Jeg har OC'et min maskine til 275 FSB.... men det er faktisk kun min CPU der er OC'er da mine ram køre 275 standard....
Det mærkelige er at efter at have kørt fint i et stykke tid får den blå skærm og genstarter.... Rammene får 2.8 v og CPU'en har været helt oppe på 1.75 v.... Endnu en ting er at den siger BOOT ROM ERROR når jeg giver rammene mere end 2.8 v.... Min PSU er en Thermaltake 480 W 18 Amp og det fortæller jeg jer da min + 12 v kører 11.91 og min vcore svinger +/- 0.05 v....
Men tjek min profil der kan i se alt hvad maskinen indeholder....
Hvad siger temperaturen ved 275FSB ved load og idle ? Load: 43 °C (Idle: 39 °C) ? Tvivler på at det er din PSU. Prøvet at gå lidt højere op for at se om fejlen stadig kommer eller omvendt, gå lidt ned i fsb og se om fejlen stadig kommer ?
Har mærket rammene.... de er ikke specielt varme.... måske en 35 grader eller + 3.... men ikke mere.... min timings står nemlig til 3-4-4-8.... jeg kan ikke løsne dem mere.... Tror jeg vil prøve med 1.5 Biosen for at se om det er det der gør det.... Der kan jo opstå nye fejl med nye bioser....
Har lige siddet og leget lidt med det.... tror det er bagsiden af OTES systemet og southbridge chipsættet der bliver for varmt.... men kan kører 275 stabilt nu.... satte dog en 20 mm papst blæser på rammene så de ikke bliver for varme..... tak for hjælpen....
Nu har jeg kun et sidste spørgsmål... er der nogen der kender en sted for man kan købe heatsinks billigt... et link ville være fedt....