NV50 sidst i 2005?

Litteratur d.  25. august. 2004, skrevet af KTD
Vist: 716 gange.

KTD
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2004 11:24:57
Svar/Indlæg:
673/535
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
25-08-2004 12:39:14
Svar/Indlæg:
14079/622
Nice.. Men gad vide om ATi har noget i ærmet næste generation ? :)

Tror dog ikke at det bliver et "giant performenceleap" som sidst.
Men det kunne da være fedt med et gfx med 32 pixel-pipelines :i;)



red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
25-08-2004 13:41:57
Svar/Indlæg:
7881/1165
beyond3D ;) ;) i overskriften!!
Linket ser ok ud ;) :e :e



KTD
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2004 14:49:37
Svar/Indlæg:
673/535
#1 -
jeg tror heller ikke at det bliver et stort spring, men man kan jo håbe?

ATi har helt sikkert noget klar til den tid også, det er jeg ret sikker på!

#2

:e
thihi.... rettet ;)



red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
25-08-2004 15:11:52
Svar/Indlæg:
7881/1165
1#... på ca. 18måneder burde teknologien være sådan, at man kan producere processore med dobbelt så mange transistore! (moores lov) Så mon ikke vi ser en gigantisk core, på max 0,9-teknik og tror også det er muligt den kan bevæge sig ned på 0,65. omkring 400mio transistore, og ja!!.. vel ca. 32-48pipelines!! Det er teoretisk muligt. :p :p :f Lad os gætte på 1GB grafikram🙂.. og muligvis Gigapixel. det burde give en ydelse der er ca. 2-3gange hurtigere end nuværende kort!!.. Lad os gætte: produceret, som lavet til Unreal3 :e :e
Og hvis nogle har set hvordan Unreal3 hakker på SLI-geforce6800U, så tror jeg faktisk at der sker ting og sager :e



Mathias-K
 
Superbruger
Tilføjet:
25-08-2004 19:33:24
Svar/Indlæg:
301/14
"The Geforce 6800 is the first graphics chip to produce really decent framerates with the Unreal 3 Engine" - producenten

Jeg har set det køre fint.. ?:(



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2004 19:46:11
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #4

Dette er ikke en "rettelse", men mere et fysisk faktum. Der er som sådan ikke noget problem i at designe 90nm's CPU'er, VPU'er og GPU'er.

Problemet er praksis. Det er ufatteligt svært, da bølgelængderne nærmer sig røngten :(

Men ja. Innovation er altid godt, og jeg er med på at følge dig ;)