Takt & tone på www.overclocking.dk version II

Om siden d.  29. august. 2004, skrevet af Tomgun
Vist: 1095 gange.

Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 16:11:31
Svar/Indlæg:
3346/81
Vi er blevet rigtig mange her på www.overclocking.dk - det er meget positivt.

En naturlig konsekvens af flere brugere er selvfølgelig at der kommer flere forskellige typer - og der skal være plads til os alle her på sitet - ung/gammel - n00b/hardcore!

MEN - for der er et men - MEN det er altså en nødvendighed at vi holder en ordentlig tone - ikke kalder hinanden navne/ting etc.
Det vil vi ikke tolerere - fordi det er ubehageligt og unødvendigt.

Hvorfor nu tråd nummer II?

a)

Fordi der tydeligvis er nogen der ikke kan læse indenad! Jeg havde ikke forstillet mig at der var nogen der ville begynde et personfnidderslagsmål i en tråd om takt og tone ☹

b)

I mit indlæg tog jeg ikke højde for IRC kanaler - den ene har en relation til os og den anden deler bare navn - uanset så er det selvfølgelig min opfattelse at man bør kommunikere fornuftigt også på IRC, men hold lige det ud af denne tråd.

c)

Jeg gad ikke slette alle de indlæg der bestod af personfnidder.

d)

Mit indlæg retter sig overhovedet ikke i retning af hvorvidt folk skal søge først og spørge bagefter, eller hva' - det var slet ikke pointen!

----------------------------------------o0o----------------------------------

Lige en præcisering:

Jeg er helt enig i at man behøver ikke droppe fis og ballade, sjove og skæve indslag - at vi skal være kedelige, eller formelle - tværtimod, men vi behøver altså ikke disse personangreb, vildt uheldige udtryk om andre personer etc.

Slutteligt - tak for supporten! 🙂

Tomgun

McAnus
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 16:17:52
Svar/Indlæg:
807/31
kunne det ik være en ide, at man lavede en knap der hed "før du poster", som sidder lige før "OK" knappen, så man kunne se et hurtigt refarat af forumreglerne inden man trykkede. OK




McAnus
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 16:20:01
Svar/Indlæg:
807/31
og gøre noget ved F5 problemet :00



mikael999
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 16:23:25
Svar/Indlæg:
1445/231
2# ja det er ret så provo




Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 16:32:09
Svar/Indlæg:
3346/81
#1 - Jeg ved godt hvad din intention er, men jeg tror de fleste ville blive noget så trætte af at læse det igen og igen - så skulle jeg have set den påmindelse over 2000 gange! Bare fordi vi har en håndfuld der ikke kan styre sig.

Tomgun

P.S.

F5 knappen - det har været checket med kodehajerne - der er en grund til at det ikke er blevet rettet - kan ikke lige huske hvorfor.



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 16:42:43
Svar/Indlæg:
6052/189
jeg skrev ikke i den tidligere tråd netop fordi den gik totalt af sporet.. som mange tråde her fornylig..

en ting jeg har lagt mærke til.. det er kun de "yngre" personer, dvs ikke alle der gamle kendinger som man ser på oc.dk, gider ikke skrive nogle navne, kan enten ikke huske dem, og jeg vil lade vær med at nævne nogle navne overHOVEDET..

for mit vedkommende virker det som om at alle de gamle kendinger har "opgivet".. dvs de GIDER ikke en gang poste i en tråd, for at give deres holdninger til kende, fordi det ER sgu som Tomgun åndsvagt når personlige angreb eller fnidderfnadder begynder.. jeg har altid nydt at være her på siden, og det fedeste er sgu at der altid er "liv" i hytten.. altid nogle nye tråde, man kan hjælpe til i, altid nogle goe nyheder..

men som mange andre er oc.dk ( til MEGET stor skuffelse ) begyndt at minde lidt om www.hol.dk , der er simpelthen ALT for meget Off-Topic og der er fornylig kommet mange personlige angreb på forskellige personer... egentligt ved jeg ik hvad man kan gøre ved det for der skal da være plads til alle, men det er altså svært at få alle til at holde en god og pæn tone..

Eksempel, en tråd hvor der bliver sagt noget, som måske kunne få en person til at sys "at det var sgu da åndsvagt at tænke sådan", så bliver der så ( set fra min side ) reageret for meget på indstinktet ( mest fra den yngre side af brugerne herinde ), hvor der bliver sagt "#xx HOLD NU KÆFT".. den går sgu ik mine damer og herrer!!

Og der bliver postet ALT for mange tråde som ikke bliver reageret på / fjernet, siden er et overclocking / hardware-tweaking-site, og dertil kan jeg ikke se at fx, der skal postes hver gang Steam driller.. Det er siden simpelthen ikke til!!

Alle de tråde burde i min verden flyttes til Off-Topic eller bare slettes.. men sådan en tråd som denne er god, da den får folk til at tænke ( i hvertfald nogle af os )..

Jeg kan godt at se alle moderatorer og/eller de gamle kendinger tager et dybt *SUK* og browser ind på eksempel www.xtremesystems.org for derinde er seriøsen på højde som www.overclocking.dk var for et par år siden..

Dengang jeg fandt siden, var efter en pause i overclocking'ingens verden, og der blev jeg meget positivt overrasket, for jeg troede slet ikke at overclocking var blevet et så seriøst emne, men fandme JO!! Så jeg blev hængede, og det var sjovt at der hver dag var masser af tråde man kunne læse og følge med i, for man begyndte lynhurtigt at lære og opfatte hvordan overclockings verden kom frem..

Nu her for en lille time siden, kom min mindste bror og spurgte mig om hvad den der side med overclocking hed ( han mente denne ), for han skulle bruge noget info omkring sin 6600. For han havde hørt fra min ældste lillebror ( ja, jeg har 3 af dem! ) at her var et forum.. Ja men et forum for hvad ? mobiler ? NEJ!! Overclocking og hardware-tweaking/modding!!

DET savner jeg SGU!!! :(

Det var sgu pissefedt bare at ville hjem fra skole hver dag, så hurtigt som overhovedet muligt min gamle cykel kunne slæbe mig, for jeg skulle ind og læse samtlige tråde, for man lærte sgu noget, og emnet var OVERCLOCKING, og ikke Steam, Duke Nukem, og faktisk var der slet ikke nogle tråde omkring dårligt opførsel her på siden.. Sidder faktisk og bliver totalt nostalgisk lige nu )..

Så derfor beder jeg alle dem der har problemer med Steam, deres Duke Nukem, eller bare sys at emnet skal være noget andet end overclocking eller hardware-tweaking, at forlade denne side, og finde sig en anden at poste deres ting i... Siden er simpelthen blevet alt for populær som "alt-muligt"-site..
dertil findes der www.hol.dk som har udviklet sig til et alt-muligt-site ( og dette er SANDT ).. herinde prøver vi at holde alle de dumme emner væk, for vi vil gerne være unikke igen.. vi vil gerne være den allermest seriøse hardware-side.. det var det jeg oplevede for et par år siden..

Dengang jeg fandt siden, så var det fedt at høre at folk snakkede personligt ( dvs referede med IRL-navne i nogle tråde ). Og det var fordi jeg opfattede det som om at siden her kun var for de hardcore personer og der måske kun var 50 forskellige personer der skrev dagligt.. derfor fandt jeg siden "unik", og det var fedt at bliver "lukket ind i fælles-skabet" det det VAR det sgu!! DET savner jeg..

Jeg ved ikke om jeg mangler noget men så bliver det edit'et senere..

MvH Tonni Lerche..





Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 16:43:50
Svar/Indlæg:
6052/189
undskylder den lange post, men det hele skal læses, det kommer fra hjertet ( uden pis )..



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 16:44:09
Svar/Indlæg:
3346/81
#5 - Tro mig at det bliver diskuteret løbende, men grundlæggende er sitets holdning at vi gerne skulle udøve selvjustits - altså selv sørge for at opføre os ordentligt, med mindst mulig indblanding - hvilket jeg personligt mener også skulle være muligt.

Tomgun





Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 16:50:11
Svar/Indlæg:
3346/81
#6 - Meget positivt indlæg 🙂 Tak!

Tomgun




Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 16:52:18
Svar/Indlæg:
684/95
Jeg er fuldstændig enig med #5, og jeg tror grunden til at det her sted begynder at ligne hol.dk er at ballademagere (haha hvor lyder jeg dog voksen) hverken får en advarsel eller bare den mindste "skalle" fra en admin... så er der jo ingen grund til at overholde reglerne hvis de ved de slipper afsted med det!

Udover det må jeg faktisk sige at selvom siden hedder overclocking.dk så syntes jeg det er fantastisk at der er så mange "under menuer" og jeg ville ønske at der var flere, en side der udelukkende handler om et "niche marked" overlever altså ikke, det har jeg set mange gange før, så jeg ville syntes det kunne være fedt med et mere "udbredt" forum, så kunne det være vi kunne få endnu flere brugere...

Og selvom siden så ikke kun vil være koncentreret om overclocking vil der jo stadig være rigelidt med hjælp at få!

Håber det giver mening det jeg skriver:)



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 16:54:14
Svar/Indlæg:
684/95
#10

Og med mere udbredt forum mener jeg naturligvis at jeg gerne ville se flere tiltag i stil med Linux sektionen:)



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 16:56:24
Svar/Indlæg:
684/95
Ja jeg tror lige jeg skriver noget mere, for jeg syntes faktisk at nu hvor vi har så mange kloge (hehe) mennesker samlet på et sted, der ved så meget om alting også rigtig meget andet end overclocking, så skal det sq udnyttes!!!



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 17:07:36
Svar/Indlæg:
3346/81
#10 - jeg, og andre skribenter/moderatorer/superbrugere, tager sandelig også fat i folk via PM's og nikker en skalle eller to - men det er ikke noget vi nødvendigvis skilter med.

Som jeg skrev indledningsvis så vil flere brugere også betyder at der kommer nogle uheldige elementer med - men dem må vi så "opdrage" eller sende ud igen.

