"New CPU Found"

Bundkort / CPU d.  17. august. 2004, skrevet af System
Vist: 399 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
17-08-2004 19:42:21
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej... :)

Jeg har et problem med min computer som jeg håber på at nogle af jer der ude kan hjælpe mig med.

Problemet er:

Når jeg starter/genstarter min computer så kommer den med den samme "fejl" igen og igen, det er lige så snart at der kommer det screen op med hvor den tæller mine ram og checker hvor hurtig min cpu er osv..
Den siger at der er fundet en ny CPU og det forstår jeg ikke.. Helt prærsist siger den: New CPU Found.
Og så vil den have mig ind i BIOS'en og indstille det som jeg nu vil indstille på ?:(

Ind til videre har jeg prøvet og se om det kunne være batteriet der var problemet hved at skifte det ud med et andet som jeg har læggene, men det virker ikke den glemmer det igen og igen, fordi jeg prøvede det med batteriet var pga. Et fif jeg fik, fordi den glemmer også hvad klokken er vis det er jeg ikke vælger at gå ind i bios'en og vælge F10 så den gemmer hvad den nu kan huske.

Please help! ?:(

Jeg håber at jeg har fået skrevet det nogen lunde forståligt så i ikke sidder og skal kæmpe jer igennem teksten for stave fejl :e

Med Vennelig Hilsen

SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2004 19:44:15
Svar/Indlæg:
1503/128
Hvilket system har du?



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2004 19:57:38
Svar/Indlæg:
2870/65
Umiddelbart kunne det lyde som om du har problemer med dit CMOS batteri.

Har selv haft denne fejl på et Abit NF7-S rev. 2 board....skiftede CMOS batteriet...og så kørte den helt fint igen....

Et af mine problemer på det tidspunkt var bl.a. at når jeg lavede ændringer i BIOS blev det ikke gemt...og så kom den irriterende fejl igen og igen...indtil jeg skiftede batteriet :e



Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2004 20:06:47
Svar/Indlæg:
4657/53
jeg vil også mene det er batteriet. er du sikker på at de 2 batterier er 100% ens. samme volt ?



TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
17-08-2004 20:33:18
Svar/Indlæg:
422/14
Det er en jumper, altså en lus mellem to punkter uden nogen form for ledning, men siden du ikke ved hvor den er, er muligheden for at du har flyttet den vel ret lille.

Den sidder som regel i nærheden af enten batteri eller bios.



TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
17-08-2004 20:36:22
Svar/Indlæg:
422/14
Og du har selvfølgelig forsøgt at gemme alt når du forlader bios setup?

for hvis du vælger exit without save, så gemmes intet, og fejlen kommer igen og igen.....................................

Prøv at loade failsafe defaults, og save and exit, og se så om fejlen forsvinder, gør den det kan du altid rette din bios til bagefter for optimale indstillinger.



Lamsebamsen
 
Superbruger
Tilføjet:
17-08-2004 20:48:19
Svar/Indlæg:
188/20
Jeg havde samme problem med min, når jeg havde oc'et forkert...
Hvis jeg havde sat fsb'en for højt i forhold til rammene eller vcore'en...

Men hvis jeg satte mine indstillinger rigtigt i forhold til hinanden, så var der ikke noget problem!



vanovich
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2004 21:36:43
Svar/Indlæg:
3972/242
du har vel ikke lige updated biose,vel?