Batteri i bærbar

Diverse d.  17. august. 2004, skrevet af System
Vist: 901 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
17-08-2004 16:50:24
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej

Jeg ejer en knap 2 år gammel bærbar(acer aspire 1300). Jeg har netop geninstalleret Windows XP, men nu vil batteriet ikke længere. Hvad kan der mon være galt. Jeg har tænkt på, om det er batteriet, der er dødt. Men kan det være en indstilling i windows, som er fejlindstillet. Eftersom at computeren herunder batteriet før windows-geninstattionen virkede, kunne det jo tænkes, at det blot var en indstilling. Jeg kan sagtens komme ind i windows, når strømforsyningen er slået til. Men slukker jeg strømmen, så går computeren ud og går herved ikke over på batteriet, som den skulle. Plz hjælp mig.

På forhånd tak, René Sørensen :l
foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2004 08:03:56
Svar/Indlæg:
1685/240
Kørte du WinXP før?

Det er muligt at du har fået installeret windows som var det en desktop, og ikke en laptop. dette kan forsage at den ikke "registrerer" batteriet, selvom dette måske er fuldt opladt.

Prøv at få ind i strømstyringen i windows kontrolpanel, og tjek om strømstyringsmodeller er sat til "bærbar", ellers prøv og sæt den til det i første omgang

\\foo`



psycho_bear
 
Overclocker
Tilføjet:
22-08-2004 11:40:25
Svar/Indlæg:
5/0
Hvis computeren ikk vil starte op på batteriet, altså uden strømforsyningen er slået til, kan fejlen ikke være i windows...
en bærbar er lavet til selv at skifte mellem vekselstrøm og batteriet, hvis den var afhængig af windows for styre det, ville den jo have et problem når den skulle starte op i BIOS.




foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2004 08:58:20
Svar/Indlæg:
1685/240
#3, alt efter hvor lang tid det er sat til, så ja... sagtens.

Forestil dig dette her:
230VAC = Ueff dvs. at Us = 325VAC.
320VAC = Ueff dvs. at US = 452VAC.

Dette betyder at spændingen fra spids til spids i vekselspændingen er det dobbelte, og hvis strømmen er den samme, vil effekten der afsættes bliver noget større. samtidigt med at amplituden på vekselspændningen også er noget større.

Det kan sagtens have grillet dit batteri. Større spændinger end de påtrykte er aldrig godt i længere tid, men kan sagten bruges til at "vække" et dødt batteri.

\\foo`