Tomgun



#13
HAM
 
Overclocker
Tilføjet:
29-08-2004 17:20:04
Svar/Indlæg:
47/9
Nu har jeg ikke været her så længe, men jeg håber ikke at OC.dk kommer til at ligne nogle af de "teenage"-forum der er rundt omkring.

Jeg synes at der skal være straffe, så at når man har sagt noget der ikke overholder reglerne, så får man en anmærkning. Når man så på et eller andet tidspunkt, har fået 10 anmærkninger, så bliver man bannet i 1 måned. Efter 20 anmærkninger 3 måneder. Osv......
Ved ikke helt hvordan det der HTML virker, men man må kunne lave noget smart så det bliver registreret automatisk.



hamilton
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 17:26:44
Svar/Indlæg:
1419/29
#6 Jeg håber kun i enkelte tilfælde at det yngre personer fordi der er altså flere under 15 som godt kan oføre sig ordenligt.
men ja som sagt der er ikk esærlig mange tråde der omhandler overclocking de fleste er om fx doom 3 som de rhar været for mange tråde af syntes jeg.
og ja der er mange nyheder dagligt at komme ind at læse diskuteres om de er gode er en anden sag da de fleste handler om intel fejl :00




iDleR
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 17:28:56
Svar/Indlæg:
4954/69
-> #6

Øhh, så ville oc.dk da være pænt kedeligt hvis de eneste indlæg der måtte være skulle omhandlede Overclocking - ved ikke lige hvor mange tråde per dag der handler om overclocking, men det ihvertfald ikke mange.

Så efter din mening må man ikke skrive hvis man har problemer med sit spil??, men det kunne jo tænkes at andre havde samme problem, og derved får noget ud af disse tråde..

Du beder direkte folk som poster tråde om spil at forlade OC.dk - underligt at der så er en "Games" tråd..

Har ikke noget imod tråde der bare handler om Spil/HW/OC .. eller der bare er computer relateret.



iDleR
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 17:39:52
Svar/Indlæg:
4954/69
Desuden så syntes jeg da det er fedt at man ikke behøver surfe ind på andre sider når man kan få de fleste oplysninger her på oc.dk..



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 17:40:36
Svar/Indlæg:
6052/189
#14, #17:

ok, jeg fik ikke helt skrevet det jeg egentligt mente..

Jeg er bare træt af at der bliver postet meget tit omkring Steam. Vi ved alle godt at Steam er noget hø, og JEG gider ikke høre mere om det, for det er ikke derfor jeg er herinde.. Jeg gider heller ikke høre om fps-problemer omkring CS, for det er der også rigtig mange tråde om.. CS burde efter min mening være banlyst at skrive om herinde..

men alle andre spil er sgu i orden..

( og JA, jeg spiller CS ), men jeg bruger ikke oc.dk til mine CS-problemer..



#18
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 17:43:33
Svar/Indlæg:
3640/1231
Rart at læse noget konstruktivt ;)

Man kan ikke se at admins osv. tager fat i folk, da vi ikke ser nogen grund til at lynche dem offentligt.

I stedet bliver indlægget/tråden deaktiveret og der bliver sendt en PM til brugeren om at opføre sig ordentligt. Alternativet: Bye Bye bruger. Længere er den faktisk ikke.

Velkommen til PhisKeSTANG 8)



iDleR
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 17:49:34
Svar/Indlæg:
4954/69
-> #20

Ok.

Jeg er enig med dig om at der findes bedre alternativer end oc.dk til Steam/CS problemer..



McAnus
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 18:01:09
Svar/Indlæg:
807/31
#6 :f



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 18:22:16
Svar/Indlæg:
4338/142
#0

Hørt!

#6

85% enig - tonen og seriøsiteten på oc.dk er af dalende kvalitet, MEN:

Nyhedssektionen har aldrig været bedre end den er p.t. (med "aldrig", mener jeg de par år jeg har været bruger her)

Deepthought laver, som altid, fantastisk grundige artikler og KTD spytter nyheder ud så man har svært ved at følge med. At jeg fremhæver de to er ikke ensbetydende med at jeg ikke værdsætter de andre skribenter på oc.dk.

Jo....jeg er da også træt af Doom3-tråde, men folk har trods alt ventet årevis på netop det spil og da synes jeg at det er fint. Jeg er da heller ikke i tvivl om at oc.dk bliver tapeseret med HL2 tråde i den nærmeste fremtid, men det er jo ikke permanent.

Nogle af de nye brugeres omgangstone er for skarp og burde slet ikke ses på oc.dk, men nærmere på hol.dk - men dette problem vil IMO på sigt forsvinde igen, når folk ser "de gamle brugeres" formuleringer og når de modtager PM's fra admins/skribenter/moderatorer.

En seriøs hardware-side som oc.dk dog stadig er, skal dog også have plads til lidt alternative idéer - man finder heller ikke en avis som har en seriøs bagside. Der skal være plads til gas, det skal ikke fjerne fokus fra overclocking som værende det overordnede emne, men siden er ikke ødelagt af lidt spas i ny og næ.

Summa summarum:

Nye brugere med hang til personlige angreb <--- www.hol.dk /alternativt kan i jo prøve at snakke pænt.

Skribenter og admins <--- fortsæt som i gør nu - det er en glæde at besøge jeres side.

Folk der opretter 60 tråde om samme spil <--- www.google.dk

Over and Out 8)

C.C.



#22
Myth
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 18:26:35
Svar/Indlæg:
675/55
#6

HELT ENIG!

Jeg har i den sidste lange tid gået med helt de samme meninger om siden!

Den gamle stemning og det gamle fokus er væk, siden er blevet en legeplads frem for en OC side, og det er der jeg synes det skrider. Hvis siden skal handle om spil, mobiltelefoner, sjove hatte osv så kommer der aaalt for mange posts om igen ting, og ihvertilfald ingenting af OC interesse.. Prøv og se hvor lidt der er tilbage af den slags, og se hvor længe det er siden nogen har lavet et OC projekt / artikel!

Folk poster herinde med hovedet under armen, og det gælder både for emner og tonen.

Just my 5 cents 😕



#23
KTD
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 18:47:48
Svar/Indlæg:
673/535


Jeg vil gerne have lov at indskyde at det er dejligt at se en god diskussion med gode velovervejet indlæg.

Til alle herinde, - der er tydeligvis en stemning af at der er lidt for megen "flaming" (og jeg hentyder ikke til homoseksuelle!!!) herinde.

Hvad med at prøve at være venlig over for folk, også selvom de ikke fortjener det. Skriv flinke indlæg, vær rar og venlig overfor alle selvom de "troller" (søger efter en diskussion).

Hvis alle prøvede at være venlige overfor hinanden, samt hjælpsomme, så ville det også være meget mere behageligt at være bruger herinde.

Jeg ved godt jeg næsten kun deltager i nyheds diskussionerne, men der syntes jeg så tilgengæld også det går godt, og at folk er flinke og rare!

Lige mine 2 cents..

Med venlig Hilsen
Kasper. ;)



#24
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 18:48:16
Svar/Indlæg:
3640/1231
*Klap-Klap-Klap* til ChrisCornell. Ved ik om du fortjener en klapsalve, men jeg er 112% enig med dig :e

Der vil altid være delte meninger om hvem der bør være her, hvordan tingene skal foregå, hvad der må skrives osv. osv. osv.

Fakta er at der skal være plads til alle i denne verden og ligeledes på OC.dk
Dog forlanger vi en ordentlig tone, og godt nok er jeg ikke den mest aktive i forummet da jeg har en masse andet at se til, men der er en tydelig klang af et respektabelt forum på OC.dk når man hører om det andre steder.

Jeg repræsenterer selv OC.dk i lille Danmark, og jeg har da mødt mange mennesker indenfor dette fag, lige fra web-butikker til admins på andre sites. Og det fremgår tydeligt at OC's forum er meget respekteret. Det bunder altid mest i at man ikke ser svine-tråde, personlige angreb og alt mulig andet lort.

Det forekommer, det kan vi ikke undgå, men jeg syntes selv vores moderatorer, admins, skribenter og IKKE MINDST brugerne er gode til at holde hånd om det.

Vi ville gerne have at alle brugere kan færdes herinde, men det er ikke helt tilfældet. Heldigvis er det sådan (efter min mening) at brugere som syntes det er fedt at svine og lukke gylle ud, hurtigt finder ud af at det slet ikke er så sjovt herinde, da det hurtigt bliver fjernet igen.

Så er det jo ikke sjovt at skrive gylle mere... Heldigvis.

Jeg er personligt selv stolt af dette forum, for kigger man andre steder, ser man meget ofte:

"Indlæg fjernet af xxxxx"
"Tråd deaktiveret af xxxx"
"Tråd låst af xxxxx"

- osv osv osv.

Jeg er STOLT af dette forum, og sådan er det bare :)



#25
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 18:49:56
Svar/Indlæg:
3640/1231
Derimod er jeg LIDT træt af serveren lige nu :x :x :x



mikael999
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 18:57:17
Svar/Indlæg:
1445/231
den fucker 2tal den server.. det går mega langsomt det hele



McAnus
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 19:03:34
Svar/Indlæg:
807/31
#29
jeg vil give dig ret i alt anden end din udtalelse af:

Jeg er personligt selv stolt af dette forum, for kigger man andre steder, ser man meget ofte:

"Indlæg fjernet af xxxxx"
"Tråd deaktiveret af xxxx"
"Tråd låst af xxxxx"

- osv osv osv.


Jeg ville hellere se at et indlæg af en eller anden, som skriver noget upassende/dumt, bliver rettet til "indhold slettet", eller noget i den stil, så man ik ser at folk kommer til at skrive til en helt anden en det var hensigten i starten.
Det er meget forvirende, når man skal læse en tråd, hvor forskellige indlæg er blevet fjernet, og man nærmest skal gætte sig til, hvem det nu er der bliver skrevet til.

