Win XP og net-opsætning

Software d.  25. august. 2004, skrevet af tornberg
Vist: 375 gange.

tornberg
 
Superbruger
Tilføjet:
25-08-2004 23:41:40
Svar/Indlæg:
480/124
Efter at ha hentet utallige updates til xp fucker den net-instillingerne op. Jeg kan ikke længer ha faste ip og computerne kan ikke se hinanden.
Har 3 computer som er forbundet med en 10/100mbit switch som er forbundet med en adsl Router. Adsl routeren er af mærket "Cisco 800".
Er der nogen der har haft samme problem eller kender til en af de hotfix fra Microshit, som kan fixe det ?:(

yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2004 02:05:21
Svar/Indlæg:
1349/11
tror du ikke det er pga. den router du har, den fungerer jo som DHCP-server og udstikker dine ip-numre, hvis du så tildeler nogle ip-numre som ligger uden for routerens interval så er det der opstår problemer.
Et andet problem kunne være at windows sætter sin firewall til når du har opdateret, tjek evt. det.




smeden1
 
Superbruger
Tilføjet:
26-08-2004 08:41:03
Svar/Indlæg:
22/3
du har husket at installere noget der hedder (nwlink netbios)
det er noget du skal slå til så computerne kan se hianden????



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2004 08:45:24
Svar/Indlæg:
2664/97
Jeg køre med fuldt opdateret win xp på 2 maskiner der hjemme, og har da ingen problemer med at finde den anden maskine. Jeg køre dog igennem en switch, hvor routeren så er koblet på.



tornberg
 
Superbruger
Tilføjet:
26-08-2004 17:57:53
Svar/Indlæg:
480/124
Har slået xp's-firewall fra på begge computer og har updatet begge maskiner også med sp1, mendet virkede jo inde jeg hentede alle de updats til windows.
#3 har sat det op helt magen til dit system, så jeg kan ikke se det skulle være min router der skulle forhundre de 2 computer i at se hinanden :l



OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2004 20:20:08
Svar/Indlæg:
1262/95
#2 NWlink skal man bruge til noget nær intet idag. TCP/IP er den mest udbredte og mest konfigurerbar protokol.

#4 sørg for at alle PCere står til at modtage IP via DHCP, hvis du hellere vil benytte fast IP, skal du selvfølgelig sørge for at benytte IPer inden for den samme IP række som routeren smider ud.

For lige at teste at det hele spiller, kan du jo pinge de forskellige PCere og evt. routeren, får du svar, så er der hul igennem.

Problemstilligen med at kunne se hinanden i Netværks Steder, er efterhånden ved at være gammel. Hvis man ikke benytter en lokal DNS server eller WINS server, så kan der godt gå en væsentlig mængde tid før PCerne kan se hinanden i Netværks Steder.