Er mit MSI K8N Neo PE Deffekt

Bundkort / CPU d.  19. august. 2004, skrevet af System
Vist: 509 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
19-08-2004 12:04:36
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har nu endelig fået delene til min nye pc, og forsøger forgæves at få l***** op at køre

Hardware er som følger:
AMD64 3000+
MSI K8N Neo Platinum Edition
512MB Elixir PC3200 Ram
LiteOn Combo drev
Hitachi 80GB SATA 8MB HDD
Sapphire Radeon 9800Pro
Deluxe Systems kabinet med 400W powersupply

Problemet:
Når jeg booter op kommer jeg frem til et skærmbillede hvor der står "Platinum" og "Press tab for POST or pres Del for Bios". Her fra kan jeg så ikke gøre noget. Computeren bipper når jeg trykker på en tast, men der sker intet. Det eneste der virker her fra er at trykke ctrl+alt+del, hvilket så stik mod forventning sender mig videre til et bios-lignende skærmbillede med oplysninger om hvilke drev der er tilsluttet. Under den info. står der: "CMOS checksum Error - Defaults loaded". Og her fryser den så fast. Det eneste der hjælper her fra er powerknappen.

Jeg har prøvet:
Skifte grafikkort til et gammelt GeForce2.
Flytte tastatur mellem USB og PS2 stik.
Pillet combo drevet fra.
Skilt det hele ad og samlet det igen, for at sikre at intet rørte kabinettet.
Checket alle stik.
Flyttet RAM klodsen mellem forskelige slots.

Yderligere har jeg checket MSI's hjemmeside, og det ser ud til at der er enkelte andre der også har problemet, men der er ikke nogle fornuftige løsninger...

Håber nogen kan hjælpe inden jeg går helt i spåner :x
xzipet
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2004 12:11:25
Svar/Indlæg:
378/136
Jeg har prøvet det samme med mit MSI, da jeg samlede den, det viste sig at jeg havde byttet rundt på nogle kabler. prøv at rode lidt med dine kabler, ellers prøv at clear cmos.

Håber det hjælper

Xzipet



Beaviz
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2004 12:21:36
Svar/Indlæg:
3214/18
Hvis du har sat ekstrene USB- og firewire-stik til, så prøv at tage dem fra. Tro det eller ej - det har faktisk været grunden til at 2 maskiner jeg har samlet nægtede at starte!



perry_78
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2004 13:58:12
Svar/Indlæg:
1304/117
Prøv at kikke på

http://www.overclocking.dk/for...

De har næsten alle fejl beep på det. Mi teget MSI K8N neo var defek :|

Dave



skøt
 
Overclocker
Tilføjet:
19-08-2004 13:59:02
Svar/Indlæg:
57/10
MSI K8n Neo Platinum har "diagnostic leds" bagpå, du kunne jo prøve at kigge på dem, og se hvad den selv mener der går galt ?