Jeg ved ik om det giver nogen mening, eller er forståeligt, det jeg skriver, men som sagt: " jeg ville hellere se at en moderator redigerer et indlæg frem for at fjerne det".

(håber det gav mening) :r



KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
29-08-2004 19:05:59
Svar/Indlæg:
4295/306
Jeg er helt enig mht. tonen herinde.

Det værste var en dag jeg var forbi et andet forum, og så et indlæg hvor der stod "nu går der snart helt overclocking.dk i den".. ?:( :x WHAT!?!

Så vi er ved at få et rygte som hol.dk har herinde :00

Jeg synes til gengæld det er ok at lave et Doom3 indlæg (klart det var jo mig selv der lavede det), da meget software (som også Linux) er yders aktuelt for overclockere - jeg tror alle overclocker for at opnå en bedre ydelse i forskelligt software, så jeg synes da det er helt ok at diskutere den software...

Mit problem er med det råbere og tilsvining som der sker, og som jeg også skrev i den forrige tråd pisser det mig af når nogle gør nar af andre pga. deres gramatik eller mangel på samme. Det er ok hvis man ikke forstår hvad der bliver skrevet, men at kalde folk navne... :00

...slap nu af vi er jo bare en flok hardware-nørder der nørder sammen! Det er jo ikke et politisk forum...



#29
Myth
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 19:57:40
Svar/Indlæg:
675/55
#29

Jeg er ikke enig med dig i din udtalelse:

"Fakta er at der skal være plads til alle i denne verden og ligeledes på OC.dk "

Hvis det er sådan i nu vil køre det, så er OC jo ikke mere en OC side, men en "netcafe" og man kunne ligeså godt slå HW-test og OC sammen, da der jo ikke er nogen grund til en OC side der ikke handler om OC.. så jeg synes faktisk ikke der skal være plads til alt muligt.. Nettet er stort, og vil man snakke Linux, så gør det på en OS side.. vil man snakke Spil så tag en spil side..



#30
KTD
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 20:09:58
Svar/Indlæg:
673/535
#34

gotcha...
er rettet nu



#31
Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 20:15:41
Svar/Indlæg:
3712/44
IMO er det en lidt svær situation overclocking.dk er i lige nu. Jeg er meget enig i flere af de punkter der er blevet bragt på bane her i tråden, men jeg er faktisk ikke rigtigt sikker på hvad man lige skal stille op med nogle af problemstillingerne.

Personligt er jeg rimeligt tolerant overfor andres meninger, og især deres ret til at mene noget andet end mig. Ofte finder jeg endda personer der mener noget andet end mig selv mere interessante at tale/diskutere med, fordi jeg så kan se tingene fra en anden vinkel. Det forudsætter naturligvis at man kan føre en fornuftig samtale med én der mener noget andet. Er der noget der virkelig kan være trættende at høre på så er det "fan-boy" snak, og det er inderligt ligegyldigt hvad man så er "fan-boy" af. Folk der fuldstændigt kritikløst er fan af én eller anden producent er totalt uimodtagelige overfor almindelig argumentation, logik og fakta. Sådanne personer tilfører ikke overclocking.dk noget som helst brugbart, hvorfor jeg mener man også bør slå hårdt ned på disse.

Jeg forbeholder mig naturligvis rettten til at mene at en given person er en idiot, ligesom jeg indrømmer andre retten til at mene at jeg er det. Denne slags meninger holder jeg dog altid for mig selv, og jeg er overbevist om at overclocking.dk ville være et bedre, rarere og ikke mindst mere seriøst sted at være hvis alle holdt deres personlige meninger om hinanden/andre for sig selv, med mindre man har noget pænt at sige.

Hvis man skal diskutere/argumentere på et forum, skal det IMHO være på holdninger, fakta og fortolkning af fakta etc. Lige så snart en bruger bliver personlig mener jeg at det skal stoppes på stedet, og stoppes konsekvent. Jeg mener nu faktisk heller ikke at det er så slemt endda, selv om der på det sidste har været tråde hvor man (jeg) har måttet ryste på hovedet og sukke dybt. Det håber jeg så denne tråd (og også mit beskedne indlæg) kan være med til at rette op på.

Det har heller ikke forbigået min opmærksomhed at der efterhånden ikke er voldsomt mange tråde om overclocking mere, og at mange andre emner tager over. Det er ikke alle tråde jeg finder lige interessante, men jeg mener at det er vigtigt at der er plads til masser af hardware/software emner også. Det er med til at gøre forummet mere levende. Og der er ikke meget der er så trist som et dødt forum.

Men jeg mener også "de gamle", eller skulle jeg sige "vi gamle" brugere må tage os lidt sammen. Mange gange når en ny(ere) bruger opretter en tråd med hvad de fleste af os nok ville klassificere som deciderede nybegynder spørgsmål, ja så er der ofte mange der er meget hurtige til at "tørre ham eller hende grundigt af" med en besked om at læse en guide eller søge på google. Også når det er overclocking relaterede spørgsmål. Personligt synes jeg det er lidt hårdt. Jeg ville godt nok aldrig selv starte en tråd om et emne med mindre jeg havde forsøgt en masse ting for selv at finde ud af det, og læse mig til så meget som muligt først. Men jeg har også rodet med hardware længe inden der kom gang i internettet, og har efterhånden lært en del om diverse ting. Det er jo ikke sikkert at alle knægte på 14-15 år lige ved hvor de skal lede, eller har en højere eksamen i engelsk for den sags skyld. Hvis man ikke gider at læse en tråd, eller ikke orker/gider at hjælpe, så lad være med at svare. Det kan ikke være meget nemmere.

Jeg synes dog sagtens at man kan opfordre folk til selv at "gøre mere", for den der spørger må også have respekt for den der bruger sin fritid på at svare. Og er det ikke i virkeligheden respekt, eller mangel på respekt for andre personer det hele munder ud i?

Jeg må indrømme at personligt er mit allerstørste "problem" med overclocking.dk altså slet ikke relateret til brugeradfærd. Mit største problem er faktisk serverens hastighed, som kan drive et dybt utålmodigt gemyt som jeg selv til lettere vanvid ind i mellem... :e Det er blevet endnu værre her på det sidste, efter at 1) at jeg har fået en endbu hurtigere internet forbindelse, og 2) at KTD er kommet til og poster nyheder i ét væk, mange af hvilke jeg simpelthen er nødt til at kommentere/diskutere.... :e

Hen over sommeren har jeg haft fornøjelsen af at spille lidt TOCA Racedriver 2 med nogle af "drengene" herindefra, og det har været kanon sjovt. Jeg synes stadigvæk at der er en overvægt af fornuftige og seriøse, og ind imellem også festlige brugere herinde, men hvis det ikke skal ende med at blive en pensionistklub, så er vi nok nødt til at lære at tackle de lidt yngre og ofte både voldsomt ivrige og påståelige yngre brugere. Det mener jeg bedst man gør ved at lægge en venlig, men konsekvent tone overfor alle. Personligt mener jeg at man burde være logget ind for at kunne poste på overclocking.dk, men det er så bare min mening. Admin har tydeligvis en grund til at mene noget andet, og det er fint nok. Bare vi kan holde indlæggende overvejende seriøse...



#32
Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 20:38:02
Svar/Indlæg:
3712/44
[OT] Hehe, var det så lige mit indlæg der tog livet helt af serveren, eller var der måske en admin der var lige så træt af snøvleriet som jeg..... :e :e :e [/OT]



LilleIndianer
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 20:53:13
Svar/Indlæg:
1404/19
--> #37 / #38

Enig.. ;)

Men det var da noget af en smørre du skrev der.. :)



Lockheed
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 21:11:03
Svar/Indlæg:
503/516
#37 Jeg kunne ikke være mere enig!

#35 Jeg er ikke enig med din betragtning om at man så lige så godt kunne slå HT & OC sammen. Den diskussion har vi og flere andre haft mange gange før og det er et uddebateret emne.

Og for lige at runde den af, så er der og skal der være plads til alle på oc.dk om det så er den grønneste n00b og det er vores forbandede pligt pligt at holde liv i OC racen og sørge for den ikke uddør.

Det der kan undre mig er, at det først er når tråde som disse kører, at du og andre af de "gamle" brugere kommer frem af busken og farer i blækhuset. Ked af at sige det, men det virker på mig som om i blot sidder og venter på at komme i gang med at kritisere i stedet for som Lars i #37 så fint skriver det, at indse at tiden måske er kommet til, at hjælpe en ny generation af små overclockere på vej.

Jeg kan da også godt blive irriteret over de mærkværdige tråde der kommer nu og da, men man kan jo lade være med at læse dem eller også sidde og ryste lidt på hovedet og så komme videre i dagens tekst. Men tro mig, vi gør alt i vores magt for at holde forummet så rent som muligt. Desværre, som det også bliver nævnt er serveren stadig et problem. Jeg synes dog personligt det er levet meget bedre, og ser frem til at det bliver endnu bedre.

Så hermed en opfrodring til os "gamle" om at hjælpe de nye små OC'ere godt i gang, både med deres små projekter og også med at føre en høflig samtale.

Mvh




ViperZ
 
Superbruger
Tilføjet:
29-08-2004 21:20:09
Svar/Indlæg:
850/23
Jeg er personlig lige så træt af de admins der leger konger herinde. Det er ganske få - men jeg synes at det er meget uheldigt at når man skriver noget, bliver det deaktiveret el. lign. fordi en admin er uenig med det man siger. Jeg ved at det er et problem for andre, vi har tit diskuteret over msn f.eks. Herinde er det et problem at lufter man sin utilfredshed overfor en bestemt admin over den måde han redigerer på, bliver ens indlæg bare slettet.
Jeg synes at i selv bør feje for jeres egen dør... og jeg mener det absolut ikke af ond mening. Bare en form for reminder - at sådan noget giver en dårlig stemning.
Hvis i er interesseret i at vide hvem der ikke kan tåle konstuktiv kritik, så skriv en PM!

