Jeg har tænkt på at købe mig noget kompressor køling (eller hva det nu hedder) - men vil lige vide hvor meget sådan en fætter larmer inden jeg køber en - nogen der ved dette? eller kan linke til en test hvor dette fremgår?
Støj er subjektivt... men tag to 120mm blæsere og lig lyden fra dit køleskab oven i... så har du larmen fra noget kompressorkøling. De to 120mm kan styres, så e faktisk næsten ikke larmer !
Jeg vil sige at mit Vapochill ikke larmer til dagligt (4000mhz), men når jeg overclocker lige til grænsen larmer den en del men så køre jeg jo også mine blæser ved 100% ;)
Hvis du er bare lidt støjfølsom skal du ikke vælge Vapo LS. Det er især kompressoren der er problemet - den larmer cirka som de kummefrysere der stå nede i dit lokale supermarked.
Vapo DC-udgaverne skulle til gengæld være ret støjsvage.
Hvis du er interesseret har jeg har en Mach II til salg som er købt i december sidste år. Har kvittering og der er stadig garanti på (købt hos studiedata.dk). Skal af med den da jeg skal til at skifte til et dual cpu system.
Den kører perfekt og der er P4 kit, seal string og al den nyeste software inkluderet.
Den larmer ca. med 40 db under opstart (5 min) og 32 db når den er oppe at køre.