Jeg udskiftede min Barton 2500+ @ 3200+ med en 3500+ på et Abit AV8 (som du kan se i min profil) og jeg har oplevet omkring 30% forøgelse af performance, generelt. Nu er din barton clocket et godt stykke højere end min var, og jeg tror derfor at du måske vil se 10% forøgelse af ydelsen - og det synes jeg ikke er 4000kr værd.
Mht. bundkort har du ganske ret, et MSI K8N Neo2 platinium bundkort er the bomb, men jeg kunne ikke vente, så jeg bestilte istedet et Abit AV8 (som er ganske fornuftigt også) i starten af august.
Mht overclocking
Med box køleren kan jeg godt køre 2376MHz på min 3500+ ved 1.7vcore, jeg bruger bare Abit's OC guru med indstillingen "Turbo" som er fastlag ved 217MHz FSB. Jeg har ikke leget meget mere med overclocking, fordi jeg synes det er svært at finde god information rundt på nettet omkring hvilken spænding man skal give sin A64 uden at brænde den af på 4 måneder. Derudover har Abit uguru stadigvæk ikke fattet at aflæse temperaturerne på CPU'en ordentligt, og jeg tør simpelthen ikke overclocke uden at have en pålidelig temperatursensor på bundkortet. Jeg har overvejet at købe en normal temperaturmåler og have den hængende ud af kabinettet, men jeg går og håber på en opdatering af BIOS eller uguru.
Hvis jeg var dig, ville jeg beholde min Barton lidt længere, og måske købe et bedre grafikkort istedet for en ny CPU. Jeg har selv måttet indse, at doom3 er så grafikkort afhængig, at min opgradering af CPU ikke har været til nogen nytte.
Heldigvis fik jeg et 44% boost i counter-strike, som jeg spiller rigtig meget, så helt nyttesløs har min opgradering slet ikke været :)
Mvh. Uffe