Hjælp..Opgradering fra ME til XP

Software d.  24. august. 2004, skrevet af System
Vist: 261 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
24-08-2004 19:27:50
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej :D

Jeg har et lille problem, som jeg håber nogle kan svare på.
På min computer har jeg Windows ME.
Jeg har fået denne her pakke, hvor jeg kan installere Windows XP. Jeg kommer cd'en i drevet, og den starter installationen.
Da ca. 6% er fuldført, går computeren enten i spat, eller der vises sort skærm. Da Windows ME er en ældre Windows-version, kan man ikke komme ud af de programmer man har kørende, ved at taste CTRL+ALT+DELETE. Derfor kan jeg bliver nødt til at hive stikket ud, da det er den eneste udvej. Og det skader selvfølgelig harddiscen og andre data.

Jeg har i forvejen problemer med min computer.
Hvis jeg f.eks. skal på nettet eller andet, dukker der en boks op hvor der står:
"Windows har medført fejl i KRNL386.exe".
Derefter slukker computeren.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at løse problemet. Jeg har prøvet næsten alt. Og da jeg ikke har så meget forstand på computere, bedes I venligt formulere spørgsmålet præcist.
På forhånd tak :l

Mvh Jonas ?:(

[Overskrift redigeret, samt kategori flyt af Ðark-MiXer]
Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2004 19:33:41
Svar/Indlæg:
4263/107
Sæt cd'en i og boot på den

Når du kommer til menuen hvor du kan vælge at reparere eller at installere windows på et andet drev vælger du at reparere

Hvis det ikke hjælper kan du være nødt til at ompartionere og installere windows på en ny partition 8)

Håber det er forståeligt, ellers sig til ;)



Hessi
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2004 19:37:14
Svar/Indlæg:
1972/260
okay.... prøv at genstarte din computer og med det samme den starter op så tryk delete... altså med det samme du kan se noget på skærmen trykker du delete.... så går den i noget der hedder BIOS... Der inde skal du finde en BOOT menu eller en ADVANCED BIOS menu.... her inde kan du vælge FIRST BOOT DEVICE og SECOND og THIRD.... du sætter FIRST til CD-ROM og SECOND til FLOPPY og THIRD til HARDDISK (HDD).... så går du ud af den menu og trykker save and exit.... Så genstarter din PC og nu skal din Windows CD være i CD-drevet så den med det samme kan installere XP....



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2004 19:39:06
Svar/Indlæg:
10398/435
tænd og tryk DEL indtil den kommer ind i noget menu lir (bios)
find det som hedder:
1. boot device: hardisk
2. boot device: cdrom
....
....

sæt First Boot device til CDROM (ATAPI).. save and exit
put XP cden i og genstart. tryk en tast for at boote fra cdrom...



Hessi
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2004 19:44:35
Svar/Indlæg:
1972/260
Du skal selvfølgelig selv her sidde og justere installeringen efter dine behov.... installationen spørger og du svare.... En ting du skal huske er at slette ME og installere XP i stedet.... ellers installere du bare XP "ved siden af" me....

Sådan sletter du ME...

Den spørger om du vil installere Windows XP... du trykker enter så kommer der en masse skrift og du trykker F8....

Så kommer der et nyt billede med en firkant hvor der står nogen ting omkring Windows (ME).... her trykker du ESC (escape) og så kommer der en ny firkant med nogle drev og noget mere info.... her trykker du på det første drev eller drevet hvor det gamle windows er installeret og derefter følger du bare installationen....



Lemming
 
Overclocker
Tilføjet:
24-08-2004 19:50:29
Svar/Indlæg:
48/14
#4

Altså. Jeg kommer cd'en i, og den siger:

Hvad vil du foretage dig ?

Installere Windows XP ?
Udføre andre opgaver ?
Kontrollere systemkompatibillitet ?

Er det der jeg skal klikke F8??
For der sker ikke noget :(



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2004 20:04:27
Svar/Indlæg:
10398/435
du skal slet ikke ind i windows me....



Lemming
 
Overclocker
Tilføjet:
25-08-2004 22:40:29
Svar/Indlæg:
48/14
#3

Tusind tak for svaret, det lykkedes mig at installere Windows Xp!! :)