Overclocker
Tilføjet:
28-08-2004 00:35:50
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har en Athlon XP 2800+ barton, som jeg ikke tidligere har set grund til at overclocke. Jeg kunne dog godt tænke mig at rode lidt med det nu, da jeg godt kunne bruge lidt ekstra performance i spil.
Jeg overvejer at øge multiplieren til 13, istedet for de 12,5 den står til nu, for at få lidt ekstra mhz ud af CPU´en. Spørgsmålet er så om det bliver nødvendigt at øge Vcore. Den står til 1,65 nu. Jeg vil nemlig helst undgå de voldsomme temperatur stigninger, da jeg i forvejen ligger på 65 grader load.
Iøvrigt synes jeg der er meget stor forskel på mine load og idle temps (i forhold til de profiler jeg har kigget på). Jeg idler ved 38 grader, men efter 1 times Doom3, eller ved forskellige CPU stress tests, ligger den på omkring de 65 grader.
Jeg ved godt at folk sikkert vil anbefale at jeg prøver mig frem, men det kunne nu alligevel være rart hvis nogle af de erfarne overclocker kunne komme med et bud på hvornår det normalt er nødvendigt at øge Vcore. Ved FSB overclocking, multiplier overclocking, hvor meget der skal til før det er nødvendigt osv. ???
På forhånd tak.