Min router vil ikke på Stofanet

Diverse d.  30. august. 2004, skrevet af System
Vist: 554 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
30-08-2004 22:59:26
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg kan simpelt hen ikke få min trådløse router på stofanet. En kammarat prøvede dem på hans egen stofanet forbindelse i en anden by, og der virkede den fint. Men han kunne heller ikke få den til at virke ved mig. Jeg har spurgt Stofa, om det kræver en familieopkobling, men de siger, at hvis jeg kun har en computer på, er det ikke nødvendigt. De foreslg noget med "nat" og allways on, men det kan jeg heller ikke få til at virke. Er der nogen der har et godt forslag, inden jeg kyler lor... i skraldespanden??

Spyfluen^^MJ
 
Superbruger
Tilføjet:
30-08-2004 23:04:23
Svar/Indlæg:
177/5
Jeg kan godt få min router på stofanet, så der må også være håb for dig... kan desvære ikke rigtigt komme med en løsning på dit problem da jeg ikke ved så meget om routere..



Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2004 23:13:50
Svar/Indlæg:
1906/25
Nogen routere vil kun virke på en switch.

Så har du ikke en gammel switch liggende et sted?

Ellers koster de ikke alverden.



Spyfluen^^MJ
 
Superbruger
Tilføjet:
30-08-2004 23:37:52
Svar/Indlæg:
177/5
#5

Mit stofanet triller nu meget godt der ud af... Tror mere på at det er #0's router der er problemet..



Lamsebamsen
 
Superbruger
Tilføjet:
31-08-2004 01:47:39
Svar/Indlæg:
188/20
#5
Nu arbejder min fuc**** fætter Mads for Stofanet, så var din mund eller gå ud og vask den med sæbe :e

Spøg til side, du må selvfølgelig mene om Stofanet hvad du vil!

#0

Har du prøvet at ringe ind til deres support?
De har en masse computernørder ansat som helt sikkert gerne vil hjælpe dig!
Tror vistnok at nummeret er 88 30 30 30...



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2004 07:24:31
Svar/Indlæg:
6052/189
hvordan har du sat den til?

har du bare ladet den finde info automatisk?

prøv at ringe til stofanet og så info fra dem... dvs dns, gateway osv



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2004 12:21:19
Svar/Indlæg:
3943/44
Skal man bruge krydset kabel mellem modem og router?
Ved ikke om du har prøvet det!



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2004 13:13:40
Svar/Indlæg:
6052/189
#9:

jeg skulle.. men kører dog med switch, men stadig går det krydset fra Modemmet til switchen..



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2004 13:17:29
Svar/Indlæg:
2959/206
#5 - Klap...
Mit stofa virker sku fint...! Har aldrig haft problemer med det.. Og hvis det en enkelt gang er gået ned.. Så har de fået en supporter ud for at fixe det efter 30-60min!....

Elsker sku mit stofa :D

/DjeavleN



OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2004 07:39:41
Svar/Indlæg:
1262/95
#7 Hvis Stofanet har mange computernørder ansat, så gemmer de dem sgu godt ad vejen når folk ringer ind for at få support...

Såvidt jeg husker er det noget med at Stofas modem husker den MAC adresse der har været i kontakt med den sidst, så enten skal du nnulstille modemet 100% eller også skal du "spoofe" din MAC adresse i routeren. Det betyder at du i routeren definerer en MAC adresse, typisk den på dit eget netkort, så nare du modemet til at tro at det er din PC der sidder i den anden ende af kablet.



@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
01-09-2004 09:57:22
Svar/Indlæg:
4033/364
obs - du skal HUSKE at clone din PC's macadresse , for de "nyere" (vist nok?) Stofaanlæg de låser på MACadressen.

måden du kan få det til at virke igen er:

sæt din stationære PC på -=> start din browser på http://signon.stofanet.dk => så brokker den sig sikkert over MACadressen, så vælger du bare log ud => log ind igen => find det sted hvor der er et punkt der hedder always On og sæt det til (så behøver du ikke at logge på hver gang)....

Tag kablet ud af modem'et og sæt det i routeren. Clone MAC, så WLAN MAC er den SAMME som dit netkort .

Du kan tjekke din macadresse (fx i winxp) ved følgende =>vælg kør => skriv CMD (starter en dospromt) => skriv ipconfig /all

din MAC adresse er det som den kalder Fysisk adresse (OBS der kan være flere netkort så tjeck at det er den rigtige du kigger på)



Lamsebamsen
 
Superbruger
Tilføjet:
01-09-2004 12:01:11
Svar/Indlæg:
188/20
#0

Hvis det er helt ad helvede til, så kan du sende mig dit telefonnummer via min email eller internt besked system...
- så skal jeg nok få min fuc**** fætter Mads til at ringe til dig, eller også en af hans mange slavenørder der arbejder under ham derinde på supporten :e



Lamsebamsen
 
Superbruger
Tilføjet:
01-09-2004 12:06:21
Svar/Indlæg:
188/20
#14

Synes lige jeg vil forsvare de stakkels supportere lidt...

Der ringer sindsygt mange mennesker ind til dem hele dagen lang...
De fleste af dem snakker røvhamrende ubehageligt til supporterne, og er slet ikke indstillet på at samarbejde om det problem de har ringet ind med.
Desuden er cirka de 80% af dem som ringer ind i besiddelse af en computerforståelse som er lig med absolut røv og nøgler, og det slider sgu' lidt på humøret hen på aftenen...

Hvis du vil have god assistance fra en hvilken som helst supporter, så prøv at få ham/hende til at smile lidt i den anden ende - så skal du bare se løjer!



TechShow
 
Overclocker
Tilføjet:
01-09-2004 13:42:13
Svar/Indlæg:
16/6
#5 giver dig ret... mit stofanet er også mega ustabilt..
Ofte om formidagen er der halve og hele timer det ikke køre..
Uden varsel falder det bare ud og kommer ind igen..
Det er så i Ålborg det her, ved ikke hvordan i resten af DK.



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2004 10:00:22
Svar/Indlæg:
3943/44
Når du opretter allways on skal du gøre det gennem routeren, så er det lige meget som du cloner Mac. da den tager routers mac som den der er allways on!



Snavsi
 
Superbruger
Tilføjet:
20-09-2004 10:22:48
Svar/Indlæg:
48/22
Hey...
Jeg har den sammen router ASUS WL 500g.
Jeg har så Dansk Kabel-TV internet.
Min router lukker for forbindelsen ud, men jeg har stadig mit netværk.
Men Hvis du har motorola modem så er der vise modeller der ikke kan arbejde sammen med asus.
mit problem blev løst med ny firmware til routeren

http://www.asus.com.tw/support...