At lave en batch fil

Software d.  23. august. 2004, skrevet af Jonaskp
Vist: 672 gange.

Jonaskp

Superbruger
Tilføjet:
23-08-2004 21:57:43
Svar/Indlæg:
97/21
yes, jeg skal have lavet en Batch fil.

Når man kører den, skal den starte et program, og når programmet er færdigt, så skal den lukke computeren ned.

Jeg kan godt lave en fil der starter programmet, men det er "shutdown" kommandoen som jeg ikke kan få til at virke.
Når jeg prøver at skrive "shutdown -s" efter "start (program)", så åbner den bare uendeligt mange af programmet, og jeg må genstarte computeren da den crasher.

Hvad skal jeg gøre?

Jonaskp

Superbruger
Tilføjet:
24-08-2004 09:00:05
Svar/Indlæg:
97/21

Lige nu ser den bare sådan her ud:
---
start C:\2BrightSparks\SyncBack\SyncBack.exe -m "dokumenter"

shutdown -s -t 01
---

Jeg aner jo intet om batch filer, så tænkte at kunne lige prøve at se om det virkede, inden jeg spurgte om hjælp :)

Den kan sagtens køre den første linie rigtigt, altså programmet. Kører jeg den linie i en seperat batchfil, så virker det.
Når jeg sætter shutdown ind, så loop'er den bare filen, og åbner en milliard kopier af programmet i den første linie - og det er der min maskine ike kan føge med :P

Hvis jeg bare kører shutdown i en seperat batch fil, så virker det heller ikke, der åbner den bare et kommand vindue som står og opdaterer sig selv hele tiden...

Udover det har jeg også hørt, at shutdown -s -t 01 ikke slukker for computeren, men kun lukker windows. Og altså ikke slår strømmen fra, eller hvad man kan sige. Er det rigtigt?

Jonaskp

Superbruger
Tilføjet:
24-08-2004 09:08:47
Svar/Indlæg:
97/21
rettelse til ovenstående:

Når jeg kører "shutdown -s -t 01" i cmd, så kan den godt lukke ned. Men den går i en underlig form for standby mode, som jeg ikke kan få den ud af. Den skulle helst slukke helt...

Wb-FreeKill

Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2004 09:31:08
Svar/Indlæg:
731/190
du behøver ikke at skrive "01" Skriv blot shutdown -s -t

Jeg kan ikke huske om "-S -T" er rigtigt. Om det er de rigige at bruge. jeg kan kun huske at Shutdown -l er logoff

pcnoerd

Superbruger
Tilføjet:
24-08-2004 10:20:33
Svar/Indlæg:
17/0
hvad med:
---
C:\2BrightSparks\SyncBack\SyncBack.exe -m "dokumenter"

shutdown -s -f -t 00
---
hvis du kører med start kommandoen vil de følgende kommandoer blive udført med det samme i stedet for efter programmet er afsluttet!

//JakobMN

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2004 10:53:46
Svar/Indlæg:
1950/230