:
196/10
jeg har et ati 8500 som pludselig er begyndt at komme med irriterende fejl en gang i mellem.

når jeg starter comp kan får jeg nogenlunde et skærmbillede der ser ud som følgende billede:
http://upit.dk/files/ (0)Unavngivet.GIF

jeg har haft det oced i længere tid men det er aldrig blevet meget varmt.

det er tydeligt at kortet snart skal udskiftes, men er der noget jeg kan gøre så det holder til omkring juletid?

rever

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2004 10:56:49
Svar/Indlæg:
454/31
Er det der et billede du selv har fixet?
Kommer den med andre "fejl" end lige denne? Fx. i spil, i windows ?
Jeg ville da anbefale dig og prøve at se om du kan finde et andet grafikkort bare lige for at teste. Men det ser da ikke for godt ud :|
Men prøv at se om du kan låne dig frem til et andet grafikkort eller hvis du har et liggende, men hvis den ikke kommer med andre fejl tvivler jeg stærkt på at det er bundkortet, men omvendt det kan jo være noget biosen gør ?:( Altså det der er jo noget "opstart af bios" eller hvad man skal kalde det.

Quato

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2004 11:53:51
Svar/Indlæg:
240/13
Så vidt jeg er orienteret er det meget normalt, at noget der er clocket langsomt skal clockes ned igen, for ikke at give fejl.

Selvom den ikke er meget varm slider det alligevel på hardwaren. Da et 8500 formegetnlig ikke er helt nyt, er det nok bare slidt af at være OCet.

Quato

apprenti

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2004 12:24:29
Svar/Indlæg:
196/10
jep, det er et billede jeg selv har fixet...hver gang jeg har fejlen glemmer jeg at tage billeder af det!

jeg sidder nu med et gammel nvidia 256 som jeg kan bytte ud med 8500. der kommer ingen fejl i windows eller spil. lige nu er kortet ikke oced.

#2 ja, jeg ved at oc slider på hardwaren. men jeg ville bare høre om der er andre der har haft samme fejl. for det ville være lidt ærgeligt at skulle købe nyt gfx om en måned(skal i mili til 23dec og derfor kun hjemme nogle weekender de kommende 4 måneder)

men det er bare lidt irriterende at bytte gfx hver anden dag eller noget i den stil, da jeg har lydisoleret mit vapochill kabinet er det pænt tungt!!!