BIOS Smadret i MSI 875, hvad nu.!!

Bundkort / CPU d.  17. august. 2004, skrevet af CTM
Vist: 546 gange.

CTM
 
Superbruger
Tilføjet:
17-08-2004 10:14:02
Svar/Indlæg:
53/9
Hej.

KillerFrog her på bettebrors computer.

I løbet af natten stoppede min primære computere og jeg kunne intet gøre, så jeg clear cmos, og så fik jeg mulighed for at starte den op igen.

Under boot skriver den F1 for Setup, F10 for at køre default, men øverst står der at Bios kunne ikke findes.

Det har jeg aldrig prøvet før, skal jeg bare lave en diskette flash og den seneste bios på.!!

SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2004 10:19:07
Svar/Indlæg:
1503/128
Hmm uheldigt!

Du kan ikke komme til at flashe med en diskette medmindre BIOS er så rask at den når at indlæse de elementer du skal bruge for at nå helt hen til boot sekvensen. Det gør den ikke - gør den?

Hvis alt ser håbløst ud, har du 2 muligheder!

1: Den sikre, men langsommelige - Du bestiller en ny BIOS-chip, og venter til den dukker op :)

2: Den mindre sikre (men sjove), og lynhurtige - Du finder en person der har et mobo magen til, og som er villig til at få lidt spænding. I gør følgende:

* Boot op på hans maskine på en diskette med bios'en på. Når maskinen står med en DOS kommandoprompt og er klar, piller i BIOS chippen UD af bundkortet - mens maskinen er tændt!

* Nu sætter i DIN BIOS chip i hans bundkort, og begynder at flashe med den diskette i bootede op på.

* Genstart efter flash (gerne helt ind i Windows), og luk så maskinen helt ned.

* Nu kan i bytte BIOS chippene om igen, og vupti - du har en BIOS der virker.

Dette kaldes at hotflashe - jeg har selv gjort det et par gange med stor succes :)



CTM
 
Superbruger
Tilføjet:
17-08-2004 10:23:32
Svar/Indlæg:
53/9
Tak i 2, jeg har lige lavet en boot-diskette med den seneste bios på, og flash.

Det vil jeg lige prøve.

Og jeg kender desværre ikke nogen med samme mobo :(



KillerFrog
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2004 10:36:41
Svar/Indlæg:
1950/230
Up and runing, tror sgu torden i nat har gjort det af med hele min lille park af maskiner, da alt står stille. :l



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2004 10:47:11
Svar/Indlæg:
3329/182
#4 Lyder som Folding@home :00



KillerFrog
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2004 10:49:02
Svar/Indlæg:
1950/230
Hihi, det var også det første jeg slog fra på den primære, da den kom i windows.... :e