Bemærkning om Arctic Cooling NV 3 Silencer

Luftkøling d.  31. august. 2004, skrevet af System
Vist: 245 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
31-08-2004 12:47:50
Svar/Indlæg:
0/11005
Bemærkning om Arctic Cooling NV 3 Silencer

Jeg har netop modtaget denne køler og monteret den på mit volt moddede POV FX5900XT kort.

Hvis i skal montere den så tjek lige om jeres sidder perfekt første inden i skruer den ordenligt fast på kortet.

Jeg rensede ramblokke og coren, og smurte et tyndt lag billigt kølepasta på og skruede den fast.. Tog den derefter af igen for at se om den passede ordenligt, og det gjorde den langt fra...

Den har 100% dækning på 2 af 8 ram blokke, 2 ekstra er 50% rørt, 2 er 10% rørt, og de 2 sidste er slet ikke dækket af køleren. Det kan man se om om der er kommet kølepasta på køleren...

Selve bunden på kølen hvor GPU er er noglelunde lige. Den blev dækket ca 95%.

Det er ikke en kritik af køleren, da det er MEGET svært at lave en køler der skal dække så meget...

phg

Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2004 16:35:45
Svar/Indlæg:
1399/43
jeg tror du har været uheldig jeg ved ikke hvad fabrikkens tolerancer er men min passede 100%
jeg har også gjordt som bigbird men jeg brugte bare artic silver5 på både ram og kernen
min kort faldt 10grader fra 51 til 41 grader

Westvind

Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2004 18:11:13
Svar/Indlæg:
227/16
Jeg har lige fået et Arctic Cooling NV 5 og den passede perfekt.

På mit PNY 6800GT, måtte jeg dog slibe lidt af den aflange køleprofil der sidder ved strømstikket (reference layout), ellers berørte den blæseren og løftede hele køleren en smule så den ikke lå lige meget til på alle ram klodserne.

Resultat efter montage: Næsten uhørlig og 5 grader koldere end standard. :)