Er man banned, laver man bare et nyt login navn og fortsætter med sine unoder... tsk tsk. Ja - der er et godt eksempel herinde i denne tråd... siger ikke mere tra la la!

Ydermere vil jeg sige at nyhedssektionen aldrig har været bedre - jeg har været med i mange år, og de nuværende skribenter gør et hestearbejde uden sammenligning - FLOT.

Til sidst vil jeg opfordre jer til at når der bliver redigeret i ens indlæg, så istedet for at deaktivere - bliver der skrevet f.eks. Modificeret sprogbrug, mvh. xxx - som NoNig altid gjorde. Så kunne man klage sin nød, og dermed også vise "omverdenen" at der altså bliver redigeret i indlæg herinde.

Det var min smøre - håber i tager nogen ting til efterretning, så siden kan forblive min yndlings HP på det store net...

ViperZ



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 21:27:45
Svar/Indlæg:
3346/81
Til alt og alle - jeg synes det er positivt at se at der er så mange der tager sig tiden til at ventilere deres respektive holdninger, og på en sober måde.

Jeg er helt enig med CC i at vi ikke må gøre bagsiden af avisen til en seriøs side - vi skal og kan sagtens have det sjovt!

Min pointe er fortsat at der skal herske en ordentlig stemning - være plads til n00bs og hardcore - og selvfølgelig er der plads til at diskutere de ting der er oprettet fora til. Der er så nogen af dem - Off-topic og soap-boxen der ikke kommer på forsiden, men man kan sagtens finde dem, hvis man mener der er noget der er værd at læse.

Mht. til hardcore OC - well, det er vel sådan at det kniber lidt med de helt vilde fremskridt lige nu hvad angår kølemetoder?

Altså luft, væske og faseskift er vel de metoder der findes, og de fleste er afprøvede i en eller anden grad.

Noget jeg virkeligt ser frem til er hard-core oc uden støj - hvilket der selvfølgelig arbejdes på - men det jeg forsøger at sige er vel egentligt at der mangler noget banebrydende - og det smitter vel lidt at på forummet?

Samtidigt må man vel konstatere at der er flere og flere ocere - og at f.eks. vandkøling er mere mainstream end det var for bare et par år siden. Det er heller ikke banebrydende at save i gamle køleprofiler, og montere dem på mosfets etc.

Dog er der stadig en masse opsamlede erfaringer, som de øvede kan lære de mindre øvede! Deri ligger en af vore missioner som site - det mangler IRL - altså overlevering af erfaringer.

Undskyld hvis det blev lidt højtravende til sidst...

Tomgun

P.S.

#27 & #34 - jeg har læst flere indslag om oplevelserne på IRC - inklusive dem du henviser til.

Som jeg skrev i #0 - så vil jeg ikke blande det sammen i denne debat.



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
29-08-2004 21:29:39
Svar/Indlæg:
14079/622
->#0
Rart med en "opsang" :)

->#25
Enig..!

Jeg mener at der skal være plads til andet end overclocking på oc.dk. Men som myth siger, hedder siden overclocking.dk og derfor burde siden hovedsageligt handle om overclocking.
Se fx. målsætningen med siden:

"Vores målsætning med OverClocking.dk er, at lave en utraditionel hardware side, hvor ting som overclocking, køling, casemodding og test af hardware er i centrum. Vi ønsker at være kendt som en uafhængig nyhedskilde til information omkring hardware, og at vi på ingen måde at lader os påvirke i vores holdninger og meninger af kommercielle interesser. Det er endvidere vores målsætning at opbygge Danmarks bedste og mest seriøse overclocking/hardware forum. OverClocking.dk vil løbende blive udviklet med flere sektioner og funktioner til glæde for jer læsere. "

Altså en side der handler om OC, HW, køling og casemodding :)

Men ikke alle herinde overclocker. Jeg har også kun leget lidt med overclocking, da jeg ikke har haft nogen ordentlig computer at gøre det med(frækt:e). Men på tirsdag skulle de sidste dele komme, og SÅ skal der sgu overclockes ;)

Og husk: gaz skal der være plads til - bare der ikke går overclo- øøøh jeg mener hol.dk i den :e (:00)




Wise
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 21:34:10
Svar/Indlæg:
1604/60
Jeg er enig med Lars, der skal altså være plads til at alle kan komme frem med deres synspunkter også selvom man (Jeg) så evt syntes at det er en idi.. eller lign, men Vi skal have reskpekt for hinanden, og det dur ikke at man bare smider en masse lort af sig bare fordi man evt syntes den anden er en tåbe.....

Bare min holdning til det hele :)



Lockheed
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 21:34:31
Svar/Indlæg:
503/516
#41 Hvis du eller andre har nogle problemer med admins eller moderatorer her på oc.dk, så kan det undre mig at de ansvarlige for siden her, læs: mig selv eller andre i redaktionen, aldrig er blevet kontaktet herom?

Og jeg skal her lige understrege, at hvis det du hentyder til, drejer sig om diverse diskussioner på en unavngivet irc kanal, så har det intet med www.overclocking.dk at gøre.

Mvh




ViperZ
 
Superbruger
Tilføjet:
29-08-2004 21:40:55
Svar/Indlæg:
850/23
#45 Tja - vi har vel forsøgt (gang på gang) at sige - han har nok bare en dårlig dag. Har jo så forsøgt at tage en konfrontation med vedkommende, men bliver igen slettet. Det minder om en kollega - når han ikke længere kan klare sig verbalt, så kan vi allesammen få nogle tæsk i stedet! :00
Det har foregået i div. forums på www.overclocking.dk - denne side.

Jeg vil tage kontakt næste gang vedkommende træder mig eller andre over tæerne.

Mvh

ViperZ



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 21:47:29
Svar/Indlæg:
3346/81
#41 - Få "admins" - en af dem kunne være mig, så må du endelig sige til!

Jeg tager gerne de tæv - berettigede - der måtte komme i så henseende 🙂

Ellers gør som Lockheed skriver - henvend dig til ham - der er din henvendelse i seriøse hænder, han har positionen i hierakiet til at gøre noget ved det, og du sætter ikke superbrugere/skribenter i knibe.

Tomgun



ViperZ
 
Superbruger
Tilføjet:
29-08-2004 21:51:53
Svar/Indlæg:
850/23
#47 Mange tak! Det er bestemt ikke dig - bare rolig. Jeg har set dig gerne tage en diskussion op flere gange, det kan jeg lide at se.

Jeg vil tage kontakt til Lockheed næste gang der er problemer, han har også hjulpet mig før i en besværlig sag - så jeg har absolut tiltro til ham!

"Få admins" - ja, måske er det i virkeligheden kun 1 der er problem med!

Tak ;)



ViperZ
 
Superbruger
Tilføjet:
29-08-2004 22:05:28
Svar/Indlæg:
850/23
#49 Tja.... :i :00 tænk over den - godt sagt.

Check lige: http://www.overclocking.dk/for... #18! Accepteres det? Det håber jeg godt nok ikke.... det gør i lige noget ved ikke? :)

ViperZ



Lockheed
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 22:07:34
Svar/Indlæg:
503/516
#49 Jeg kan godt huske vores samtaler og jeg kan også godt huske, at der ikke var noget i dem, der kunne retfærdiggøre, at jeg på nogen måde tog aktion på det. Det skal ikke opfattes som om at crew her på siden har særstatus, for det har de IKKE, men jeg kan altså ikke hugge benene af nogen, med mindre jeg får en ordentlig grund til det.

Derudover synes jeg helt ærligt ikke det er særlig fedt at du nu begynder at udstille enkeltpersoner i en tråd som denne, så jeg vil da opfordre dig til at fjerne navnet i dit indlæg.

Mvh




Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 22:08:19
Svar/Indlæg:
6624/113
Ja jeg var den synder der deaktiverede #27's salgstråd fordi den var død (!!!) - og det gav andre eksponering på forsiden. Jeg fik bare ikke tid nok til at skrive en PM på grund af en sløv server.

Ja jeg var osse mesteren for den ene af hans 2 deaktiverede tråde, hvor PM desværre smuttede - men min aktivitet angående rengøring af forummet taget i betragtning, så er det statistisk set en ret lille fejlmargin jeg / vi opererer med.

;)

Når det så er sagt, vil jeg påpege at jeg elsker at hjælpe folk der vil hjælpes. Jeg elsker osse at hjælpe folk der er uvidende ud i www.google.com - for når de har fået hjælp som virker, er de mere motiverede til at lytte når man siger "prøv lige google et par gange næste gang - det kan jo være der er spurgt om det før".
Selvom det virker skide arrogant at sige "søg før du spørger", så er der flere aspekter af det. Det er en glæde for mig hvis jeg har fået bare en enkelt person til at tænke sig en anelse mere om næste gang han / hun skal rode med en PC selv.

Personligt har jeg udviklet en, efter min mening, meget relevant holdning til at hjælpe andre. Hvis ikke man gider kommentere eller ved noget om emnet så holder man sine små pølsefingre i ro på keyboardet... :D
Nu er det sagt - så sidder jeg her og håber det smitter af. ;)

Når der nu bliver skudt med skarpt efter F5 problemet og den selvsamme sløve server, så må i huske på at der bliver brugt meget tid på en ny og meget bedre version af siden hvor vi vil komme alle de her små og irriterende problemer til livs. Der er ingen grund til at lave endnu en problemliste, for jeg er ret sikker på programmeringscrewet er klar over det.

