PC Ustabil / staller - webbrowser /ICQ

Diverse d.  15. august. 2004, skrevet af TBT
Vist: 438 gange.

TBT

Superbruger
Tilføjet:
15-08-2004 12:17:42
Svar/Indlæg:
422/14
Hejsa alle.

Jeg har et problem jeg ikke kan finde en løsning på selv, så håber i kan hjælpe lidt på vej.

Min PC går ned ved besøg på bestemte websider eller brug af ICQ, desværre ikke altid, men næsten.
Et besøg hos studiedata og den fryser øjeblikkeligt, og kun reset kan få gang i uhyret igen.

Bruger XP PRO nyformateret, ingen ekstra programmer udover ICQ er installeret PT
Alle drivere er de seneste jeg har kunnet finde til min hardware.

Der er kørt virusscanninger både online og med AVG, intet fundet, har kørt Adaware og intet fundet her.

Følgende er afprøvet,
Memtest (tog over 5 timer) men igen fejl fundet.

Begge cpuer testet i andet bundkort, og i K7D Master med PI Fast og Prime 95, ingen problemer med at gennemføre testene.

Der er også lukket ned for alt unødvendigt i bios (Com / Lpt porte, Lydkort og lignende)

Selv netkortet (Onboard Intel 100XPro) er forsøgt lukket ned, og så køre med en usb wireless dongle, men heller ikke det hjælper en dyt.

Grafikkortet (radeon 9000Pro) er skiftet ud med et gammel 8 Mb sis 6326, og det var heller ikke problemet

Det jeg ikke kan lure er at den kun går ned på bestemte websider, og nogle gange men desværre ikke altid?? på ICQ

Jeg havde FlashPlayer mistænkt, da jeg efter formatering blev spurgt om jeg ville installere Flash, svarede nej så kunne jeg sagtens bruge ICQ, men da jeg bestemte mig for at nu var tiden kommet til at få flash med på browseren, så gik den ned hver gang jeg prøvede at installere det, eller stallede, for den er aldrig gået ned eller at der er et program der er gået ned, den fryser totalt, og intet når at blive skrevet i Logbogen i XP.

Håber í sidder med nogle gode ideer til problemet.

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2004 12:20:47
Svar/Indlæg:
4263/107
Hvilken PSU har du ?

Prøv at clock den lidt ned :i

TBT

Superbruger
Tilføjet:
15-08-2004 12:47:10
Svar/Indlæg:
422/14
Pt er den underclocket, kører som en MP 2200, men skulle det være på grund af OC er det vel ikke muligt at køre prime 95 på den i flere timer?

Min PSU er en Aspire 520W

HVis jeg kun besøger OCDK og andre sider jeg ved den ikke går i stå på, så kan den uden problemer køre i dagevis.
Da bundkortet kom i i sidste uge, (købt brugt herinde) fik den lov at køre i 48 timer i streg, hvor min FTP Server oploadede konstant over de 48 timer, men efter ICQ er kommet til så går den i stå hver gang der kommer en besked, eller jeg vil sende en besked?
Det samme gør sig gældende på visse men ikke alle sider, hvorfor disse ting må have en fællesnævner jeg ikke kender til?

TBT

Superbruger
Tilføjet:
15-08-2004 16:23:16
Svar/Indlæg:
422/14
Ingen der kan hjælpe mig?

Anonym202187141154

Moderator
Tilføjet:
15-08-2004 16:32:03
Svar/Indlæg:
1767/90
Jeg har næsten samme problem med min XP som også er ny formateret, Den kan finde på at "låse" IE for hårdt og reboot er den eneste løsning og det gjorde den også før jeg formaterede og nogle gange hvor jeg sad og kiggede på eb.dk og scrollede med musen, så kunne den godt finde på at stoppe op og vente i 5 sec før den regerede på det, og jeg kan fremkalde nemt ved at besøge windowsupdate.com , jeg vil skyde på det er update som MS har udsendt som laver de probs, men min bærbar er også updateret fuldt ud og ingen probs der.... Så det kan sagtens være noget andet som går ind og laver fuck i det, jeg skal nok undersøge det nærmere og vende tilbage til den her tråd med info...

