computer vil ikke boote...

Diverse d.  15. august. 2004, skrevet af System
Vist: 235 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
15-08-2004 17:50:41
Svar/Indlæg:
0/11005
Hvad kan der være galt??

Har tjekket ram/gfx - intet galt der :) - Er det CPU eller bundkort der er defekt hvis den ikke vil boote, når jeg trykker på tændknappen - tændes lys'ne... Men intet sker på skærmen ;) - Ved grafikkortet og mindst en af ram stængerne virker, da jeg har nuppet dem fra min søsters computer hehe ;)

rever

Superbruger
Tilføjet:
15-08-2004 17:58:41
Svar/Indlæg:
454/31
Har du prøvet at tage rammene ud? Hvis du nu har probbet dem i og de ikke "passer" er for langsomme eller et eller andet...
Men prøv at resette bundkortet! Der skal sidde en jumper på bundkortet hvor du kan resette den! Kig evt. i maual.
Prøv at tjekke om alle tænd, reset knap sidder korrekt, og at alle ledninger sidder som de skal :)

steen

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2004 18:19:09
Svar/Indlæg:
2870/65
Hvis der slet ikke kommer lys i skærmen, prøv at se efter om du har fået sat dit grafikkort ordentligt ned i soklen (nogle GFX kort skal der trykkes rimeligt kraftig på).

Prøv inden du booter at holde Insert + Delete knappen nede og hold dem nede mens du booter indtil skærmen reagerer. Så skulle du gerne havne i BIOS. Hvis du kan se BIOS skulle dit grafikkort også gerne virke.