[EDIT]

#49 - Jeg gider ikke engang kommentere det - for det hører som nævnt i #0 ikke hjemme i denne tråd. Desuden har du bedt mig om ikke at kontakte dig... :00



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 22:09:19
Svar/Indlæg:
4263/107
#50

W00000t

Så ikke at den *** havde kommenteret det x(
[Edit: *** er netop det tråden handler om] Tomgun

Min post var (og er stadig) ment som en joke, da han tydeligvis (#0) ikke var ved siden fulde fem da han postede i tråden... :00 ;)

Derudover irriterede ********* mig en del da jeg læste OT/S-B forleden dag pga. den er fyldt med kommentarer i samme dur som den der x( x( x( [Edit: Jeg gider stadig ikke navne i denne tråd, det er en af pointerne] Tomgun

[Edit af mig selv ;)] Undskyld, det var bare dråben der fik bægeret til at flyde over... :r

Skal ikke ske igen :(



McAnus
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 22:11:36
Svar/Indlæg:
807/31
#49
Dit sidste punk kan jeg sku stå inden for ;) 8)



iDleR
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 22:12:21
Svar/Indlæg:
4954/69
-> #53

ENIG!



ViperZ
 
Superbruger
Tilføjet:
29-08-2004 22:12:32
Svar/Indlæg:
850/23
#53 Exactly - og det pisser mig af at sådan noget åbenbart ikke gør noget, men andre småting gøres der en stor ting ud af! Går ud fra at det ikke er blevet opdaget endnu, og håber ved gud også at han er banned herfra og langt ind i helvede... han har sq godt nok fået mange advarsler!



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 22:24:21
Svar/Indlæg:
3346/81
#49 - Tror du ikke jeg har fattet hvem af min kolleger du henviser til? Det har jeg da, men jeg er helt enig med #51 🙂

#50 & #56 - det er der gjort noget ved - jeg har faktisk brugt flere dage på netop den sag. Brugerens profil blev de facto slettet som en konsekvens, så der er focus på sagen - men jeg, og andre skribenter, kan ikke se alt.

Jeg vil ikke opfordre til Stasi metoder - med at angive hinanden - men er der noget der er grelt af den skuffe, og der ikke bliver grebet ind, så gælder princippet om civil arrestation vel?

Tomgun







Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 22:25:19
Svar/Indlæg:
6052/189
#49, #50, #53:

Hvorfor SKAL i fortsætte med at køre på med navne osv!!! troede i var store nok til at tage denne ene tråd seriøst, og selvom at 1_2know poster, så lad da ham, og lad vær med at blive sure over det!! lad ham poste, og så kom videre UDEN at kommentere det ??

Jeg KAN simpelthen ikke forstå det.. Han kaster pandekagen i hovedet på jer, og i kaster den tilbage istedet for at æde den?? ( forstå pointen )

*SUK* :(



ViperZ
 
Superbruger
Tilføjet:
29-08-2004 22:28:17
Svar/Indlæg:
850/23
#57 Okay fint. Jeg ser han har lavet en ny profil... hvad er det så værd? Så kan han jo forsætte...? Nå anyways - bare træls at sådan nogen skal ødelægge forummet - vel også det der er lavet denne tråd for!

Fint at tråden blev deaktiveret - håber ikke det sker igen. Jeg "angav" den jo også ikke ;)

ViperZ



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
29-08-2004 22:30:29
Svar/Indlæg:
14079/622
->#58
Kunne ikke være mere enig :l :o :x



McAnus
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 22:30:46
Svar/Indlæg:
807/31
#58
Jeg er helt enig, når du nu beskriver det så smukt med billeder man kan forstå :f ;)



ViperZ
 
Superbruger
Tilføjet:
29-08-2004 22:32:05
Svar/Indlæg:
850/23
#58 Undskyld - mente ikke jeg kørte på med navne! Jeg har ikke nævnt et eneste... og netop af den grund du nævner.... mente ikke det hørte hjemme.... ;)

[EDIT AF VIPERZ SELV] Var det bedre? hehe



ViperZ
 
Superbruger
Tilføjet:
29-08-2004 22:34:22
Svar/Indlæg:
850/23
[EDIT]



McAnus
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 22:37:25
Svar/Indlæg:
807/31
#63
hvem snakker du til? er du skitzo :e



ViperZ
 
Superbruger
Tilføjet:
29-08-2004 22:39:41
Svar/Indlæg:
850/23
#64 Haha håber jeg da ikke....

Nej det var en dum måde at forsøge at skrive noget mere til den tidligere post... skulle have redigeret den i stedet... men de hænger altså sammen hehe :e



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 22:39:54
Svar/Indlæg:
4263/107
#63 "Få lige kanylen ..." :p

:e ;)

--

AAAAAAARH !!!!

Venligst skriv "Mvh xxx" eller "EDIT AF xxxx" når der rettes/slettes i tråde ?!

Jeg bliver sgu skizofren når der lige pludseligt står noget, som ikke skulle stå der :00

(jeg er ikke den eneste, vel ?)

:r



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 22:43:01
Svar/Indlæg:
3346/81
#59 - du er da heller ikke til at skjule noget for!

Man kan selvføgelig sige at det er møgærgeligt at skulle bruge så meget tid på så lidt, men jeg er dog af den opfattelse at denne tråd er særdeles lærerig, og en god øvelse - og vi får forhåbentlig også demonstreret overfor omverdenen at vi er i stand til at hanke op i tingene - i fællesskab.

#58 - Gratulerer - der er en der har set lyset! (Postivt ment)

Tomgun



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 22:59:53
Svar/Indlæg:
6624/113
#65 - Om der står "superbruger" eller "skribent" foran mit nick, er kun af praktiske årsager - som jeg også gentagne gange har forsøgt at få dig til at forstå. Jeg er <b>SKRIBENT</b> og vil ikke høre på mere af din paranoia-snak om den titel. Det eneste du kan kalde mig udover det er "moderator" - men det er vi allesammen..... :00



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 23:20:02
Svar/Indlæg:
3346/81
#65 & # 69 - fint nok med IRC debatten - bare ikke lige nu vel?

Her på sitet fungerer hele crewet - som Sajmon skriver - indirekte som moderatorer - derudover har vi så "titler" som moderatorer, skribenter, superbrugere, redaktører, samt admins - hvilket alt sammen relaterer sig til hvad vi kan få adgang til af administrative ting på sitet - og ikke så meget andet.

Sådan hierakimæssigt sorterer moderatorer/skribenter/samt superbrugere på samme niveau.

Håber det forklarer sammenhængen, når Sajmon henviser til at han er skribent, til trods for at hans titel som superbruger?

Tomgun



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 23:21:44
Svar/Indlæg:
6624/113
Netop Tomgun. :D

Og det er skam heller ikke IRC debatten...



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 23:29:09
Svar/Indlæg:
4263/107
#72

[Edit: Ingen relevans for tråden, Tomgun]



iDleR
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 23:32:13
Svar/Indlæg:
4954/69
[Edit: Ingen relevans for tråden, Tomgun]



Scotty
 
Superbruger
Tilføjet:
29-08-2004 23:33:23
Svar/Indlæg:
258/12
[Edit: Ingen relevans for tråden, Tomgun]



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 23:33:51
Svar/Indlæg:
4263/107
[Edit: Ingen relevans for tråden, Tomgun]



McAnus
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 23:40:14
Svar/Indlæg:
807/31
#75
eller gå i seng :00

nå, men godnat herfra.



iDleR
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 23:42:56
Svar/Indlæg:
4954/69
[Edit: Ingen relevans for tråden, Tomgun]



#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 23:50:50
Svar/Indlæg:
1581/5
Hvis nogen kan være i tvivl, så har #51 givet det eneste svar der bør tages seriøst mht. til #72

Hvis man ikke kan li det svar man får, fra den øverste "magt" her på siden, nemlig redaktøren, så hjælper det ikke at skrive det samme gang på gang på gang på gang. og det har endnu en gang været årsag til alt off-topic og dirrekte spam herinde.
accepter afgørelsen, eller find et andet forum.

Til #0, jeg er meget enig med dig på mange punkter, jeg tror dog desværre at tiden er en anden idag.
For år tilbage var det kun entusiasterne der legede med overclocking, de elektronik interesserede og ellers folk der kørte på 220volt.
Idag er det mainstream at overclocke, hvilket også er fint nok.
Men det ændrer desværre på den interesse, og viden overclockere har.
Jeg ser ikke mange løsninger på at ændre det lige pt, ud over måske at skære lidt af sektionerne væk, som der også tales om her i tråden.

Jeg ved at jeg selv stort set aldrig læser en tråd hvis den har over 12 indlæg, da det så oftest er gået off-topic, og personen der har lavet indlæget har opgivet at få svar på sit spørgsmål, eller modspil til sin idé eller teori.

[tilføjelse]
Jeg kan se jeg var længe om at læse denne tråd igennem, da jeg skrev dette var der allerede skredet ind fra redaktørens side af, fuld respekt for det :)



McAnus
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 23:54:58
Svar/Indlæg:
807/31
#80

EDIT:
du tror godt vist at alle er efter dig, hva?
det er de nødvendig vis ikke!



#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 23:56:07
Svar/Indlæg:
1581/5
#80 kan du ikke venligt respektere redaktørens beslutning?



#73
ruzz
 
Superbruger
Tilføjet:
29-08-2004 23:59:23
Svar/Indlæg:
734/32
Jamen så må det vel efterhånden være tiden hvor jeg er nødt til at komme med mine input til denne tråd :D

1) Jeg forstår ikke at folk begynder at brokke sig over OC.dk crewet. Jeg mener at jeg prøver at efterleve reglerne herinde - og jeg har aldrig hørt noget brok fra en moderator el. lign.
Derfor er det min overbevisning at der er en grund til det når moderatorerne griber ind. Og hvis en enkelt herinde så føler sig "dømt af en udebanedommer", så skulle vedkommende måske lige kigge indad før man vender blikket udad mod div. moderatorer osv. Og skulle det ske de har lavet en fejl - vi er jo alle mennesker, så kontakt dem via PM, skriv en mail eller noget.

2) For nu at vende tilbage til emnet, så synes jeg egentlig ikke der er de helt store problemer herinde med at folk flamer, spammer og hvad ungdommen nu til dags ellers kan finde på. Hvis nu vi siger der er 1000 regelmæssige brugere herinde, så skulle det da være underligt hvis folk altid var enige. Og jeg synes da det er forholdsvis sjældent at tonen herinde ikke er sober, og de personlige angreb findes i endnu mindre antal.

