#0: Har selv samme "problem" i DoomIII med mit R9800Pro.
Du får lige noget copy/paste fra en anden tråd jeg selv har oprettet om det, så kan du se at du langt fra er den eneste.
"Jeg har lagt mærke til at på nogle bane områder der er der ligesom små hvide om røde pletter der blinker og forsvinder, men hvis jeg fx så kigger i anden anden retning så er de der ikke, men når jeg så kigger tilbage er de der. Ikke at de er vildt forstyrrende eller noget med jeg undre mig bare over hvorfor det er sådan og kun nogen steder i spillet.
Jeg prøvede at underclocke kortet med 10mhz på ram og core, men det synes jeg ikke gav noget, så derfor gik igen forsøgsvis tilbage til Catalyst 3.6 og loadede et sted som jeg vidste med Catalyst 4.7 var prikker, men mystisk nok var der absolut ikke den fjerneste prik at se med Catalyst 3.6, men denne driver havde som nævnt i #0 problemer med lyssætningen af lyskilder i spillet. Nu har jeg så Catalyst 4.7 inde og kører standard hast, og der er stadig prikker men ikke mange :l
GFX er overhovedet ikke varmt der sidder en 80mm AGP cardcooler som blæser på kort og ram.
Any way så er det ikke de typiske fejl som man ser ved et for varmt gfx eller overclocking. Det er prikker spillet selv laver. Stå på et sted og kig til højre = prikker, drev til venstre ingen prikker.
Men jeg har også set i fora på nettet hvor samme problem var med GF6800 og FX5900 kort ?:(
Må se at prøve den Cat. 4.8 i weekenden.
Fandt lige dette hos xbit:
Usually dots that look like snow means the card is reaching its limit in terms of voltage. The overclock is getting too high to remain stable at that voltage, like a CPU. The only way to fix it is vmod or clock it down. Heat is usually artifacts, not white dots."