10# Det siges også at Geforce på nforce3 giver 16xAGP. Altså grunden til at denne kombination yder bedre end med ATi eller Via/SiS-løsning!!
Og nej... jeg er ikke tilhænger af nVidia's løsning, og jeg har ikke ejet et nvidiakort i snart 6år. (TNT2 M64) Jeg har været lykkelig ejer af ATi i snart 4år. Men jeg pointere bare, at ATi's løsning ikke er bedre end nvidia's.... Og hvis du søger længe nok på nettet, kan du sagtens finde flere beviser, end dem jeg har lagt!!
Jeg pointere det jo også tidligere at de var lidt gamle. Men at det er muligt at finde nyere beviser, der viser at det er rigtigt.
Men jeg ved ikke om, ATi har været hurtigere end nvidia. Deres PCX5300/5750/5900 er kommet ca. samtidig med X300/X600. Der er ihvertfald ingen større forskel dér og det er absolut ikke svært at skaffe nogle af dem. Og PT har nvidia det hurtigste PCI-e-kort i form af PCX5900. nVidia spare penge på den løsning, men desværre ender kortene alligvel med at blive dyere, grundet en 2chip-løsning, da producenterne er tvunget til at købe begge chip!! ATi er tilgengæld tvunget til at have to store produktioner af store chip kørende, hvilket gør produktionen både dyr for ATi og for os forbrugere. Så nVidia har valgt den bedste løsning på længere sigt, da bridgen også kan vendes om. altså PCI-e til AGP. Men det er jo en overgangsperiode, og så må producenterne tænke lidt alternativt. XGI kommer også med bridge til deres Volari-kort her om snart!!