Jeg har en P4 3.2 prescott processor, som egentlig køler meget godt, men som jeg gerne vil have en lidt pænere/bedre køler til, også måske bruge den anden til noget grafikkort.
Du kunne også forsøge dig med Coolermasters Hyper 6. Den er fuldt ud ligeså god som TR sp-94. Dog vejer den over et kilo, så hvis man er for hårdhændet med sit kabi, kan den ødelægge dit bundkort.
#4 Efter mine erfaringer er det bedre at bruge 80mm blæsere end 92mm til den køler. Da jeg skiftede fra en 45cfm 92mm til en 34 cfm 80mm faldt min full load temp med ca 1 grad og det med et lavere støjniveau.
Moderator
Tilføjet: 27-08-2004 09:46:23
Svar/Indlæg:
7881/1165
Tænkte på!!... når XP-120 er så dyr.... kan det så ikke bedre betale sig med et billigt vandkølingssæt???... XP-120 til 600kr+min.100kr til en blæser! altså knab 700kr for den optimale luft-løsning :00 Faktisk lidt for pepret efter min smag!
Jeg kan faktisk meget godt lide den Thermaltake fætter til små 500 spir hos studiedata. Især fordi den bruger en 120mm fan.
Har dog lige et spørgsmål.
Min tanke er at sætte den på min P4 og så en papst low noise 120mm der kører med 1600 RPM som default.
Jeg tænker dog om det ikke er muligt at få den til at køre ved 7V fremfor 12V og dermed sænke luftgennemstrømningen, men samtidig også støj.
Jeg er personligt ikke meget for a smide vand i mit kabi så luft ting er sagen for mig. Skal nok også have kølet min HD og kabi lidt mere end jeg har i dag og er i gang med at se på det.
Jeg kiggede dog hos studiedata efter en eller anden ting der eventuelt kunne converte fra et stik til 7V.