"Anyhow, så mener jeg ikke at jeg skrev at flowet alene gjorde det til et bedre sæt, "
Du skrev i #3
"pumpen leverer 20X så meget vand i timen som det du linker til og alene det indikerer et meget bedre sæt"
:00 :00
Så tager vi den lige helt fra bunden ikke??
Først skal vi lige have lagt på plads at larm er en relativ ting !
hvad jeg finder larmende er ikke ensbetydende med hvad du finder larmende.
larm i denne sammenhæng er forøvrigt ikke en koretkt betegnelse
da larm pr. definition er lyd højere end 50Db
Der er tale om et vandkølings system der (efter min opfattelse) markedføres med henblik på dets enormt lave støjniveu og størelse. De forskellige tests du ser på siden linket i #0 er for at dokkumentere at man godt kan have lavt støjniveu, lille system og ydelse sammen.
Asetek bliver markedført med henblik på dets ydelse. Asetek tests koncentrere sig om ydelse alene (givet nogle ganske få har også en mindre sektion om støj)
Altså det er to produkter der bliver markedført med 2 forskellige formål
1 Støj/størelse
2 Ydelse
Alene det gør at man ikke kan lave en sammenligning, eller sige at det ene er bedre end det andet.
Hvad Hydror L20 angår, har jeg sgu ikke meget tilovers for den pumpe!! min egen larmer mere end dobbelt så meget som min Grundfoss pumpe, der altså lige leverer mere end 20x mere vand til mit centralvarme anlæg. og mere end min Eheim spand pumpe der trækker mit 430l akvarie med knap 1500l i timen.
Prøv at lave en søgning her på siden med ordene L20 +støj
Så kan du få et indblik i hvor utilfrede folk er med L20
Uanfægtet af at du måske har haft en supermodel der ikke sagde en skid.
Du skriver at du ikke kunne være mere uenig i min konklusion.
Lad os lige tage min konklusion en gang til.
1:Når dette er sagt vil jeg påpege at jeg ikke har meget tiltro til det omtalte sæt, udelukkende pga dets ALU kølehoved, hvilket er det der for mig indikerer at der er tale om et low end sæt.
Du skrev:"pumpen leverer 20X så meget vand i timen som det du linker til og alene det indikerer et meget bedre sæt, derudover er hovedet lavet i kobber, og det samme gælder radiatoren, som har en meget bedre varmeoverførsel en aluminium.
Altså enighed der !
2:Samt det som #3 nævner, muligheden for at udvide med flere kølehoveder pga pumpens flow, da man kunne formode at den ikke kan trække længere slanger end de fra fabrikkens monterede.
Du skrev:
"Det koster det samme, og så kan det udbygges med flere hoveder når behovet viser sig, "
Altså enighed der.
3:Jeg vill hellere smide de små 800,- efter noget hjemme bygget med kobber og en nice dual radi !!
Men klart hvis larm og plads er et problem, er dette nok noget af det bedste der er.
Det eneste sted dig og mig er uenige, er min kommentar i den tredie del hvor jeg skriver "Men klart hvis larm og plads er et problem, er dette nok noget af det bedste der er. "
Men da kan vi jo bare holde os til fact, og sige at det er bevist at waterchill har højere Db niveu end det omtalte sæt fra "3R system"
Hvor uenigheden, der efter din mening altså er, lige skulle være
KAN jeg altså ikke få øje på
men ok.. du er tilhænger af waterchill... jeg er tilhænger af alternativer (til alt)
End of story.
"Det er rigtigt at flow ikke er alt, men der skal jo alligevel være et flow ;) "
well min maskine kører lige nu på sin 83. time uden pumpen tændt
lav en søgning på google "thermisk lov" eller "opdrift"
Det er rigtigt der skal være flow, men flow vil der altid være når varmekilden er i bunden og kølingen er i toppen. Det er en simpel fysisk lov. jeg kører med en idle temp lidt over 40* uden flow genereret af nogen pumpe.
sidder og browser med 3x IExplorer, MSoutlook, Winamp. stuetemp 20* PIV 2,8c@3,6
og når jeg skal spille... ja ved temp over 50 grader slår min pumpe automatisk til ( et lille relæ ind over en af de fan controllere der styrer blæsere giver min pumpe strøm)
Skal vi ikke bare sige at flow er sekundært??
:e
/TorQue