Microsofts SP2's Firewall, - God nok?

Litteratur d.  15. august. 2004, skrevet af KTD
Vist: 963 gange.

KTD

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2004 23:27:22
Svar/Indlæg:
673/535
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2004 03:23:52
Svar/Indlæg:
2175/21
øh fw har da altid været der i XP...men den er meget mangelfuld og langsom.....

folk bør hellere deaktivere den og gå ind på www.kerio.com og dl deres freeware fw ...den er rigtig god...

generelt MS og sikkerhed er som en smelteovn og is

TwinX!

Superbruger
Tilføjet:
16-08-2004 07:58:37
Svar/Indlæg:
909/40
#1 der har self hele været en firewall i xp... men den er meget mere udvidet i sp2.... Jeg har dog selv deaktiveret den fordi jeg selv har antivirus og firewall, så ejg har slet ikke brug for den....

Myth

Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2004 08:10:32
Svar/Indlæg:
675/55

Firewall'en i SP2 er en helt anden end den som er i non SP2, og den ser ud til at være rigtig fornuftig i opsætning og muligheder. ALLE software FW er crap, den eneste rigtigt fornuftige løsning er at få sig en HW løsning.

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2004 09:01:26
Svar/Indlæg:
2502/221
Den STD i XP er ikke at bruge til en crap, så helelr bare træk netstikket ud :D

man kan ikk sige andet end den er effektiv, for INTET ud over internet virker med den på.

Deep

Superbruger
Tilføjet:
16-08-2004 10:16:00
Svar/Indlæg:
507/141
Hvad er problemet egentlig med software-baserede firewalls ?
De blokerer jo da for hvad de skal - så hvad er ulempen ?
De eneste ulemper jeg egentlig kan se er at man kan lukke dem, samt hvis der er en "backdoor" i dem - men ellers kan jeg nu ikke se hvorfor HW FW's skulle være så meget bedre ?

Peritas

Overclocker
Tilføjet:
16-08-2004 11:48:16
Svar/Indlæg:
1/0
Jeg synes det er forudroligende at der gang på gang er nyheder om at nu er der igen fundet et problem med sikkerheden i de allerede eksistrende windows komponenter. Hvorfor skulle det ændre sig når der kommer en MS FW. det virker som om at Windows Update er skabt fordi det er nødvendigt og ikke fordi vi som windows bruger skal holdes opdateret. Hvis MS virkelig vil noget med sikkerhed er det så ikke på tide at de får styr på de produkter de allerede har i handelen i stedet for. Jeg ville være meget utryk ved at lade verden største IT virksomhed passe på mine ting, man skal stadig huske at det var dem som udgav Midtown Madness. Det siger for mig noget om deres kvalitet sans. 🙂
REF: http://www.evansdata.com/n2/pr...

BUDDA-X

Superbruger
Tilføjet:
16-08-2004 11:52:05
Svar/Indlæg:
475/12
En maskine med Linux kan nu være en fantastiks firewall, også selvom den er "software". Så det med at alle software firewall er noget skrald, holder nok ikke lige helt. Men ja, der er mange software firewall løsninger som er utroligt ringe.

BUDDA-X

Superbruger
Tilføjet:
16-08-2004 12:01:48
Svar/Indlæg:
475/12
Ja Linux's iptables er en rar lille ting... Det kan satme meget. Se iøvrigt http://www.lartc.org/ - her bliver det rigtig vildt :e

BUDDA-X

Superbruger
Tilføjet:
16-08-2004 12:09:14
Svar/Indlæg:
475/12
Ja det vil jeg gerne tro... Interface og brugervenlighed er ikke lige Linux's stærke side. Men på den anden side så er Linux gratis, hvor ISA vel koster penge.

dryz

Superbruger
Tilføjet:
16-08-2004 12:37:31
Svar/Indlæg:
519/32
BigBird + Myth
Alle computere kan hackes, medmindre man gør som Sneglehunden siger og trækker netstikket ud. HW firewalls kan have de samme svagheder som SW firewalls, nogle er crap og andre er gode. Og nu er det jo heller ikke Pentagon vi sikrer vel?

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2004 13:03:43
Svar/Indlæg:
592/17
Nu bruger jeg så Sygate Firewall!
Og den kan blokere trafikken INDEN firewallen er startet op. Ved så ikke hvor godt det virker. Men det er en OK løsning indtil jeg får købt mig en trådløs router. :00

>> Ebzen <<

dryz

Superbruger
Tilføjet:
16-08-2004 13:26:53
Svar/Indlæg:
519/32
BigBird<--
Du postulerer reelt set flg.:
Enhver router (med indbygget firewall) til 400,- + er mere sikker end enhver software-baseret firewall.
Jeg syntes bare ikke at dine begrundelser i #7 er nok til at undebygge det postulat :l Du skriver i # 16 at:
"vi sikre vores online banking koder, adgangskoder til arbejdet og meget andet.. "
Hvordan kan det være at alle banker mener at det er nødvendigt med både hw og sw firewall, hvis alle sw firewalls er crap? Måske fordi f.eks IBM mener at en sw firewall er en god idé ?
Sorry... men er det ikke dig som giver folk en "Falsk tryghed pga ovenstående" glorifisering af hw firewalls?

Håber ikke at du tager min holdning ilde op ;)

Grunvad

Superbruger
Tilføjet:
16-08-2004 15:18:56
Svar/Indlæg:
31/11
Hvordan "slår" man på nemmeste vis SP2`s firewall fra ?:(
På forhånd tak.

/Grunvad

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2004 17:26:59
Svar/Indlæg:
688/32
Jeg er meget enig i det du siger pånær det med en troja der sender på port 80. Det kan du jo ikke blokere i nogen firewall hvis du vil have lov at webbe.

Jeg sværger personligt til en dedikeret maskine med firewall på. Min egen XP1800 kører FreeBSD med ipfw, packet shaping, DNS ftp, apache, samba og lige gaming server en gang imellem. Jeg har aldrig haft en FW installeret på min workstation fordi jeg hader måden man skal "passe" dem på. Jeg foretrækker at sidde stille og roligt og overveje hvilken trafik der er behov for og så en gang for alle blokke det der ikke må komme ind. På den måde ved jeg at jeg har den samme sikkerhed altid. ligemeget hvad jeg så gør på de andre computere på mit lan.