Thermalright 94 på P4 3GHz

Luftkøling d.  27. august. 2004, skrevet af System
Vist: 251 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
27-08-2004 21:15:14
Svar/Indlæg:
0/11005
jeg har en P4 3GHz med en MIST køler. den bliver (målt i Abit EQ) 83 grader når jeg spiller battlefield. og er generalt alt for varm. jeg har to 12fb papst kabinet blæsere i kabinettet.
jeg skal så have en ny CPU køler og grafikkortkøler. jeg har kigget lidt på en Thermalright sp-94 køleprofil med en 92mm meget støjsvag blæser. jeg vil så bytte blæseren fra MIST køleren (19db papst) ud med den blæsere der nu trækker luft ud af kabinettet, så jeg får trukket mere luft ud. til grafikkortet har jeg kigget på en Zalman køler. det er to store køleprofiler der sættes på hver side af grafikkortet.. den 12db blæser jeg har tilbage vil jeg så på en eller anden måde hænge op foran harddiskene.. lyder det fornuftigt eller er der bedre løsninger?
jeg har købt en zalman chipsæt køler men har ikke hullerne i bundkortet den skal monteres i.. er der andre muligheder for at montere den?
På forhånd tak. MVH bærner

sajmon2
 
Superbruger
Tilføjet:
27-08-2004 21:55:29
Svar/Indlæg:
22/7
Hey

Thermalright sp-94: vil være er godt køb + 92mm papst

Bruger selv Thermalright sp-94 og en 92mm noname køler du kan lige se mine temp

Zalman køler: er også et godt køb men du skal huske at det bliver altid varmer med den end hvis du bruger køler har selv brugt sådan en Zalman køler til mit Geforce4 ti4200 ved ikke hvor varmt det blev men det blev varmt kan jeg sige





dr_schlemer
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2004 22:09:30
Svar/Indlæg:
499/44
- hvis din MIST er en 19dB og ikke en 12dB burde den sagtens kunne køle din 3GHz cpu fint! Specielt hvis du har rigeligt med luftflow gennem kabinettet. (Sæt de to 12dB papst-blæsere til at suge ud) Tjek at MIST'en er korrekt monteret med et minimum af kølepasta.
I stedet for Zalman til grafikkortet vil jeg anbefale Arctic VGA silencer - da denne blæser den varme luft fra grafikkortet direkte ud af kabinettet - og i silence-mode kan du alligevel ikke høre blæseren.



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2004 03:38:05
Svar/Indlæg:
6052/189
hvis du ik har rodet med ThermalRight's profiler før, så skal du huske at stramme dem så den liiiige ikke kan tåle mere.. dvs man skruer indtil man møder så meget modstand at man ikke kan skrue mere, end hvis man skal overspænde den.. grænsen sys jeg ik er specielt svær at finde.. men 83 grader kan slet ik tyde på dårligt airflow i maskinen, det er simpelthen fejlmontering!!

nat nat



gogge
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2004 11:07:37
Svar/Indlæg:
589/75
har en themeltight sp-94 + fanadaptor + 120 mm enermax blæser på min 3,0 :e billedere i profil :00



dr_schlemer
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 16:39:38
Svar/Indlæg:
499/44
bliver køleprofilen så varm at du ikke kan røre ved den uden at brænde dig? - Ellers kan temp'en være en fejlmåling. Jeg har selv kørt med en MIST 12dB med en P4 2.4@2.8GHz northwood - og den blev kun lunken! Er det en prescott du har?



dr_schlemer
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 17:00:04
Svar/Indlæg:
499/44
prescott'en har 1MB cache istedet for northwood's 512kb - prisen er en større varmeudvikling... Hvis du lige har købt den som en "northwood" er det jo en fejllevering - altså kan du sagtens bytte den - bare du har org. embalage og retail-køler, etc.



cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 19:06:41
Svar/Indlæg:
3532/303
men i reglen mener jeg da at northwood skulle være dårligere end prescott.. Og dine temps er jo helt hen i vejret.. det er HELT sikkert en fejl montering.. kan være du af en eller anden grund har sat x rammen over cpu? well.. skal ikke gøre mig klog på andet end at JEG ihvertfald ikke ville bytte den cpu plus at du har fejlmonteret!

Mvh. Rage