Så er problemet egentlig så stort at vi endnu engang er nødt til at lave 100 posts i en tråd om dette emne?
Jeg synes det ikke - og det er da positivt :)



#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2004 00:03:47
Svar/Indlæg:
1581/5
#83 sagde: Så er problemet egentlig så stort at vi endnu engang er nødt til at lave 100 posts i en tråd om dette emne?

Jeg kan kun sige nej, men soterer man off-topic fra her, så er der også kun små 30 indlæg tilbage, og det er ironisk nok en del af det #0 taler om :)



#75
ruzz
 
Superbruger
Tilføjet:
30-08-2004 00:06:20
Svar/Indlæg:
734/32
#84
Det har du sku´ egentlig ret i :e



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2004 00:33:27
Svar/Indlæg:
3346/81
Så blev det en ny dag, og vi er måske knapt nået til de 100 indlæg, men jeg synes det er fedt at der har været en stort set OK debat hele vejen igennem - jeg må nok smile og så give #84 ret i at tråden havde kun været 1/3 af længden hvis ellers der ikke var gået fnidder i den.

Håber alle har fået noget med om hvad der dur, og hvad der ikke dur - frivilligt eller knap så frivilligt!

Nu går jeg i hvertfald i seng!

Tak for debatten!

Sleep tight.

Tomgun




Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2004 00:36:01
Svar/Indlæg:
6624/113
Samme her.

Tak for snakken. :D



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2004 01:09:22
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Alle

Hey allesammen! Jeg har været væk i et stykke tid, men har kommet med stikpiller når jeg mener at det er nødvendigt. Jeg scoopede lige lidt, da jeg "faldt" over denne tråd, og mener også at jeg er i min fulde ret til lige at smide en kommentar eller to...

Som nogle af jer sikkert ved, så har jeg været "med" rigtig længe, i starten mest på sidelinjen (som de fleste af jer) og senere som bruger, og for nylig som skribent/superbruger. Det jeg skriver nu, er uden skribent/superbruger-hatten, men med "Mini-NoNig's" syn på oc.dk's udvikling i de senere år...

Siden her er nærmest eksploderet inden for de seneste år, og her til sidst så hurtigt at selv "nyere" brugere har lagt mærke til det. Det er kun godt, og dermed også naturligt at vi samler en broget flok af nørder rundt omkring.

OC.dk er ikke en gabestok eller en instans hvor vi hænger folk ud og bonker dem oveni, medmindre de enten har opført sig ukristeligt åndssvagt, eller blot fortjener at blive sparket bagi, og lige tænke sig om.

Siden er for alle: Unge, gamle, dumme kloge, nye, hardcore... osv.

Derfor er det vel også "naturligt" at vi samler nogle (hader det ord) "n00bs" op, og "sænker" niveauet en smule. Det er jo så der at "vi" skal sætte ind, og tage hånd om de nye brugere.

Få dem til at forstå, at de er velkomne også selvom at de er nye. Det er ikke alle der er lige gode til at modtage hjælp, og nogle reagerer endda fjendtligt og begynder at smide med mudder.

Andre forstår simpelthen ikke almen brug af forum, og starter med det samme at smide kommentarer i diverse tråde, som i forvejen egentlig kunne reduceres til PM's og beskeder over ICQ/Messenger/what-ever.

Spørgsmålet er så ikke blot, om vi ikke hellere skulle rulle en enkelt gang med øjnene, tælle til ti og derefter lige fortælle dem hvordan og hvorledes, og ellers holde alt andet uden for det åbne forum?!

Jeg holder meget af oc.dk, og har brændt for siden her i mange år. Og når jeg ser nye og usikre brugere blive trynet at "newbies", som lige er kommet med, og blevet en smule køphøje, så får jeg det sgu dårligt. For sådan bør det ikke være, og jeg håber vitterligt at de folk inderst inde ikke mener hvad de skriver.

Vi er åbne her, og alle er velkomne, uanset race, alder og religiøs overbevisning. Stort set alt er tilladt inden for lovens grænser, og egen moral.

Det er selvfølgelig forskelligt hvordan vi ser på "moral" og netikette, men personligt holder jeg meget af at komme med en sjov kommentar og dermed holde lidt gang i folk. For er det 100% seriøsitet, så er der sgu ikke nogle nye der tør at springe på toget, og så bliver det en sluttet elite der holder samling på tropperne.

I "starten" var det sådan, men det skyldtes netop at "folk" ikke vidste særlig meget om computere, og endnu mindre om "overclpcking". Men i dag (som der bliver sagt), så er "overclocking" jo hvermandseje, og jeg synes et eller andet sted at budskabet gik tabt.

"Dengang" var det folk med forstand på sagerne og is i maven der tunede deres hardware. I dag er det jo hvermand der kan overclocke, hvilket som sådan også er ok, men "de" har ikke kendskab til risikoen og har ikke gjort sig fortjent til erfaringen.

Jeg har før udtalt mig om dette emne, vedr. erfaring, og mener stadig, at det som minium bør "kræves" at folk overhovedet ved hvad overclocking er, inden de skruer op for Rivatuner, Guru eller blot inde i BIOS.

Derfor har vi en side som overclocking.dk, der dækker hele spektret. Der er folk der ved noget om sagerne, folk der gerne vil vide noget om sagerne, og dem der tror, at de ved noget om sagerne...

Det er ligesom en skoleklasse, hvor der er gode og dårlige elever. Man bliver ikke en god overclocker af at være en "god elev" og mobbe de dårlige, men man bliver en bedre "nørd" af at sætte sig ned, som "god elev" og lære fra sig.

Det tæller 100-gange mere, end at få en, to eller fem til at føle sig som dumme og uværdige.

Jeg har en stor kreds af folk omkring mig (venner, famile osv.) som kommer og stiller spørgsmål. Jeg står hverken bedre hos dem, eller mig selv, ved at tale nedladende og håne dem. Men derimod hjælper man mere ved at tage dem i hånden og sige: "Hør nu her... :)"

Hele humlen er "hjælp", og hvis der er folk der mener, at de hjælper mere ved at spamme tråde med ligegyldigt l*rt, så lad dem. De skal nok finde ud af at det er upopulært.

Sidder der en stakkel, og ikke ved, at ved et tryk på "F5", så laver han double-post, så fortæl ham det, i stedet for at overfalde ham.

Sidder der en stakkel der ikke ved hvor han skal placere sit indlæg, så hjælp ham, skriv til en moderator/superbruger/skribent, og bed dem om at flytte tråden, i stedet for at fylde den med ligegyldigt l*rt som: "Så flyt dog tråden :00"

Tag det stille og roligt, og tæl til ti, i stedet for at flyve op under loftet med det samme.

De fleste kender til forumreglerne, og nok endnu færre til de oprindelige definitioner på de forskellige "topics".

Men det står altsammen ude til højre, lige ved siden af overskrifterne og de 10 seneste indlæg.

Det er stort set idiotsikkert, og meget gennemskueligt.

At man er "ny" er ikke en undskyldning for at slå øverste etage fra, og bare spørge dumt til højre og venstre. Møder I sådan én fætter, så tag ham i hånden og ret ham ind... der er ikke andet for.

Personlige opgør (af privat karakter eller "jeg er blevet snydt af...") hører ikke til i forummet. Ganske enkelt. Der kan ingives klager og de vil bliver hørt. Men i bund og grund, så er forummet helt og holdent "jeres".

Det er ikke os moderatorer/superbrugere/osv. der skal holde takt og tone, og opdrage på jer. Det er jer selv... 112%. Vi er her kun til at holde jer i ørene og sørge for at I holder jer inden for lovens grænser og hvad de forskelliges moral ellers tillader...

Når alt dette er sagt, så er der vel ikke mere, fra min side, at sige end: Spænd hjelmen, og kør forsigtigt ;)

- NoNig@Aalborg :D



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2004 16:39:10
Svar/Indlæg:
3346/81
Og vi byder velkommen til vor savnede ven NoNig - der nu er emigreret til Ålborg.

Du har vist sparet lidt op på tastaturet!

Tomgun



ViperZ
 
Superbruger
Tilføjet:
30-08-2004 16:51:46
Svar/Indlæg:
850/23
#88

Velkommen tilbage NoNig... håber vi snart ser mere til dig igen ;)

ViperZ



LilleIndianer
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2004 16:55:26
Svar/Indlæg:
1404/19
Damn.. NoNig kan stadig skrive.. :)

Men jeg kan sige at det jeg kan give dig ret i i #88 gør jeg, men jeg har jo ikke været her så længe som en del andre her inde.. :)



hamilton
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2004 17:05:15
Svar/Indlæg:
1419/29
Det var altås ikke sårn det skulle forståes det var mere jeg kunne godt tænke mig at se nogle flere tråde om overclocking.
Da jeg selv har posted noget spil tråde.



hamilton
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2004 17:13:00
Svar/Indlæg:
1419/29
yes man så lige du havde posted nonig Du må sku snart gerne komme tilbage. ;)



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2004 17:41:18
Svar/Indlæg:
2353/24
en ting som jeg kan huske som der betagede mig meget i starten da jeg "kom herind" for lidt over 1 år siden, var de lange gode og ikke mindst lærige debatter der var på det tidspunkt, hvor især 'vores alles' NoNig var en meget aktiv deltager i dem.. desværre er der nu langt i mellem at der bliver debateret ordentligt (selv denne tråd kan folk ikke styre sig :00), denne tråde er dog en delvis undtagelse.

jeg er enig med #88 i stortset alt hvad han siger.

