Det var da et utroligt påstyr det startede 😉
Men uanset hvilke firmaer der blev grundlagt først og alt muligt, kan der så ikke findes enighed om at når man snakker original cola, så er det underforstået coca-cola... 😉 Og når når man snakker original cpu så er det underforstået Intel, da det stortset er Intel der har lavet grundlaget for tidens x86 cpu'er! Det kan godt være at AMD har fundet ud af at sætte to 32bit cpu'er parallelt, så de kan regne med 64 bit, men de har altså ikke gjort hjulet mere rundt af den grund.
Ikke fordi jeg siger at det ikke er smart det de har lavet, for det er det jo, men en rigtig 64bit cpu er det jo egentlig ikke...
Og ja, AMD har været med længe, men i alt den tid jeg har arbejdet med computere har det ihvertfald, været Intel strukture der har siddet i dem... Det er jo Intel der står bag bla. 8008, 8088, 8086, 80286, og self. 80386/X86 😉
Det er hverken nogen ny ide, og tror heller ikke det er Intel der har fået ideen med multi-core cpu'er, det er nok nærmere IBM eller Sun eller sådan nogle... Jeg har ihvertfald stået med en kæmpe cpu i hånden fra en æld gammel mainframe, med 32 kerner på! Kan desværre ikke huske mærket, men jeg er næsten sikker på det var en IBM?