TBT

Superbruger
Tilføjet:
15-08-2004 17:17:02
Svar/Indlæg:
422/14
Ok, men jeg har kørt windows update, den side er der ingen problemer på med min PC ?:(

Jeg har 3 andre (2 stationære og 1 bærbar) heller ikke de lider under problemet, så jeg er lidt lost.

Har fjernet Macromedia Flash fra maskinen, og det har løst problemet med browseren, men så snart der er en besked på ICQ dør maskinen.

ICQ er nu slettet, og jeg bruger den webbaserede i stedet for, det ser ud til at køre ;) men stadigvæk ville det da være rart at finde fejlen, da jeg ikke længere tror på en HW fejl.

Anonym202187141154

Moderator
Tilføjet:
27-08-2004 15:01:46
Svar/Indlæg:
1767/90
Hmmm jeg har lige prøvet at fjerne MSN toolbar og stresset IE lidt og den er ikke gået ned endnu.....

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2004 15:21:34
Svar/Indlæg:
2540/228
Har præcis samme problem med min stationære! :o ?:(
aner virkelig ikke vhad problemet er, kører pt std clock så det kan ikke være problemet

nogen der har en idé?

Anonym202187141154

Moderator
Tilføjet:
28-08-2004 13:51:14
Svar/Indlæg:
1767/90
Prøv at fjerne msn toolbar hvis du bruger den?

TBT

Superbruger
Tilføjet:
28-08-2004 15:46:56
Svar/Indlæg:
422/14
Jeg har som bekendt fjernet ICQ og flash, og den har ikke været gået om kuld en eneste gang siden, det er nu 8 dage online uden en eneste genstart.

Derudover er den clocket op igen fra 1667Mhz til 2267Mhz, og kan den klare det må det altså være en konflikt et eller andet sted i systemet.

Desværre har jeg ikke kunnet finde en forklaring på det, da maskinen er blevet formateret flere gange i fejlfindingsperioden, og som udgangspunkt kun fik opdateret sine drivere, og så lagt ICQ ind på systemet hvilket har virket førhen.

Men den er sikker som amen i kirken, så snart der kom en besked via ICQ, så stallede maskinen.

Anonym202187141154

Moderator
Tilføjet:
28-08-2004 16:33:02
Svar/Indlæg:
1767/90
Det er meget underligt..... Prøv at hente Trillian eller miranda..

Hawski

Superbruger
Tilføjet:
28-08-2004 18:19:03
Svar/Indlæg:
751/42
Mit gæt:

CPU bug som bliver ramt af ICQ - prøv med en anden version af ICQ.

Folding@home havde også en bug, som kun berørte Athlon CPU'er (K7 og K8), som resulterede i en hardlock. Ny version af F@H fixede problemet.

Dine test har været så grundige at jeg ikke tror på at der er meget andet tilbage end ting som BIOS eller CPU bug som kan gøre den slags.

Mvh. Uffe

TBT

Superbruger
Tilføjet:
28-08-2004 18:31:51
Svar/Indlæg:
422/14
Jeg har også været omkring bios, så alle versioner fra den første release er forsøgt, men det kan da være som du siger med en CPU bug, men så er de inplementeret i alle barton 3000+, for jeg har forsøgt med to "generationer" af chippen, de brune og de grønne.

Jeg har sågar fjernet det L5 mod jeg har lavet for at teste med en enkelt CPU, for at sikre mig det ikke var moddet der lavede problemer.

Men så længe jeg fandt frem til kilden, så skidt jeg lever fint med icq via web.

EDIT:
DEt kan måske tænkes at ICQ ikke kan lide DUAL CPU setup, det vil jeg undersøge nærmere, tanken strejfede mig lige da jeg klikkede på OK.

Hawski

Superbruger
Tilføjet:
28-08-2004 20:40:08
Svar/Indlæg:
751/42

Den bug jeg snakker om med F@H findes i både K7 og K8 kerner. Dvs. helt tilbage fra Athlon Slot-A til Socket-939 lever buggen i bedste velgående.

Det er dog begrænset hvor mange programmer der er påvirket af buggen, og buggen er meget løselig, der skal blot ændres på rækkefølgen af en stribe af begivenheder i en programudførsel.

Mvh. Uffe