Harddisk død?

Diverse d.  27. august. 2004, skrevet af Sneglehunden
Vist: 561 gange.

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2004 10:17:31
Svar/Indlæg:
2502/221
Hej.

Sku samle PC for en jeg kender, og fik den samlet igår.
Men det er mig umuligt at instalerer nogen form for styresystem på den.

Startede med at smide HD i min, delte den op i 20/100
smid en masse program filer/driverer over på D så de var der når jeg havde inst win.

Så smid jeg den tilbage i den nysamlede, og smid en XP cd i, DEt ville den ikke.

Så prøvede jeg emd 98, der skriver den at harddisken er beskadiget, eller ikke tilgængelig osv.

har prøvet emd et XP pro cd også, og den vil heller ikke.

kan nemt formaterer HD osv.

er der noed galt her?

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2004 10:22:36
Svar/Indlæg:
2664/97
hehe ja der kunne godt tyde p[ der er noget galt.

Det med 98# siger den er beskadigt kan det have noget at gøre med du har lavet NTFS partitioner?

Jeg havde engang selv samme problem med en disk, jeg kunne ikke få den til at virke i min egen, men godt som slave i en andens. Og det var pga. jeg ikke havde oprettet en primary partition på harddisken, de var alle sammen sekondære tror jeg det var .. Men det fik min fætter så klaret med PM 8.0 dumt problem, men nemt når man ved hvad der er galt.

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2004 10:25:22
Svar/Indlæg:
1503/128
Tjek lige for en sikkerheds skyld din jumperkonfig på både CD-Rom og HDD ... Det lyder meget som en konflikt - når CD-Rom drevet læser, får HDD'en ikke lov til at komme igennem fordi den sidder på samme IDE-kanal.

Det er ihvertfald mit første gæt :)

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2004 10:57:01
Svar/Indlæg:
2502/221
1# er ikke det,

2# det er heller ikke det..

men altså nu kan jeg ikke engang komme IND i Fdisk, sååå der er vidst ikke så meget at gøre :(

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2004 18:23:25
Svar/Indlæg:
2502/221
hmm fik den tilbage far RMA idag med meddelsen "forkert partitions tabel angivet"
og fik lov til at huste op med 115Kr i fragt :(

hvordan kan det lade sig gøre, når jeg har partitioneret den flere gange manuelt, OG har også prøvet at lade 98 gøre det nogle gange, og så har XP også fået lov til det et par gange, SAMT jeg har sat den i min egen maskien, og og partitioneret den deri (inde i XP!)

WTF?

har gjort det mange gange de sidste år, så ved godt hvad jeg laver, men hvad kan der være gået galt?

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2004 18:29:24
Svar/Indlæg:
6052/189
der er nogle ting og tricks man kan prøve.. jeg kan kun 2 ting..

led i bios efter USB legacy og disable det..

led efter ACPI og disable det..

dette er ikke "løsningen" men har læst mig til at alle disse små ting nogle gange hjælper...

steen

Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2004 11:57:49
Svar/Indlæg:
2870/65
Hvis du kigger på google.com efter et lille DOS utils som hedder "clearmbr.exe", skulle den kunne gøre det samme som #6 snakker om.

Tag så en win98 startdiskette og slet filen "vigtigt.txt" og kopier "clearmbr.exe" ind på disketten. Start op på disketten og skriv "clearmbr" i DOS-prompten og svar Y (for Yes) for at bekræftige at du vil slette din Master Boot Record.

Nu er dine partitioner væk og du kan lave nye partitioner med Fdisk/PM eller med din installations-cd.

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2004 12:57:10
Svar/Indlæg:
2502/221
heh okay, tak for det.