Min maskine er måske ved at dø for mig.

Diverse d.  26. august. 2004, skrevet af Bostorm
Vist: 302 gange.

Bostorm

Superbruger
Tilføjet:
26-08-2004 17:23:45
Svar/Indlæg:
256/18
Jeg er ude i nogle problemer her, og håber i måske kan hjælpe mig i fejlsøgningen:

Min maskine er pludselig inat klokken 03.30 (tidspunktet kan jeg læse udfra logfilen i folding) gået i fejltilstand på mit bundkort. Maskinen kørte tilsyneladende stadig, men der var ingen kontakt til den ved aktivering af mus og/eller tastatur. Efter at have reset'tet maskine kommer den berømte Abit brandbilslyd, men her kommer først hurdle: Jeg har Vapo på CPU'en, og den ER kold (har jeg efterfølgende konstateret). Jeg slukkede så PSU'en på kontakten, og ventede i en halv times tid. Så prøvede jeg at starte igen, og nu kom maskinen i luften, men kun ved 600 MHz. Jeg prøvede så at clocke den op til standard hastighed (1866 MHz), og den kørte fint. Så clockede jeg den op til 2200 MHz, og det virkede tilsyneladende fint. Men pludselig kom en fejl jeg aldrig har set: Min fladskærm kom med denne besked: "Video resolution not supported"!!! :o

Jeg er nu i luften ved standard hastighed (1833 MHz), men hvad gør jeg nu. Er der nogle der har guldkornene til hvad jeg skal lede efter?! Jeg er selv inde på, at det enten er bundkort eller grafikkort der er ved at stå af (grafikkortet har jeg også nu valgt at køre som standard). Lige nu kører systemet umiddelbart godtnok, men jeg skal også videre herfra. :(

JJ-68

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2004 17:40:40
Svar/Indlæg:
148/92
hmm lyder mærkeligt. men har haft samme problem med ustabilitet da jeg clockede mit grafikkort som er magen til dit.
har du luft køling på gfx?

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2004 18:15:06
Svar/Indlæg:
1155/43
Kik for kondens... jeg har prøvet det samme, og nogle dage senere gik den helt død. Det var kondens !

Avenger

Superbruger
Tilføjet:
26-08-2004 19:06:49
Svar/Indlæg:
330/7
Kør en memtest86 og test dine ram

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2004 19:56:55
Svar/Indlæg:
10398/435
dit system gik kold...
skærmens fejl dør den ikke af! Video resolution not supported. er ikke en dødlig fejl!

Bostorm

Superbruger
Tilføjet:
26-08-2004 21:23:21
Svar/Indlæg:
256/18

Ja jeg har luftkøling på grafikkortet. En Zalman C-model.

Jeg vil gøre det snarest muligt. Det er klart en mulighed, selvom jeg ligesom du selv syntes det i sin tid (som du fortalte det dengang du var oppe med RAM'en) mener det ikke bør forekomme på et system som ikke er åbnet men kører 24/7. :l

Vil jeg gøre snarest. Men lige en ting, hvorfor skulle de pludselig dø for mig? Det er BH-5, som ikke er overvoltet mere end ca. 0,2 volt.

Næ det er korrekt, men fortæl mig lige hvordan grafikkortet pludselig af sig skulle skifte opløsning?! Medmindre selvfølgelig at det var fejlbehæftet. :x

Bostorm

Superbruger
Tilføjet:
23-09-2004 18:11:22
Svar/Indlæg:
256/18
Meget sen update, men nu kommer den.

Carpe-Diem havde så ret så ret, da han spåede det måske var kondens. Min CPU var simpelthen rustet ihjel på de små komponenter omkring kernen!!!! x(

Det positive i den her sag er, at jeg nu kører videre på selvsamme bundkort, som ikke har taget skade. Ligeså er VapoChill'en blevet frikendt, da det fra Asetek er et kendt problem at det KAN forekomme på de eksisterende kits til Pentium/K7.

Så hermed må problemet jo siges at være opklaret.

Jeg takker imidlertid for den hjælp jeg fik.