Hej, min far har et problem som desværre har været der de sidste par år, det startede på hans gamle pc (også med xp) med at når han gik i i mappen med feks alle vores familie billeder, så gik explorer i fejl. og sku lukkes, nu fik han til jul ny PC (med XP) og førte self alle billederne over på den nye, MEN den gør det stadig, hvis man ser billederne med feks, det billeder viewer program der ligegr i win eller Corel osv. så kan man godt se dem, men åbner man mappen hvor de ligger i går den amok.
Jeg har fået den nogle gange når jeg har noget kørende i baggrunden f.eks winrar som står og pakker når jeg så går ind i et spil kan den meddelse dukke frem! jeg har ikke haft den siden jeg gav windows mere virtuel hukommelse i form af en side fil højre klik på "Denne computer">vælge fanebladet "advanceret">tryk på "instillinger" ud for "ydeevne">tryk på "Advanceret">tryk på "skift"> og lav "sidefilen" størrer det hjalp ved mig ved ikke om det er det rigtige at gøre men det hjalp!
Jeg har haft samme problem, men efter sidste formattering hjalp det. Til gengæld lukker explorer nogle gange ned, når jeg vil ind i enhedshåndtering. Har du tjekket for spyware?