Er det mit bundkort der er dødt?

Diverse d.  24. august. 2004, skrevet af Dalum
Vist: 264 gange.

Dalum
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2004 17:08:44
Svar/Indlæg:
53/17
Jeg er lige flyttet og efter flytningen kørte min computer ad lort til, den gik kold efter ca. 15 min første gang jeg tændte. Reboot så gik den kold efter 10 så 7 så 5 så 3 min. til at den slet ikke kunne komme ind i windows. Nå ja så formaterede jeg. men den den gik kold et stykke inde i installationen, jeg prøvede igen og igen og igen, og den gik hyrtigere og hurtigere kold, da den til sidst ikke engan kunne boote, den sagde bare noget med bios checksum error, og kom ikke vidre. Ja så resetede jeg bios og bootede, det gik fint men når jeg gik ind i bios og satte den til at boote fra cd så jeg kunne lægge ny windows ind, kom den igen med bios checksum error. Det gjore jeg et par gange, hvor den bare skiftede mellem de to tilstande, hvorefter jeg lavede en bootdisk med nyeste bios på, bootede fra den og lage den nye bios ind, og der blev skrevet bios sucsesfully updated. Jeg bootede og blæsere og diske begynder at snurre, men ellers sker der ikke en pind.

Hvad kan der være galt ????????? jeg har prøvet at skifte ram, og sikret mig at alt sidder rigtigt fast men intet hjælper det. HJÆLP !!!!

Hessi
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2004 17:13:38
Svar/Indlæg:
1972/260
hmmmm.... prøv at clear CMOS'en....og derefter tænd din com og hvis du kan i biosen sætte det til defoult settings.... sluk og tænd igen....

Det kan osse være du skal smække den gamle BIOS ind igen og køre ovennævnte rutine.... ;)



Dalum
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2004 17:42:56
Svar/Indlæg:
53/17
Det er lige det jeg ikke kan. når jeg tænder computeren sker der ikke en pind, den siger ikke bib og skærmen tænder ikke. og som jeg skrev har jeg resetet bios mange gange og det hjælper ikke en skid.



Spiffen
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2004 17:45:45
Svar/Indlæg:
3162/78
prøv evt med en anden psu!



hamilton
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2004 18:38:17
Svar/Indlæg:
1419/29
lyder som et dødt mobo har selv oplevet samme problem.



TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
24-08-2004 20:33:19
Svar/Indlæg:
422/14
Det er selvfølgelig for sent at komme med rådet nu, men til fremtidig brug.
Opdater ALDRIG bios på en ustabil pc, for selvom den selv mener alt er forløbet som det skal, er det langt fra rigtigt.
Gjorde selv samme stunt på mit K7D Master, og resultatet var en TOM bios, heldigvis findes der firmaer som bios-flash.dk som reddede mig i min nød, men find årsagen til ustabiliteten inden, det er mit klare råd.

Du ved jo ikke om det er din CPU der er ustabil, og er det tilfældet, vil den jo med stor garanti lave ballade i overførslen af data til bios.

Som jeg læser din post, skal du have fingre i en ny bios, inden du kan begynde at fejlrette, for bippet under post kommer så snart bios begynder sin tjek procedure.