Overclocke sit grafikkort

Overclocking d.  17. august. 2004, skrevet af System
Vist: 710 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
17-08-2004 17:50:28
Svar/Indlæg:
0/11005
Nu har jeg eksperimenteret med overclocking af min cpu, og det kører skam fint og er sjov at rode med. Men jeg har kigget i et par af jeres profiler, og nogen af jer har overclocket jeres grafikkort også. Det vil jeg også prøve :) Jeg har et Radeon 9800 Pro med 256 mb ram, og der er den køler der fulgte med på. Hvordan overclocker jeg det, er det mere ricikabelt end CPU-overclocking, er det værd at gøre, og hvordan måler man temperaturen på det?

Mvh JMP

red_martians

Moderator
Tilføjet:
17-08-2004 18:01:51
Svar/Indlæg:
7881/1165
hehe.... er køleren med åbne køleriller, eller er de ligesom pakket ind i en box?? og er der profiler på ramene?? ;)
Ej.... jeg har kun brændt et grafikkort af på den måde... og det lærer man jo af :p
Men generelt clocker man et par mhz af gangen, og køre et program som 3dMark03 f.eks. kommer der ikke fejl, og fryser kortet ikke, kan man give kortet et par mhz ekstra!!..osv. ;)

Vejby

Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2004 21:41:54
Svar/Indlæg:
205/22
Tag det bare helt roligt :) det er knap så farligt som det lyder :)

Gå stille til værks og lad være med at blive stresset hvis den laver en lille lockup.. Sluk maskinen. start igen smid er par mhz og så se om ikke den er mere stabilt der :)

Sidder selv med et MSI Ti4200 som kører 330 på core og 615 på ram. (Venligt udlånt af RainMarker, som så har købt mit PowerColor 9500Pro @ 9700pro.)

Jeg har limet en std CPU køler på GPU'en med thermisk lim og tager nogle ALU kloder (www.studiedata.dk har nogle) og limet på ram.
Valgte alu da jeg var bange for at kortet blev for tungt :)

Jeg er slet slet ikke færidg med det kort endu skal til at lege nu :D :i :i

Gl HF :i :i :i :i

Gadzilla

Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2004 00:50:24
Svar/Indlæg:
346/42
Hey!

Du kan også bruge ATI tool(du kan finde programmet i download sektionen). Det har en indbygget artifact detector så den automatisk kan finde ca. "max" core og RAM hastighed.

Held og lykke!

Mvh

Gadzilla

By the way: Jeg har selv artic cooler(den som folk har anbefalet i de andre svar) monteret, og jeg kan virkelig anbefale den! Køler rimligt ondt hvis du sætter den på HIGH.

Gadzilla

Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2004 01:20:06
Svar/Indlæg:
346/42
#10 ahh nice have ikke set at det var en gammel version OC havde liggende... Tror nok det er på tide jeg får updatet mit ATI tool så... :)

Mvh

Gadzilla

Ghostav

Superbruger
Tilføjet:
19-08-2004 17:11:11
Svar/Indlæg:
310/38
#9, en lille hurtig en:

Jeg bruger ATiTool til mit Radeon 9800XT, og når jeg sætter den til at finde max, går den nedad i mhz i stedet for opad, måske fordi den ikke mener mit kort er stabilt nok nu. :P

Hvad kan jeg gøre ved det?