DHCP Server på FreeBSD

Diverse d.  19. august. 2004, skrevet af Dark-MiXer
Vist: 1161 gange.

Dark-MiXer

Superbruger
Tilføjet:
19-08-2004 22:01:13
Svar/Indlæg:
564/59
Denne gæste artikkel/guide forklare hvordan man installere og sætter sin FreeBSD maskine op til at fungere som en DHCP server

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2004 11:11:19
Svar/Indlæg:
688/32
Det er en god guide men den har nogle mangler.

1. det hedder berkeley packet filter med "t" i filter (jeg er sikker på det bare er en typos) Det er nok vigtigt hvis det er brugere der ikke kender freebsd. Jeg kunne osse godt tænke mig der var i det mindste et link til hvordan man tilføjer den til kernen hvis ikke den er der.

2. Når du foreslår folk at bruge "su" for at blive root så fortæl dem lige at de skal bruge "su -" istedet. Læs man su hvorfor.

3. Jeg synes der mangler forklaring til hvordan man får dhcpd til at starte som når maskinen starter.

4. Det kunne være smart hvis du havde forklaret hvordan man laver dhcpd.conf så den giver den samme ip ud til en (eller flere) computere hvis man har noget nat er det vel en meget god idé.

Ovenstående er bare noget konstruktiv kritik og blot nogle forslag til hvordan du kan lave endnu bedre guides. Jeg er virkelig glad for det arbejde du gør i at holde gang i BSD her på sitet.

Thumbs up :D

kb

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2004 12:36:29
Svar/Indlæg:
181/32
vi vil ha mere, vi vil ha mere
rigtigt spændende, og er også fristet lidt af freebsd, men som sagt. skal jo starte fra grunden. ingen der kender nogle gode danske sider med begynderguids osv?

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2004 14:39:14
Svar/Indlæg:
688/32

Den her er måske, har aldrig brugt den:
http://www.fordimankan.dk/free...

Eller er der jo altid www.freebsd.org som er rigtig god (deres off. hp) men den er godt nok på engelsk.

SVK

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2004 15:48:37
Svar/Indlæg:
162/12

SVK

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2004 21:19:52
Svar/Indlæg:
162/12
Må man evt. foreslå en Samba artikel som den næste? :)

DarkSide

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2004 23:18:57
Svar/Indlæg:
150/14
Der er en Samba artikel på vej, skal bare lige ha den skrevet færdig, og rettet lidt småting, så stay tuned :)

Atomizer, Du har ret, har da vist fået lavet en slåfejl eller 4 i den første guide, der vil inden for så længe komme en lidt længere udgave af den bla opstart af dhcpd når freebsd starter.

Bonghjerne

Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2004 15:04:44
Svar/Indlæg:
658/48
NU mangler vi jo bare at jeg bliver 1337 til GNU/Linux... så skal i se guides... eller ngoet :e

Men regner da der kommer en test af WM's (KDE vs. Gnome), og div. under Fedora Core 2 (Eller slack... kan ikke ebstemme mig :e)

Men fin guide (: Keep up the good work, og spyt nogle flere ud (:

1k2nb

Superbruger
Tilføjet:
21-09-2004 09:12:25
Svar/Indlæg:
49/4
ku jo altid give typeren mine guides til ftp, dhcp, mail og firewall.. som jeg b.la har fået da jeg gik på skole i at lære at sætte servere op i linux, selvom det ikke er nødvendigt.. men bare et tilbud :) har selv skrevet dem om med flere oplysninger, og til mine egne ord. Så jeg bedre kan læse og forstå dem i fremtiden :) og med conf. filer som 1 måde det kan stå på ?!

fin guird ellers ja keep em comming..