Internet belaster system?

Diverse d.  29. august. 2004, skrevet af Ebzen
Vist: 325 gange.

Ebzen
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 01:19:05
Svar/Indlæg:
592/17
Hej!
Sidder her med et rimeligt weird problem.
Jeg har Tele2 ADSL 512/512 med fast IP adresse & når modemmet er forbundet direkte til computeren & netforbindelsen er sat op i følge den CD-ROM der fulgte med.
Så bliver computeren "hårdt" belastet når den skal etablere forbindelse. Og desuden så går der ca 15 min.. Så flyver CPU måleren op på de 100 % i 5 sek. Som om den reconnecter. Også selvom der er net aktivitet (Et spil C&C - Generals over nettet sluger lidt)
Og sådan bliver den ved hvert 15 min ca.
Men den taber ikke forbindelsen.. Men hele systemet "staller"
Rimelig irreterene.
Nå.. Men jeg har så prøvet:
Andet netkort, 4 forskellige firewalls, fjerne & indlæse TCP/IP protokollen. Råbe, skrige som en sindsyg.
Scanne for virus/spyware med 2-3 forskellige slags antivir/spyware proggies
"release & renew" forbindelsen en milliard gange.
Jeg var tæt på at give op og ringe til Tele2, da jeg fik en ide:
Jeg gik ud i kommando prompt & skrev: ipconfig
Som kom alle de forskellige ip adresser gateways & so on.
Så indtastede jeg dem manuelt under netværks forbindelsen. Genstartede.
Og nu virker det perfekt. Den hverken belaster eller noget som helst...
Hvorfor det? Tele2 ville nok ikke sætte det op på den måde?
Og nu kommer den også meget hurtigere ind i Windows.. Den står ikke og koger i de 5 sek for at etablere forbindelse! Men er der en der kan forklare HVORFOR? Haha.
Sikke da en gang hø manner.. Er da glad for at det virker.. Men det var da ikke lige meningen på den måde.

>> ebzen <<

Hunden
 
Superbruger
Tilføjet:
29-08-2004 11:32:04
Svar/Indlæg:
406/19
Det med at den "koger" i 5sek når den loader windows kunne være fordi Windows spørger efter en DHCP server, og at dit udstyr der netop deler IP adresser ud, er lidt sløvt.
Men kun et gæt.



Ebzen
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 11:56:59
Svar/Indlæg:
592/17
Jamen..
Men det er som om at Windows vil forny den DHCP adresse hvert 15 min. Det har jeg aldrig oplevet før?
Men når man har indtastet alle data manuelt funker det perfekt!
Det skal lige siges at det er Windows 2000 med service pack 4 & alle updates installeret!

>> Ebzen <<



TinkerBell
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 12:16:58
Svar/Indlæg:
369/0
Tele2 ADSL er noget weird noget. På min Tele2 forbindelse får modem/computer tildelt IP adresse hvert 30. minut... Og det fattede mit netkort ikke noget af - oplevede disconnets og af og til hang computeren når den skulle diskutere IP tildeling med Tele2. Men efter nyt netkort fungerer det glimrende....



TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
29-08-2004 13:35:46
Svar/Indlæg:
422/14
Det samme her, tele2 har DHCP problemer så det basker, desværre vil de ikke indrømme det over for kunderne.

Selv os med fast IP blev bedt om at bruge DHCP på et tidspunkt, og siden den gang er det gået ned af bakke :x

Deres dns server er også blevet ændret et par gange, men det opdager man jo når det ikke virker mere, så jeg bruger kun DHCP på min router i de tilfælde intet virker, og så slår det fra igen bagefter, så kører alt ok.

Men et eller andet tyder på de er obs på problemet, for jeg fik et brev i sidste uge, at jeg ville få tildelt en ny IP med virkning fra den og den dato, og den nye IP tilhører et helt nyt area, så man kan jo håbe de er i gang med at løse problemet.



Ebzen
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2004 00:44:22
Svar/Indlæg:
592/17
Der kan man bare se.
Jeg har fået samme brev. Så må man vel håbe at det går iorden!
Men dog køre mit Internet.. Uden at stalle maskinen.. :e :e
Man tror jo at systemet har virus, eller er meget meget sygt!

>> Ebzen <<



The
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2004 09:50:55
Svar/Indlæg:
1836/61
#5 Ebzen, har du fået samme brev som #4 TBT, har i samme IP og skal dele IP igen ??

Bare lidt sjov, LOL

Har også fået et brev næsten magen til fra TELE2, med besked om ny IP.
Har også problemer med forbindelsen indimellem hvor gamevoice og messenger
logger af og på mens de bruges, meget irriterende.
Mit Firewall står så også til auto konfiguration.
Jeg har ikke prøvet manuelt indtastning af min faste IP endnu.



Ebzen
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2004 11:03:56
Svar/Indlæg:
592/17
@6:
Nope... Har fået et brev om at jeg skifter IP. :e :e
Min messenger havde det også med at "disconnecte" nogle gange.
Men der har ikke været noget siden jeg satte forbindelsen op manuelt.
Faktisk har der ikke været noget siden jeg har slået DHCP fra. Hmmmm! Computeren har da kørt 3 dage i træk nu. ?:( ?:(
Fejlen må ligge hos "Small Bill" firmaet. :e :e

>> Ebzen <<