Her kommer en opfordring til alle nye/ nyere brugere herinde.

istedet for at poste en masse svar, så "nøjes" med at følge med i stortset alle tråde herinde, vel at mærke uden at poste, uanset om i er enige eller ej, da det er det man lærere af - det er ikke sikkert at man er "bedre/klogere" af at have postet 1000 svar, end en som har postet 10.. for hvis 900 af svarene er useriøse, så er det eneste du/"man" får ud af det, er at blive upopulær.

jeg gjorde overstående det første stykke tid, jeg kom her på sitet.

det skal ikke forståes på den måde at i aldrig skal poste et svar, for det skal i! men start i det små og svare på mere og mere eftersom i får bygget jeres viden op... husk man skal altid kunne bevise de facts som man poster, medmindre der lægges op til at man skal give sin personlige mening ;).

for de brugere som har været her i længere tid, da kan man kort og godt sige det på denne måde: har i intet sagligt at komme med, så sig/skriv ingenting... med mindre det er på den anden side af kl 12.00 fredag/ lørdag aften ;)



Smash
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2004 18:36:58
Svar/Indlæg:
194/13
Det er et generelt problem på de danske hardware sider (ingen nævnt, ingen glemt), at de nye og unge brugere, har visse problemer med, hvordan man skal opføre sig. De "unge" er vokset op med jubii-, ofir og diverse andre - chat steder, hvor tonen er lidt anderledes end på et hardware forum. Problemet er at processen med at tilpasse sig tonen, er ganske langsom. Nogle magter det ikke, de har simpelthen ikke tålmodigheden til det. Samtidigt har de en lidt anden opfattelse af hvordan verden ser ud. - De tror alle at det er DEM der er omdrejningspunktet og at alle er til for at hjælpe dem. Desuden ved de stortset alt og ingen skal belære dem om visse ting. Derfor ser man ofte disse "angreb" fra yngre brugere mod de lidt mere "erfarne" og vi andre kan sidde og smågrine for os selv.
Af samme årsag er rusturene og vammelture for nye studerende heller ikke hvad de har været :x - de kommende generationer har nogle andre grænser og samtidigt skal der ikke så meget til for at overskride dem og så hyler og brokker de sig ellers når det sker.

Overclocking.dk er en af de ældste, danske eksisterende hardwaresites (hvis ikke DEN?). Dengang var *alle* brugerne mere eller mindre nørder (og ja, vi kan lide det). Idag er brugerskaren mere broget, hvilket også gør forklaringsprocessen mere besværlig - de besidder alle langt fra den snilde vi andre har (forsøgt) at opbygge, ligesom forståelsen for hvordan en computer virker, heller ikke er lige stor hos alle.

Som det indledningsvist har været nævnt, har alle idag en computer (Overdrivelse fremmer forståelsen). Alle har derfor også muligheden for bl.a. at overclocke, hvilket iøvrigt er blevet gjort ufattelig nemt de seneste mange år. Det er ganske simpelt at ændre et par værdier i bios (eller endda fra Windows nu) og vupti, så render CPU'en 25% hurtigere. Der var det straks noget andet, når man kastede rundt med jumpere og dobbelt- og tredobbelt-tjekkede manual og opsætningen på bundkortet, for forskellen på 1,5V og 2V til CPU en fejlplaceret jumper (værdierne er ganske givet forkertet, men i forstår pointen 8))

[Edit] - Nonig -> hvad har vi gjort dig heroppe, siden vi nu skal trækkes med dig? ;)



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2004 18:48:44
Svar/Indlæg:
3346/81
#95 - et absolut godt bud på nogle af de grundlæggende årsager!

Tomgun



Kingu
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2004 21:47:48
Svar/Indlæg:
839/19
Nu er jeg ikke en af de helt gamle brugere - men jeg har da været her i et par år (eller var det 3 eller 4?), og jeg må nok sige at da jeg kom her første gang var der en hel anden atmosvære.
"Diverse" foraet blev ikke brugt til indlæg som egentlig skulle være i Soap-box eller Offtopic.
At "Diverse" er blevet fyldt med en masse ting som burde have været i et andet fora - som ikke er på forsiden - har IMO bidraget til at siden er blevet knap så interessant. Da jeg startede her læste jeg 97% af alle indlægene - i dag er det måske nede på 25% grundet den manglende seriøsitet.
Siden var som jeg ser det meget mere spændende dengang, den gang hvor [STORM] (jeg må vel godt bruge navne i den her sammen hæng?) havde mere eller mindre skøre køleprojekter, lavede mods af fx Kyrokort osv.
I dag er der væsentlig færre guides og artikler end dengang, der er i stedet kommet mange flere tests, specielt af PSU'er.

Siden har fået mange flere brugere end den havde den gang, men mange mangler den know-how som de ældre brugere har.
Hvis der skal rettes op på det vil jeg et eller andet sted mene at der skal nogle gode grundlæggende guides til - som er opdaterede.
Altså fx en intruduktion til hvad overclocking egentlig går ud på. Det vil måske lue lidt ud i dem som spørger efter hvordan man overclocker, og klør sig oven i toppen når de får at vide at man skal rode med multiplier, fsb, vcore osv.

Jeg håber på at der en del nye som læser tråden her, og for den sags skyld også gamle så vi kan få et det bedre fora som folk i det mindste har en form for basis viden og på den måde ikke laver mudder kastning, som der på det sidste har være meget af.

Jeg håber på at vi kan få nogle af de gode gamle tider frem igen, så det igen for alvor vil blive en side om oc, mods og hvad der høre til i den grøft.

/Kingu

PS. det kan være at jeg skal have mig en stave plade?



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
30-08-2004 22:02:28
Svar/Indlæg:
14079/622
NoNig is back:e
Håber du bliver ;)

Men det er klart. Jo flere nye der kommer, og jo flere gamle der går på en side som denne, jo lavere bliver nivauet.
Så er det som NoNig siger om at lære de nye op, så de måske bliver hardcore, så de kan hjælpe nye osv. :)



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2004 22:11:21
Svar/Indlæg:
4263/107
#95

Og dermed lander vi tilbage ved "klynkesyndromet" som er ved at få overtaget i den danske kultur (no offence) :00

Det er blevet illustreret i diverse stand-up shows, så det gider jeg ikke til også at gøre (og kan heller ikke gøre det ligeså godt ;) :p)

--

Og så lige noget andet; indse nu at kalenderen skriver 2004 og at der kommer nye til, i stedet for at dvæle i fortiden ?

Det er muligt at det har været "iiiiiih, og så åååååååååh" godt engang, men var det så ikke en idé at i selv lavede noget af det som i savner ? Skøre mods, køleløsninger osv. ???

Omend i ikke selv er i stand til at udføre det, så kom da frem med idéen, enten via post i forum i håb om at andre kan komme med indput, eller smid en PM til en fra crew :)

Så vidt jeg har kunnet forstå er crew mere end villige til at lytte til nye idéer/mods, så det er kun jeres egen dumhed hvis i sidder og koger over det uden at sige noget :i

Godnat og sov godt 8)



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2004 22:26:46
Svar/Indlæg:
3346/81
#97 - jeg er da enig med dig i at der kunne være brug for en opdatering af diverse guides - det kunne også gøres af gæsteskribenter! Den forstod du godt ikk'?

Det er pludselig længe siden da config.sys og autoexec.bat optimering var sagen, og den store DOS bog stod på julens ønskeseddel (1992 in case anybody should wonder)

Jeg er bange for at mødommen er røget på HEOs site - de skumle farver - den lille klan - er du vimmer jeg fik høvl første gang jeg kom til at kommentere noget om hvor meget GPUen trak på et grafik kort i en tråd af [STORM]

Generelt er mødommen jo også røget på PCerne - nu bygger hver eller hveranden knægt - med bare lidt respekt for sig selv - en PC sammen, eller i hvertfald med hjælp fra en af klassens "nørder"

Underlaget er blevet bredere - tilgængeligheden er blevet større - det kræver måske ikke helt så meget is i maven at skrue på dyret som det gjorde for bare 3 eller 4 år siden.

Jeg må sige at jeg er meget imponeret af den seriøse drejning tråden har taget - og de særdeles gennemtænkte forslag der kommer inkl. dit til hvad siden betyder for folk, og hvad der kunne blive bedre.

Takt og tone delen er vist blevet tærsket færdig, og hvis der nu kommer nogen inden for det næste kvartal og demonstrere at de ikke fatter hvordan man skal gebærde sig, så slå dem lige i roen med denne tråd 🙂

Tomgun



Spyfluen^^MJ
 
Superbruger
Tilføjet:
30-08-2004 22:30:15
Svar/Indlæg:
177/5
Jeg kunne godt tænke mig nogle gode guides om hvordan man gjorde i "gamle dage" når man overclockede. Nu har jeg jo ikke været med i mere end et års tid. Tror det vil give en bedre forståelse om hvordan tingene virker og hænger sammen..

Syntes det er dejligt at der nu bliver snakket om hvad der kan gøres for at få en bedre tone her i vores "lille" forum..

Til #89

Aalborg er altså med 2*a og ikke å.... Kan bare ikke lade være når jeg ser det :r :e



Kingu
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2004 22:50:54
Svar/Indlæg:
839/19
#101
Jeg er nok klar over hvad du hentyder til med gæsteartikler - og jeg har da vidst også i sin tid bidraget med en eller to ;)

Men eftersom at jeg er i crew'et på burn-it så er det nok der jeg lægger mine artikler. Altså kan det godt være at jeg ikke er den som skal brokke mig mest - men det er vel tilladt at komme med en konstatering..

#99
Det som var så godt i "gamle dage" var atmosværen, folk kendte udtrykkene og fokus var mere centraliseret på et bestemt emne og ikke spredt ud over alle former for hardware og software relaterede spørgsmål.
Det er noget nemmere at hjælpe folk hvis de kender de forskellige udtryk, altså har den basale viden. Havde folk det så tror jeg at vi ville kunne få noget af den gamle stemning tilbage..

/Kingu



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2004 22:55:56
Svar/Indlæg:
3346/81
#103 - Nuff said!

Tomg:Dn



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2004 09:27:31
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #89

"Aalborg" med dobbelt-a og ikke å. Hvilket jeg også har fået pointeret meget kraftigt ;)

-> #90

Nu må vi jo se. Min kæreste og jeg har brugt det sidste stykke tid på at indrette os i Aalborg, og vi begynder begge på uni... i morgen (*gulp* 🤡.

