Redde Win2K installation?

Software d.  21. august. 2004, skrevet af ThomasG
Vist: 276 gange.

ThomasG

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2004 10:57:06
Svar/Indlæg:
52/10
Hej alle

Under nedlukning blev strømmen til computer afbrudt... Da jeg starter den igen, kører Scandisk osv. og giver melding om at en fil-kæde blev brudt og at denne gendannes.

MEN, nu hænger den ved den blå skærm ved opstart. Hvis jeg trykker ctrl+alt+del kommer jeg i windows, men den "hænger" kostant.

Kan jeg redde installationen ved at reetablere nogle bestemte filer?
Eller skal jeg til at køre en reperation/genoprettelse vha. windowsdisken?

Det største problem er nu næsten, at det ikke er min computer. :00

Please help :e

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2004 10:59:05
Svar/Indlæg:
4263/107
Det kan du med programmet "GetDataBack" :)

ThomasG

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2004 11:11:36
Svar/Indlæg:
52/10
#1 Lyder fremragende... Tjekker omgående Google :)

steen

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2004 11:28:14
Svar/Indlæg:
2870/65
Hvis du kører en reperation vha. windows cd-en, skulle den beholde dine instillinger+programmer og så udskifte dine system-filer

The

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2004 11:46:44
Svar/Indlæg:
1836/61
Der er et kontrol/reparation program indbygget i windows2k og XP.

Inde i windows putter du din Installations CD (vigtigt) i drevet og lukker Autorun.
Dernæst går du i START-KØR og skriver CMD og trykker enter.
Så skriver du uden anførselstegn men med mellemrum "sfc /scannow"
og trykker enter, dernæst åbnes et víndue som lukkes når det er færdig.

Genstart PC'en så du er sikker på det hele er på plads, det burde virke.

ThomasG

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2004 12:01:40
Svar/Indlæg:
52/10
Lige en situationsrapport....

#1 Prøvede med GetDataBack, men computeren er så lammet at jeg ikke kunne overføre filerne vha USB-stick. Brændte så filerne ned på cd-rom og fik dem ned på harddisken. MEN den kan slet ikke eksekvere setup-filen. Den kan næsten intet...

#4 Har lige prøvet som du beskrev og det så meget lovende ud, indtil den nåede ca. halvvejs, hvor computeren simpelthen lukkede ned..!?!

Giver lige lidt køletid, hvorefter alle blæserne sættes til max. Jeg tror at det er Asus PC-probe der lukker skidtet. Jeg forsøgte tidlige at lukke programmet, men jeg kan ikke få skidtet til at udføre noget som helst. :x

#3 Det ender nok med at jeg må krybe til korset og gå den slagne vej!

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2004 12:19:11
Svar/Indlæg:
3346/81
#5 - hvis det er noget i stil med et temp program der får maskinen til at hænge kan du prøve enten at slå temp føleren fra i bios - eller trykke F8 så du starter i "Safe Mode" - og så afinstallere PC Probe derfra.

Fik lavet noget engang med mit Abit IS7-G og MBM5 - forkert diode - og så slukkede den hvergang jeg kom ind i XP.

Tomgun

ThomasG

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2004 12:49:53
Svar/Indlæg:
52/10
#6 Vil prøve at starte op i safe mode.

Har dog fået liv i den igen og kørt "sfc /scannow" (2 gange, endda) som beskrevet af #4, men det har desværre ikke hjulpet. Jeg kan fortsat ikke starte noget som helst program op.

Prøver lige i safe mode, ellers må jeg køre genoprettelsen vha windowscd. Men jeg kender jo ikke hans windows-key x( Han vil ikke klistre den på sit kabinet i tilfælde af at det skulle blive stjålet eller key'en skulle blive "aflæst".

Jeg ved der findes programmer til at kalde den frem, men jeg kan jo netop ikke åbne programmer....

Kan jeg finde windows-key ved at flytte harddisken (ikke som boot-harddisk, naturligvis) over i en anden computer?

ThomasG

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2004 14:26:22
Svar/Indlæg:
52/10
Situationsrapport nummer 2:

Åbnede i "Safe mode", brugte "Key Finder" til at afsløre Windows cd-key. Så forsøgte jeg at installere "GetDataBack" som foreslået af #1, men det skal ifølge installationsoplysninger ikke instaleres på det drev man ønsker at genoprette data..... Øv.

Så forsøgte jeg "sfc /scannow" som #4 foreslog, men det vil den ikke i Safe mode.

Så næste trin er at lave en genoprettelse med Windows cd'en. Tror dog liiiige jeg hører computerens ejermand, om der er noget der skal backes up inden jeg begynder.

Tak for hjælpen alle mand!

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2004 15:23:08
Svar/Indlæg:
592/17
En reperation fra CDen burde fixe problemet!
Den sletter ikke noget, men der skal installeres updates bagefter. Fordi den overskriver alle de vigtige windows filer!

1. Boot fra Win2000 CDen
2. Indlæs evt Raid driver hvis sådan en controller forefindes på motherboardet
3. Sig ja til installere windows.
4. Vælg den windows installation du vil reparere!

Den køre så scandisc og genopretter windows. Hvis den kan det.

>> Ebzen <<

ThomasG

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2004 16:01:49
Svar/Indlæg:
52/10
#9 Vil gøre som anvist.....

Tror nu jeg vil høre ejeren om der er filer han ønsker backup af (på c-drevet) inden jeg prøver.