Ports (FreeBSD)

Diverse d.  22. august. 2004, skrevet af SVK
Vist: 306 gange.

SVK

Superbruger
Tilføjet:
22-08-2004 01:02:02
Svar/Indlæg:
162/12
Hver gang jeg skal installere noget fra ports, så siger den bare: "***** doesn't seem to exist in /usr/ports/distfiles." og så skal den hente det på ftp. Lidt træls når man kun har isdn :l . Jeg er nu ellers ret sikker på jeg valgte at installere ports... Kan jeg installere det nu, eller?

Dark-MiXer

Superbruger
Tilføjet:
23-08-2004 11:54:59
Svar/Indlæg:
564/59
#0 Når du vælger at installere Ports downloader den ikke selve source filerne til de forskellige programmer, da det vil fylde ekstremt meget på maskinen. Det eneste den gør er at oprette installerings scripts til de forskellige programmer der findes til FreeBSD. :e
Derfor vil den hvergang forsøge at downloade source filerne fra nogle givende ftp eller web servere.

SVK

Superbruger
Tilføjet:
23-08-2004 13:09:42
Svar/Indlæg:
162/12
Ok. Tak. Det undrer mig dog stadig at den skal løbe mange ftp-servere igennem før den finder en der dur, men det lykkedes da trods alt. Det vil jo nok også fylde ret meget hvis alle programmerne skulle følge med på cd.

Dark-MiXer

Superbruger
Tilføjet:
23-08-2004 14:52:34
Svar/Indlæg:
564/59
#2 Grunden til at den "løber" mange forskellige ftp servere igennem er at den ikke kan downloade filen fra den valgte server. Filnavnene er nemlig inddelt efter version, og hvis der næsten lige er kommet en ny version er den "gamle" ikke til rådighed. Jeg ville opdatere mit ports træ, hvis jeg var dig ;)