Lyd fra comp til anlæg?

Diverse d.  18. august. 2004, skrevet af Neodk
Vist: 469 gange.

Neodk

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2004 20:38:24
Svar/Indlæg:
22/11
Hey jeg skal ud og købe anlæg... Men tænkte på om man ikk kan sende musik fra en gammel comp med alt ens musik på ud til anlægget??? evt. med et godt lydkort? hvad skal der evt. til ?

rever

Superbruger
Tilføjet:
18-08-2004 20:43:38
Svar/Indlæg:
454/31
Køb et Audigy 2 kort :e
Men det med fra lydkort til anlæget kan klares med et AUX kabel... Mener jeg gav 100kr for 7meter, i min lokale radio/tv forhandler.
Det kører ganske glimrende... :D

Neodk

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2004 20:46:10
Svar/Indlæg:
22/11
Okay... det lyder nemt... har en p2 300mhz ståenede som jeg ville lægge alt mit musik ind på så jeg slap for cd'er 8) Men vlir lyder ikke forringet ?

rever

Superbruger
Tilføjet:
18-08-2004 20:52:41
Svar/Indlæg:
454/31
Du skal bare købe et godt lydkort...Du skal jo bare sørge for at du ligger cderne over på computerne i en god kvalitet... Tror det kommer til at køre nice nok, du skal jo have en stor harddisk hvis du vil ligge mange cdeer i :)

McAnus

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2004 20:53:33
Svar/Indlæg:
807/31
jo, hvis du ripper til mp3!
og det gør du vel nok, da du ik vil bruge for meget HD plads! ;)

Zalam

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2004 20:59:53
Svar/Indlæg:
1015/85
Jeg har også lige købt et ordentligt anlæg.

Jeg har et 2 x RCA kabel kalder de det vist, som går fra forstærkeren og over i lydkortet. Det eneste du skal være opmærksom på er at dit lydkort skal bruge alm. mini-jack stik (3,5mm det samme, som fra hørebøffer og lignede).

Jeg gav 250 for et 5 meter kabel, inde i hifi klubben inde i Odense.

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2004 21:25:33
Svar/Indlæg:
4337/121
regler for god lyd fra din pc til dit anlæg.
1: Musikken skal være bedst mulig kvalitet.
2: Lydkortet skal være godt.
3: Kablet skal være i så god kvalitet og så kort som muligt.
4: Forstærkeren + højtalerne = god kvalitet.

Så skulle du være godt kørende
:e

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2004 21:29:23
Svar/Indlæg:
4337/121
Hvis dit anlæg har optisk indgang så kunne du jo udnytte det med et lydkort med optisk udgang for så bliver det jo digitalt hele vejen igennem :)

Hvis du har nogen spørgsmål kan du jo smide en PM eller en E-mail.

TwinX!

Superbruger
Tilføjet:
18-08-2004 23:51:26
Svar/Indlæg:
909/40
det virker helt fint med det optiske der... Har selv gjort det dog med en converter fra Sony...... og lyden, ja den er glimrende :D

PolleDK

Superbruger
Tilføjet:
18-08-2004 23:58:57
Svar/Indlæg:
602/17
Jeg bruger selv mit anlæg som computer højtalere. Det kan sagtens lade sig gøre og der er fin lyd selv med et "lakrids"-kabel.

Det er helt klart at foretrække til musik/film/spil.

Man får et temmeligt stort chock når en Zombie lige pludseligt får ens 15" basser til at blafre helt vildt fordi den mener den skal brøle af mig i Doom 3.

Men for at komme tilbage til dit spørgsmål skal der blot et ganske almindeligt phono->mini-jackstik-kabel til for at få lyd fra compen til anlægget. Det bliver måske ikke den bedste lyd i hele verden - men garanteret bedre en stortset alle andre computerhøjtaler-systemer.

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2004 00:05:05
Svar/Indlæg:
6052/189
jeg kører også med et ganske alm phono->minijack, og det er sgu helt fint..

lydkvalitet er også fin nok, selvom at forstærker er en gammel Akai.. man kan kun høre lidt interferens ved høj volumen kombineret med mp3-musik..

ellers er det helt fint..

så du fixer bare et stik mellem anlægget og comp, og så er den hjemme...

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2004 00:53:26
Svar/Indlæg:
4120/115
Hvorfor dog høre musikken på sit anlæg, når man aligevel kan få nogle overfede super potensforlængene disko PA, 2x600W RMS, pc-højtalere i Fakta for kun 99kr. 😉

Men man skal nok lige passe på med dem, og sørge for at ens el net er iorden, aller bedst ville nok være at få monteret en ekstra fase til dem, så du undgår at sikringerne springer hele tiden! For det er ikke for børn at trække sådan nogle vilde højtalere, bare tænk på 2 x 600w = 1200w. og forstærkeren har sandsynligvis en effektivitet på omkring de 30 - 40% hvilket vil sige at de nok kan trække op omkring de 4KW kontinuerligt. Og jeg tør slet ikke tænke på hvor meget de trækker når lytterne skal lades op :o

De må bare være helt vildt gode, bare tænk på fuldtone enheder = rimelig linier frekvensgang, og man har ingen fasedrejning i noget delefilter osv. osv. Og højtalerne er i sig selv rimelig små og kan derfor placeres næsten hvor somhelst, og vægten er også med til at gøre dem egnet som hyldehøjtaler! Hvilket man ikke ser så ofte, med så kraftige højtalere... :e

http://www.jp.dk/indland/artik...

De må fandme snart tage sig sammen! Hvor dumme tror de folk er? Man skal godtnok være noget af en hill-billy, for at falde for den!
Jeg forstår bare ikke at butikkerne vil gøre sig selv så latterligt til grin, og ødelægge hele deres omtale fordi de så bevidst prøver at fuppe kunderne? :00
Og så lige her efter der har været så meget omtale af netop alle de bilka anlæg som de reklamere med at de kan levere så ufatteligt mange watt... :p

Sorry jeg lige hijackede din tråd, synes bare det var et god tilbud! 😉

Hawski

Superbruger
Tilføjet:
19-08-2004 01:29:06
Svar/Indlæg:
751/42

De fantastiske P.M.P.O watt angivelser har også vundet ind i Bilka - en af mine unikammerater arbejder ude i bilka, og han fortalte også en dag om de fantastiske P.M.P.O watt - det skulle være muligt at få ethvert anlæg til at lyde som en fantastisk maskine, ja en af verdens 7. vidundere - på papiret.

Det er ganske forfærdeligt som fakta svarer for sig. "Der er jo ingen der kender forskel på angivelser i 8ohm eller 4ohm." Magen til sludder, det er jo til at græde over at se den slags nonsens fyret af i et medie.

Ja, det ville jo være lige så dumt som at sige at DDR og QDR alligevel er det samme - jeg sukker.

Mvh. Uffe

Zalam

Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2004 07:36:40
Svar/Indlæg:
1015/85
Der er jo heller ingen, som er seriøse med hifi, som går ind i bilka eller fakta og køber hifi.

Men jeg kan fint anbefale der her kabel fra forstærker til mini-jack. http://www.hifiklubben.dk/iz.a...

Neodk

Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2004 20:50:44
Svar/Indlæg:
22/11
kanon... jamen så prøver jeg da det... tak for hjælpen =)