Jeg har endelig fået vandkølet mit 5900xt(ikke den pc i profil) men har nu mødt et lille problem
Når jeg vil oc(coolbits), mælder den fejl, når den skal teste om den hastighed er stabil, og jeg ser så inde under temp at temp måleren er oppe i det røde felt.
GPU temp. er 22 og aimbent er 27.
når jeg gamer føltes det som om den har clocket ned da doom3 hakker.
hvordan kan jeg se hvad clock det RIGTIG kører?
kan jeg på en måde fuske så aimbent temp. måleren måler mindre?
Prøv at gå ind under download sektionen.. der er der en reg ting der hedder gforce_overclock.rar eller lign... dload den.. der kan du fixe oc af dit kort..
jeg ved dog ikke med at den måler itng.. men 22 og 27 grader er slet ikke for varmt
jeg ved godt 22 og 27 ikke er forvarmt, men den måler der viser hvor varmt kortet er, er oppe i det røde felt når gpu er UNDER aimbent, og dermed TROR jeg, kortet clocker ned
der var en tråd inde på xtremesystems.org hvor lordarse og end el andre har haft problemer med de nye 6800 kort når temp blev for lav. de fik lavet nogle nye bios'er hvor warning temp var ændret. tror det er det samme med dit kort. hvis du kommer over 25 grader permanent forsvinder det(er 99" sikker på at grænsen er 25 grader)
hvis det 27 grader der er mindste værdi for at du er i det grønne felt, så skal du derover.(sygt at man faktisk skal ødelægge sin gode kølning en anele) :e
du kan ikke disable måleren på kortet. men med de super temps skal du da have et godt v-mod på og så er 600 mhz på kerenen ikke umuligt.
#0 - nu tror jeg den dæmrede - altså den algoritme der holder styr på det med temperaturen er ikke skruet sammen til at tage højde for at core kunne blive lavere end ambient, og så reagerer den på samme måde som hvis den blev alt for varm.
Ja det er fandme ikke nemt. Da jeg havde et 5900XT kort løb jeg ikke ind i det problem.