Lydkortet spiller lavere end det burde?!

Diverse d.  29. august. 2004, skrevet af Sorte Slyngel
Vist: 222 gange.

Sorte

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 19:40:46
Svar/Indlæg:
684/95
Hejsa, jeg er simpelthen ejer af et Soundblaster Live (ville gerne have et nyt men pengene slår ikke til)

Problemet ligger i at når jeg spiller musik fra min cd afspiller så er lyden altid højere end fra min computer... hvad der endnu mere mærkeligt er at nogen gange så kommer lyden ud af computeren i rigtig styrke men 1-2 sekunder efter skruer den kraftigt ned, faktisk så kraftigt at man ikke undgår at høre det!

Nogen der ved hvad ialverden der kan være galt?

Specs:

SB Live lydkort
Rotel RCD 955AX Cd afspiller
Cambridge A500 Forstærker
Cerwin Vega V 10F Højttalere

Jeg tænkte at det måske var forstærkeren eller højttalerne der havde noget smart med at skrue ned, men det kan næsten ikke passe da den jo ikke gør det ved cd'er...

Zirax83

Superbruger
Tilføjet:
29-08-2004 19:48:06
Svar/Indlæg:
73/8
det med at lyden er højere, er fordi der er forskel på indgangene i din forstærker. Har os koblet min com til mit anlæg (AUX indgangen) men hvis jeg sætter den til min CD indgang så spiller den noget højere. Jeg har ik forklaringen andet end at den skal gøre sådan

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 19:51:41
Svar/Indlæg:
4120/115
Der er forskel på signal styrkerne!

Jeg ved ikke om det er så normalt man gør det mere, men det har ihvertfald været meget almindeligt engang, at signalet fra en CD afspiller havde en styrke på 2v. imens et normalt audio signal kun er på omkring 1v. Derfor er CD indgang i mange forstærkere også lidt forskellig fra de andre indgange...

Men du kan jo også prøve at slå lydkortet over i hovedtlf. mode, og så skrue det lidt ned, så du finder et passende niveau 😉

Sorte

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 20:01:39
Svar/Indlæg:
684/95
Det er bare underligt at den starter med at spille højt:(

Men ja, jeg kunne godt sætte den i hovedtlf. stikket, men fosvinder så ikke mange detaljer i lyden?

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 20:05:34
Svar/Indlæg:
4120/115
Det kan jo også bare være at du er kommet til at skrue ned for lyden inde i "windows lydstyrke" 😉 Hvis den har kunne spille højere så burde den jo stadig kunne!

Sorte

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2004 20:12:04
Svar/Indlæg:
684/95

Haha, ej sådan står det nu ikke til, der er naturligvis skruet op...

Og den har pc har aldrig kunne spille højere en cd, men min gamle kunne, med SB64 lydkort og en denon forstærker!