Mini DV til PC

Diverse d.  21. august. 2004, skrevet af DJRAAG
Vist: 875 gange.

DJRAAG
 
Overclocker
Tilføjet:
21-08-2004 22:00:56
Svar/Indlæg:
7/7
Hej

Jeg er lidt i tvivl ang. overførelse af film fra Mini-DV kamera til PC'en.

Da videoen jo bliver optaget på bånd, vil videoen så blive lagt i ét langt klip på computeren, når den overføres?

På forhånd tak


Venlig hilsen
Rasmus Aagaard Glud

EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2004 23:19:04
Svar/Indlæg:
4337/121
Kom med noget info om mærke og "navn" på dyret.





Ebzen
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2004 12:22:39
Svar/Indlæg:
592/17
Bare Capture det med PowerVCR II til MPEG2.
Med mindre du har noget af en monster PC.. Noget Pentium EE 4 GHz. kan du godt grabbe direkte til divx. Men er du gal det trækker pløkker ud af maskinen: Real Time Divx compression!! LOL
Næhhhh.. Så hellere MPEG2. DVD kvali. Det giver et fint billede. Og det kræver ikke "så meget" En T-bird 1200 Mhz kan godt følge fint med det.
Og ja.. Det bliver en stor fil. Men du kan lave så den splitter filerne.. F.eks for hvergang du har trykket "optag" på kameraet.
Skriv igen hvis det er tåge snak. :)

>> Ebzen <<




Avenger
 
Superbruger
Tilføjet:
22-08-2004 13:49:25
Svar/Indlæg:
330/7
Mini DV: Er det ikke meningen at man sætter kameraet til Firewire og capture igennem f.eks. Adobe Premiere i DV AVI formatet.





Lullaby
 
Superbruger
Tilføjet:
22-08-2004 14:04:30
Svar/Indlæg:
59/1
Avenger <--- u Got it

MINI DV er jo Digital Video, og skal selvfølgelig captures computeren i dens original form/ billedkvalitet, ikke noget med MPEG2 eller noget...

Kameret streamer det digital video signal og derfor kalder man det capture, selvom fileoverførsel ville være mere korrekt...

Filerne gemmes som .avi med DV-format, så dvs. du skal have en codec for at kunne afspille dem (se linket)

Anyway, videofilmen hentes over via firewire og der er massere af programmer der kan det.
Et par prog der kan er :
WinXP movie Maker
Adobe Premiere <--- pisse dyr :) men temmel godt
WinDV <-- lille simple freeware prog.

kig ind på www.vcdhelper.com der er massere af tips og tutorials




Ebzen
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2005 10:51:50
Svar/Indlæg:
592/17
@6:
Jeg mener at Windows næsten kan finde alle kameraer, via firewire. Kan du se kameraet i enhedshåndtering?
Desuden bruger jeg WinDV når jeg ripper fra mit DVCam. Det er gratis, og jeg har aldrig oplevet problemer med tabte frames osv.
Desuden er det pisse let at betjene, og fylder nada!
Men hvis du har købt dit kamera, er jeg næsten sikker på at der følger noget software med. Så du kan lege Steffen Editberg. :)

MVH

>> Ebzen <<