D3D vs. OpenGL - hvad er bedst?

Diverse d.  18. august. 2004, skrevet af tobiha
Vist: 186 gange.

tobiha
 
Superbruger
Tilføjet:
18-08-2004 23:08:41
Svar/Indlæg:
130/68
Ja - hvad er forskellen og hvad er bedst?

TroelsOlesen
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2004 23:13:56
Svar/Indlæg:
1996/65
Du er ikke den eneste som har tænkt i de tanker ...

http://www.overclocking.dk/for...
http://www.overclocking.dk/for...



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2004 23:28:19
Svar/Indlæg:
10398/435
tja... det kan blive en laaang diskussion ;)
personligt synes jeg DX er bedst, men tror at OPGL2.0 med GLSL bliver nice nok! DX9 har jo PS og VS som efter min mening gør det overlegent til OPGL1.5..

forskelle, hmm. kig lidt her:
http://www.xmission.com/~legal...



Nesdunk
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2004 00:37:49
Svar/Indlæg:
420/72
#3 ...
De udvidelsespakker du snakker om, er det nogen man selv skal hente et sted og installere? Hvis ja, hvor så?

/Nesdunk



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2004 01:20:34
Svar/Indlæg:
10398/435
"Well, DOOM 3 utilises both the OpenGL 1.4, 1.5, and next-generation fully programmable 2.0 revision of the stand-alone graphics API by Silicon Graphics. OpenGL doesn't exactly have a 'pixel' or 'vertex' shader by OpenGL terms, since that's the way Direct-X refers to them, but the pixel shader term for OpenGL is Fragment Shader/Texture Program and the vertex shader term for OpenGL is Fragment Shader/Vertex program."

derfor: "DX9 har jo PS og VS som efter min mening gør det overlegent til OPGL1.5.."

OpenGL Shading Language = GLSL, skulle være super godt i rev. 2.0. glæder mig til at se et spil i GL2.0 :e