kan man undersøge om cpu har været oc?

Bundkort / CPU d.  16. august. 2004, skrevet af System
Vist: 541 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
16-08-2004 11:37:39
Svar/Indlæg:
0/11005
Er der nogen der ved om forhandlerne kan se at man har haft overclocket cpu´en?
Min 1 år gamle 1700+ amd cpu brændte for nyligt sammen, og den har været overclocket et par gange, men var på dens 1700+ indstillinger da den brændte sammen.
Jeg vil derfor gerne hører, inden jeg sender den tilbage, om de kan se hos forhandleren at den har kørt for hurtigt?
Silent
 
Skribent
Tilføjet:
16-08-2004 11:39:29
Svar/Indlæg:
3223/205
Tror ikke at de kan se at den har været overclocket.



Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2004 11:51:02
Svar/Indlæg:
4657/53
Nej det kan de ikke



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2004 12:01:36
Svar/Indlæg:
3329/182
Kun hvis den stadig brænder når de modtager den :e

Sry for OT



ruzz
 
Superbruger
Tilføjet:
16-08-2004 12:18:17
Svar/Indlæg:
734/32
#4
gu ved hvad post DK siger tilen brændende papkasse? :p



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2004 13:01:59
Svar/Indlæg:
6052/189
#0:

nej det kan de ikke..



Sneglehunden
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2004 13:12:49
Svar/Indlæg:
2502/221
5# de er sikkert ligeglade? :D

(arbejder der selv hehe)

men man kan på ingen måde se den har været OC, men hvis den er sort på kernen osv, tror jeg sku ikk de bytter den.



Wise
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2004 13:17:12
Svar/Indlæg:
1604/60
Der er lige den ting ved AMD processore, at for at garantien skal dække så skal den Org. AMD køler med det der "pink" heat-pad medfølge, ellers bliver den afvist og så er det bare too bad... :(



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2004 13:18:18
Svar/Indlæg:
2664/97
7# Det er meget sjældent et firma yder en så dårlig service, og nægter at gøre noget ved det. For det går på ingen måde ud over dem, da de bare sender den til fabrikanten, også får de en ny, som de giver kunden.

Så den slags skal man ikke bekymre sig om.



SimTex
 
Superbruger
Tilføjet:
16-08-2004 13:27:30
Svar/Indlæg:
527/21
Det kan jo ikke skade at køre en RMA sag så fremt du er sikker på den er i stykker (ellers vil de jo sikkert have et gebyr). Det kan være de afviserne den, ja så har du spildt 30kr i porto, men det overlever du vel nok. Eller også er du heldig og får dig en ny, men det må du jo gøre op med dig selv.

BTW de kan ikke se overclock på CPU, med mindre du har lavet fysiske modifikationer.



#10
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2004 03:17:11
Svar/Indlæg:
4657/53
#16 det er jo lige det. mon ikke der er garanti på bulk.tray også.





#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2004 05:07:27
Svar/Indlæg:
1581/5
der er stadig 2års reklamationsret.
går noget i stykker inden for de 2 år, som ikke skyldes fejl af forbrugeren eller uheld, så dækker reklamationsretten.

Den nye formodningsregel der er kommet til, giver forbrugeren 6måneder's forbedret garanti.
I den periode antager man automatisk at en ting var defekt allerede fra starten af, med mindre forhandleren kan bevise at den har lidt fysisk overlast eller på anden måde er blevet mishandlet.

Jeg er blevet fortalt at formodningsreglen desuden også gør at man kan kræve at få en ny vare isteddet for at få den repareret, men den har jeg ikke selv læst mig til, så er lidt usikker på den.

Tilbage til emnet.
Hvad butikken gør med den cpu du sender tilbage til ombytning kan du være ligeglad med, bare de sørger for at du får en ny/anden inden for overkommelig tid (du kan sikkert finde de præcise tal for hvor lang tid der må gå på www.fbr.dk ).

Sørg for at få den pakket forsvarligt ind, oplys at en kyndig person (it-supporter, tekniker eller lign.) har monteret køleren, og vælg en køler butikken selv sælger.

Så skulle det gå let og smertefrit.



Sneglehunden
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2004 08:40:01
Svar/Indlæg:
2502/221
13# er meget normalt. men hvis selver kernen var sort, ville de nok ikke bytte den.