"IBM R51 = mikroskærm"??? Den er da 15" ligesom alle de andre...
Jeg har ejet en del forskellige laptops og ødelagt en del også (godt at det ikke var mig selv som skulle betale :) ) og min erfaring er, at selvom de fleste mærkevare laptops er ok, så er IBM bare mesteren på dette felt. Det er kvali der holder - også efter lang tids hårdt brug. Det er en lækker maskine den dag, du får den, og den er stadig lækker et år efter. Specielt keyboardet er super, hvilket er vigtigt eftersom det jo ikke lige er til at skifte.
Det eneste punkt hvor IBM halter lidt bagefter Dell er når det drejer sig om acceleret 3D grafik. Men jeg ikke helt sikker på, at det ikke er med vilje. Deres målgruppe er jo nok ikke ligefremt Doom 3 spillere - mere folk som vil have lav vægt og så lang batteritid som muligt.
I øvrigt er grafikken udmærket til den type spil, du nævner - AOE og Civilisation. Jeg har selv spillet en del Warcraft og Orion 3 på min IBM T40. Jeg ser også mange DVD-film på den.
Kort sagt - skulle jeg købe laptop for mine egne penge, ville jeg gå efter den R51, for det er altså en rigtig lækker kvalitets-maskine. Og til prisen inklusive XP pro er det nærmest en foræring.