Lidt hjælp til mit grafikkort ????

Diverse d.  18. august. 2004, skrevet af System
Vist: 349 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
18-08-2004 19:45:18
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej, jeg har et grafikkort der hedder noget som S3 graphics trio 3d, jeg har lige købt et nyt der hedder Gforce fx5500 og jeg tror nok jeg kan finde ud af at sætte det nye i da jeg har fundet en glimrende guide :)
Mit spørgsmål er hvordan får jeg det gamle ud???? Jeg er bange for at når jeg åbner pc'en at jeg så snupper noget forkert ud eller står der på "dimsen" hvad det er så jeg får fat i den rigtige.... Eller kan jeg bare lade den sidde i pc'en og slå det gamle grafikkort fra i enhedshåndtering.
Ps jeg har winXP
The

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2004 19:50:55
Svar/Indlæg:
1836/61
Din PC-skærm er sat til det, så det burde ikke blive så vanskelig at finde det rigtige og tage det ud.

Men S3 grafikkort er et ældre grafikkort som ofte benytter
PCI stik (hvid stik), mens det nye helt sikkert benytter
AGP port (brun stik, mener jeg).

Så vær sikker på dit bundkort har det brune stik (AGP port)
inden du piller det gamle ud.

SimTex

Superbruger
Tilføjet:
18-08-2004 20:26:03
Svar/Indlæg:
527/21
Man kan faktisk godt få et Gforce FX5500 til PCI (http://www.pny.com/products/ve... ) Hvis det kort du har købt har 2 indhak i kontaktbenet er det et AGP kort. Hvis det kun har 1 er det PCI, men du får svært ved at gøre noget forkert for du kan ikke proppe kortet i et forkert sted uden unøddig fysisk vold. Så bare du husker at pille strømmen helt fra burde det ikke gå galt.

Når du har fået sat kortet i, vil du sikkert se windows med få farver og i en dårlig opløsning men frygt ikke smut forbi: http://www.nvidia.com/content/... og hent den nyeste driver der passer til dit styresystem. Når den er installeret skulle du være kørende. Du kan selvfølgelig også bruge de drivere der ligger på den medfølgende CD-rom selv om de sikkert er af ældre dato.

DaMooze

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2004 22:10:51
Svar/Indlæg:
469/83
onboard betyder at det er integreret på motherboardet.. altså kan du ikke pille det ud da det sidder fast på selve motherboardet.. så det er bare et putte det nye kort i