-> #93

Jeg har aldrig været "væk". Selvom man ikke er logget ind, så kan man jo godt læse med ;) :p

-> #95

Well said! 8)

Jeg er da bare ligeglad! :p Jeg vil være ingeniør og uddannet nørd, og intet kan stoppe mig. Ikke engang DIG! :00 :e :p

-> #98

Læs ovenstående ;)

-> #101

Det er længe siden at det har været diskuteret på oc.dk, men min mutters computer indergår til tider en lille optimering eller to ;)

-> #102

Hva' er det præcist at du vil vide? :)

-> #103

Intet at tilføje ;)

-> Alle

Det er klart at tonen bliver en anden når der kommer flere og nye infantile overclockere til. Det og jo også på den måde som oc.dk vokser og udvikler sig på.

Når jeg siger, at overclocking er blevet for "nemt", kan det let lyde en anelse nedværdigende. Men sådan er det slet ikke ment. Jeg har altid sat stor pris på at folk gider at interessere sig for noget, og brænde 100% for det.

Det der til tider kan "irritere" mig, hvilket jeg også har belyst før, er når der kommer tanketommme udtalelser og spørgsmål. At diskutere hvorvidt en kommentar eller et spørgsmål er irrelevant eller upassende er i realiteten ikke interessant i denne sammenhæng. Det bør være helt op til "jer" at vurdere, da det er jeres forum, og vi selv skal holde tonen.

Der sidder ikke en elite af nørder/brugere og holder tonen i forummet. Der er ytringsfrihed, og er folk utilfredse med noget, er de mere end velkomne til at klage deres sag, og hvis de ikke mener at det går som de vil, jamen så er de fritstillet til at gå et andet sted hen.

- ikke sagt med en brysk tone, men i den forstand, at folk selv bestemmer i hvilken grad de vil deltage i forummet.

At vi synes at oc.dk er et godt sted, er der vist ingen diskussion om. Problemet kan dog være, som det også bliver sagt, at der sidder nogle old-school (ikke ment på dén måde Tommy ;)) nørder derude, og ikke mener at oc.dk tager den rigtige drejning, og begynder at klage sin nød.

At overclocking.dk er en side i udvikling, kan alle "ældre" brugere vel kun være enige om, og selv nyere brugere kan se det. Men så er spørgsmålet:

Dækker "overclocking.dk" kun over "overclocking"?!

Svaret må forblive nej. Ligesom enhver anden debatklub eller forum, så har vi nogle guidelines som hedder forumregler. I princippet er det ikke egentlige love, da der er undtagelser og tilfælde.

Men det er op til "jer" at vurdere, og modtager jeg 99 klager over en tråd, så kigger jeg på den. Modtager jeg én enkelt, jamen så kigger jeg sgu også på den, for alt hvad der bliver skrevet har i størrre eller mindre grad relevans.

Jeg skal da være den første til at indrømme, at meget jeg skriver er "off-topic". Men til tider føler jeg, som oc.dk-bruger, at der til tider skal sprøjtes lidt benzin i bålet. Så kommer man med kompromitterende kommentarer eller smarte bemærkninger (hvor nogle falder i god jord, og andre ikke :r) for lige at holde gang i det hele.

Vi er flere der gør det, på et mere eller mindre ubevidst plan. Men for mit vedkommende gælder det altid om at #0's mål er blevet nået, og derefter får tråden sit eget liv.

Det er svært at "holde" tonen til tider. Det skal siges, men omvendt.

Hvor spændende er det at komme på en skole hvor der K U N bliver snakket om skoleting?! Når atmosfæren er så triviel så vil det hele gå surt. Derfor er der altid afstikkere, som har noget at snakke om, og dermed giver andre noget at snakke om.

Jeg betragter da mig selv som en af de afstikkere. I grunden føler jeg blot at jeg har kompetencen til at kunne sige "ha ha" og "nu skal jeg hjælpe dig", i forskellige situationer. Netop fordi at jeg føler, at jeg har noget at bidrage med i begge tilfælde.

Det sætter mig ikke højere end nogen anden bruger herinde, men jeg vil da opfordre folk (som der tidligere bliver sagt i et andet svar) lige at veje situationen og pulsen inden at de smider en bemærkning.

Det er bedre at råbe med fra sidelinjen, end at smutte ind i ringen og få tæv...

Men som 103# siger, så var atmosfæren en anden dengang. Der var det eliten der styrede, og man holdt sin kæft, for ellers lukkede man med 112% noget dumt ud. Men stille og roligt begynder man at kan sætte tingene i relation til hinanden, og så går det af sig selv... det hedder tålmodighed.

- og et eller andet sted, så tror jeg lidt at det er det, mange "nye" mangler :r

Tålmodigheden til lige at stikke fingeren i jorden og sige til sig selv. Ok, her er nogle folk der ved mere end mig, hvad kan jeg gøre for at hjælpe eller få hjælp :)

Og så er det op til "os" at hjælpe dem, og få dem til at føle sig velkomne. Enten med en spøjs kommentar, eller en hjælpende bemærkning.

One way or the other, we are here to serve 8) ;)



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2004 13:03:55
Svar/Indlæg:
6052/189
#105:

ja overclocking er blevet meget nemt, og det er gået meget hurtigt omkring det..

godt nok har jeg slet ikke overclocket i lang tid.. ca fra da jeg var 14 stykker... og jeg kan da huske at spændingen var meget højere og intens når man som sagt rodede med jumpere, unlockede cpu'er med hobby-kniven ( cutte broer ), og alt i den dur.. det var sjovt, og man var næsten ved at tude hvis den ikke tændte skærmen første gang.. så var der helt sikkert røget noget...

nu hopper man bare ind i bios, skruer op og genstarter.. jo det er da også meget sjovt, men selv lille mig som ikke har overclocket så meget, sys det var sjovt dengang...

og den med at oc'ing er blevet mainstream kan jeg også godt følge.. det sys jeg sgu er lidt øv.. ( egentligt fordi jeg sys det er fedt at sige man "overclocker".. ) nu vil alle overclocke, og de aner ik risikoen for at ødelægge noget..

mine to mindre brødre har tit kommet og spurgt om jeg ikke ville overclocke deres maskiner på kryds og tværs, og der har jeg måttet svare nej, for 1) de aner ikke den risiko for at ødelægge noget eller brænde noget af, 2) de har ikke pengene til ordentlig køling og 3) de tror det hjælper påm hastigheden ( jo lidt ), men generalt er det fordi deres maskiner er fulde af spyware, og har billigt hardware og sådan.. Jeg kunne jo sagtens bruge nogle af alle mine blæsere og kølere på dem, men de skal da selv gøre deres erfaringer.. med dette mener jeg at de sgu selv skal lære, og rode med det, men egentligt syntes jeg var nemmere at forstå når man brugte jumpere og alt muligt, end når man skruer i bios..

jeg lærte hurtigt at man skal sørge for at have styr på alting når man overclocker.. sikre sig at fan-stikker er tilsluttet når man samler en ny maskine ( den med at cpu'en bliver en 70-80 grader første gang man tænder ), og at køleren sidder som den skal, og at psu'en er stor nok og ALT hvad er har betydning...

og dette skal de først til at lære, før jeg vil hjælpe dem med at komme over grænsen mellem 150-200 mhz..

Tonni Lerche

[EDIT] <i>nu fik jeg sgu fyldt en post med en masse ligegyldigt for tråden.. </i> :/




tjeck_99
 
Superbruger
Tilføjet:
31-08-2004 13:28:47
Svar/Indlæg:
207/37
Kan i så stoppe med at spamme forumet tak ;)

Vi skal bare hjælpe hinanden ikke mere at sige om det!

Og når der nu kommer en ny på og i ser en overskrift som i har set mindst 1000~~~ før :00 og i alligevel har tid til at bitche over det så kunne i ligeså godt have skrevet noget positivt istedet måske? og ikke skrive "LÆS NU DE GAMLE POSTS DIN "#%¤"#% ELLER LÆR AT BRUGE GOOGLE"

Det med google ved alle vel nok ik ?:( men hvis ikke, så hjælp dog personen istedet for at spamme forum med flames.

Der er ikke så fedt at være ny og blive flamet i sin første post.



#97
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2004 14:19:11
Svar/Indlæg:
3640/1231
Jeg syntes det har været en sand (og lang) fornøjelse at læse denne tråd. Man får helt klart det indtryk at i er klar over at udviklingen indenfor Overclocking har ændret sig.

Om det er til det bedre eller ej, vil være et emne der kan diskuteres lige så voldsomt som Intel vs. AMD.

Det er lidt ligesom hvis man bliver ansat på en arbejdsplads, bestående af medarbejdere som har været der lige siden "du var en celle i din fars nosser"...
Man skal I HVERT FALD ikke komme og tro at man kan ændre på noget som har fungeret i sååååh lang tid.
Så er det ligegyldigt om ens forslag kan give 200,- mere i timen og øge firmaomsætningen med 200%.

Det det handler om er at få folk til at indse at tiderne skifter og udviklingen går stærkt... Mange gange FOR stærkt.

Det har dog været positiv at læse denne tråd og de mange gode indlæg med mange forskellige synspunkter.

Jeg syntes det giver et klart indtryk af at i brugere godt er klar over at der kommer nye overclockere til, og at i gerne vil hjælpe dem igang. Og hvad fa'en... Vi har jo alle været n00bs... Det kan vi ikke lyve os fra.

Emnet "Overclocking" henvender sig til en meget større målgruppe end for 4 år siden.

Det samme skal og VIL OC.dk også gøre. Der skal ikke være nogle overclockere i Danmark som ikke kender og ikke kan lide at benytte sig af vores glimrende forum.

Jeg er nødt til at sige det igen:

Dette forum er jo KANONT, og hjælpen er enorm...

- Tak for en masse inholdsrige indlæg, det kan vi bruge til noget ;)