Serverstyret kalender

Software d.  19. august. 2004, skrevet af Jonaskp
Vist: 266 gange.

Jonaskp

Superbruger
Tilføjet:
19-08-2004 17:26:25
Svar/Indlæg:
97/21
Jeg leder efter et kalender program. Men, det er mere tricky end som så.
Der skal være en overordnet database (som ligger på serveren) med alle de datoer og ting som gælder for alle i familien (fødselsdage, skæve arbejdstider osv) og så skal der være plads og mulighed for at hver enkelt har sine egne datoer - som så dukker op i den persons kalender sammen med fællesdatoerne.
Kender I sådan et program?

Jeg har ikke kunne finde noget som helst, har searchet google og alt muligt.

Hvis I kender et program der kun kan det med en fælleskalender, så er det skam også fint nok.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2004 17:46:45
Svar/Indlæg:
4120/115
tjaaa... Exchange Server er nok noget af det bedste der findes 😉
Men jeg mener også jeg har set nogle freeware/billigere udgaver af noget groupware, har dog ikke arbejdet så meget med det... men det jeg umiddelbart har prøvet (kan ikke pt. huske navnene) det var ikke nær så godt og gennemført som Exchange!

Jonaskp

Superbruger
Tilføjet:
19-08-2004 21:50:32
Svar/Indlæg:
97/21
Og det der Exchange, hvad koster det cirka? Og er der mulighed for at prøve det i en periode gratis?

Ellers skulle løsningen helst være freeware, men det andet kan jo også gå an, hvis det ikke er for dyrt.

Forresten må den gerne kunne være tilgængelig over nettet, altså så man kan logge ind på en side eller sådan noget, og så se sin kalender. Men det er jo bare lir :e

steen

Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2004 00:02:50
Svar/Indlæg:
2870/65
Hvad exchange koster afhænger af om du skal have en exchange 2000 eller en 2003. Om det skal være en normal exchange eller en enterprise version.

Enterprise versionen er dyrere, men kan holde en større database bl.a.

Jeg har gjort det lidt smartere end bare at fise ud og købe en exchange. Jeg har sørget for at blive moms-registreret. Så kontaktede jeg MS og købte en Action Pack.

En Action Pack er beregnet til mindre virksomheder. Koster 2400 kr om året og hver 3 måned kommer der en række opdateringer.

Pakken indeholder bl.a. 1 stk 2003 server, exchange, windows xp (5 licenser), office 2003 (10 licenser) og en række andre ting. Alt sammen det nyeste på markedet (indenfor de 3 måneder).

DET er sgu da billigt, når man tænker over hvad en normal win xp licens koster til sammenligning....og det endda for een licens. :e

KIJ

Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2004 00:16:41
Svar/Indlæg:
499/767
Microsoft Action Pack er rettet mod virksomheder der sælger Microsoft produkter, og dermed ikke os dødelige... Desuden er der 10 Windows XP licenser inkluderet.... :00