Suse 9.1 64-bit

Diverse d.  18. august. 2004, skrevet af Klitgaard
Vist: 425 gange.

Klitgaard

Superbruger
Tilføjet:
18-08-2004 17:31:46
Svar/Indlæg:
109/18
Okay jeg er nu igang med at downloade Suse 9.1 64-bit versionen. Jeg sidder dog og tænker på om nogen af jer der ude kender noget til Suse linux? Dvs har arbejdet med det evt nogle fif til opsætning med mere.

Vil ikke mene det jeg spørger om er warez men kan deamon tools mounte que og bin filer under linux eller skal et andet program fremskaffes ?

Kingu

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2004 17:46:28
Svar/Indlæg:
839/19
SuSE har et system som hedder YaST. Igennem det kan du sætte tingene op og installere programmer. Ellers skal du ud og have fat i enten source eller RMP filer.

Nu kan jeg ikke huske hvilke programmer som er pendan til Deamon tools, men en søgning på www.linux.org kan sikkert hjælpe dig på vej.

/Kingu

kaspersv

Superbruger
Tilføjet:
18-08-2004 19:26:27
Svar/Indlæg:
38/1
Vil ikke mene det jeg spørger om er warez men kan deamon tools mounte que og bin filer under linux eller skal et andet program fremskaffes ?

Hvis du har compilet din kerne, så den understøtter ISO9660 formatet og med loopback support, så vil du kunne bruge følgende kommando til at mount en iso fil, som om det var et cdrom drev:

mount -o loop -t is09660 iso-fil mount-dir

For at gøre dette skal du selvfølgeligt først konvertere bin/cue filen til en iso fil. Dette kan f.eks. gøres med programmet bin2iso.

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2004 20:27:18
Svar/Indlæg:
688/32
Hvis han downer bin filen er det vel bare installations cd'en som så skal brændes ud på en cd og installeres. Husk at mange bin filer i *nix verdenen er exekverbare filer ligesom exe er det i winblows.

Hvis det er et program du downer skal du bare lave den eksekverbar (+x) og køre ./"filnavn"