Win Xp og gammelt bundkort

Overclocking d.  22. august. 2004, skrevet af ZeeM
Vist: 287 gange.

ZeeM
 
Superbruger
Tilføjet:
22-08-2004 22:29:29
Svar/Indlæg:
23/6
Jeg er ved at lave en gammel computer ud af nogle stumper som jeg havde liggende... Jeg valgte at installer WinXp på den da det er kæresten der skal bruge den så det skal være så nemt som muligt. Der var Win98 på den før og der slukkede computeren selv når man valgte "luk computeren", men i WinXp slukker den ikke selv... der er irreterende da jeg skal holde sluk kanppen ind i 5 sek før computeren så slukker... Min andet problem er at jeg ikke ved om WinXp ved at der er 2 cpu'er på bundkortet.
Mit bundkort er et Abit BP6 med 2 533 mhz Celeron cpu'er...

Hvordan finder jeg ud af det og hvordan får jeg det lavet så den slukker selv som den gjorde i Win98?


JLT2000
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2004 00:44:37
Svar/Indlæg:
1103/38
prøv under power options der skulle gerne være en mulighed for at indstille din disk.





micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2004 00:50:06
Svar/Indlæg:
4120/115
Du skal bare aktivere Advanced Power Manegement, i strømstyringen! 😉

Nu siger jeg det med lidt usikkerhed, om BP6 er et ATX board? Kender kun LX6 og BX6, men jeg går stærkt ud fra at BP6 også er et ATX board... For hvis det er et AT board, så er der nemlig ikke mulighed for at bruge automatisk sluk osv. 😉



Hvidgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2004 01:48:22
Svar/Indlæg:
1548/24
Er det Pro eller Home du bruger? afaik er det kun Pro der understøtter SMP (ikke at forveksle med Intel HT som begge understøtter.

Det er let nok at se om den ser begge CPU'er, tryk Ctrl+Alt+Del og under ydeevne skulle der gerne være 2 cpuer. Mht dit "lukke problem" er det nok en eller anden driver der forvolder problemet, hvis jeg fx bruger den printerdriver der er med Win XP kan jeg ikke lukke normalt, skal så slukke manuelt. Og det har jeg ikke fundet nogen løsning på endnu x(