Superbruger
Tilføjet:
15-08-2004 12:17:42
Svar/Indlæg:
422/14
Hejsa alle.
Jeg har et problem jeg ikke kan finde en løsning på selv, så håber i kan hjælpe lidt på vej.
Min PC går ned ved besøg på bestemte websider eller brug af ICQ, desværre ikke altid, men næsten.
Et besøg hos studiedata og den fryser øjeblikkeligt, og kun reset kan få gang i uhyret igen.
Bruger XP PRO nyformateret, ingen ekstra programmer udover ICQ er installeret PT
Alle drivere er de seneste jeg har kunnet finde til min hardware.
Der er kørt virusscanninger både online og med AVG, intet fundet, har kørt Adaware og intet fundet her.
Følgende er afprøvet,
Memtest (tog over 5 timer) men igen fejl fundet.
Begge cpuer testet i andet bundkort, og i K7D Master med PI Fast og Prime 95, ingen problemer med at gennemføre testene.
Der er også lukket ned for alt unødvendigt i bios (Com / Lpt porte, Lydkort og lignende)
Selv netkortet (Onboard Intel 100XPro) er forsøgt lukket ned, og så køre med en usb wireless dongle, men heller ikke det hjælper en dyt.
Grafikkortet (radeon 9000Pro) er skiftet ud med et gammel 8 Mb sis 6326, og det var heller ikke problemet
Det jeg ikke kan lure er at den kun går ned på bestemte websider, og nogle gange men desværre ikke altid?? på ICQ
Jeg havde FlashPlayer mistænkt, da jeg efter formatering blev spurgt om jeg ville installere Flash, svarede nej så kunne jeg sagtens bruge ICQ, men da jeg bestemte mig for at nu var tiden kommet til at få flash med på browseren, så gik den ned hver gang jeg prøvede at installere det, eller stallede, for den er aldrig gået ned eller at der er et program der er gået ned, den fryser totalt, og intet når at blive skrevet i Logbogen i XP.
Håber í sidder med nogle gode ideer til problemet.