Asus bundkort har en fæl evne til at overvolte vcore ved idle og så droppe et godt stykke ved full load. Indtil jeg skiftede til Prescott, har jeg siddet og været evigt lykkelig over at mit P4C800 Deluxe ikke gjorde det her i særlig slem grad... MEN Prescott bringer det værste frem i bundkort, tror jeg. :D
Jeg satte trimmeren til 28KOhm og lodede det sammen, og min vcore er hele tiden 0,05 højere end det jeg sætter den til i BIOS, men jeg har siden set guider hvor de siger 38KOhm er det rigtige.
When you decrease resistance between ADP3180 legs 17 & 18 (blue dots or both ends of capasitor), ADP3180 chip think that Vcore is too low and increases it. When value of resistor is even more decreased, ADP3180 thinks that its still too low, and increases it some more. :e
Jeg lavede moddet, og skal lige have lånt et digicam - så kan jeg smide billeder op af mit. Jeg brugte selv guiden i det link som #1 smed... Som jeg læser det, er moddet originalt tiltænkt P4C800-E Deluxe, så det skulle være problemfrit. Der blev ikke solgt ret mange af min version uden -E da det andet kom ret hurtigt efter.
P4P800 Serien undtagen den med i848 Chipsettet skulle også fint kunne bruge det mod.