Konsol valg?

Diverse d.  31. august. 2004, skrevet af System
Vist: 233 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
31-08-2004 21:48:58
Svar/Indlæg:
0/11005
Hvilken af de tre konsoller Xbox, Playstation2 og Gamecube er den bedste lige nu, og er det i det hele taget det rigtige tidspunkt at købe en konsol på. Jeg gider jo ikke købe en blot for at indse at næste generation venter lige om hjørnet...
Jam

Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2004 21:56:54
Svar/Indlæg:
976/138
Det er helt klart PS2 der er den bedste!!!

En af de store fordele er at det her er gratis at spille online!!!

Og så har man jo et par virkelig stor-spil comming up, nemlig MGS: Snake Eater og GT 4

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2004 23:22:50
Svar/Indlæg:
688/32
Jeg ville helt klart vælge Xbox'en pga. de mange muligheder man har i den. Den kan bruges som Konsol/dvdafpiller/medieafspiller. Den tilsluttes bare til netværket med din pc så kan du se film fra pc'ens hdd uden at skulle rode med tvout.

Med Xbox har du også mange muligheder mht. software på den. Det er sågar muligt at køre linux på den hvis man ønsker dette.

Jeg kender nogle stykker der har Xbox og de er mega glade for deres. Selv i perioder når man ikke spiller på den bliver den brugt til at se film med så den står aldrig og samler støv.

Kender kun en der har PS2 og han blev træt af den efter et par uger fordi den ikke kan andet end at spille.

Dette er mine meninger om de to. Dermed ikke sagt at Xbox nødvendigvis er det bedste valg for dig.

Don

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2004 00:17:47
Svar/Indlæg:
644/8
#1 via tunnel software er det også muligt at spille online gratis på en moddet xbox.

#0 Jeg er utrolig glad for min xbox og kan helt klart anbefale den, dog savner jeg spil som Gran Turismo, tekken og resident evil.

Don

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2004 00:18:50
Svar/Indlæg:
644/8
www.xbconnect.com <--link til tunnelsoftware

JakobL

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2004 02:24:15
Svar/Indlæg:
162/5
Det kommer 100% an på hvilke spil du vil spille. PS2 er lidt bagefter mht. til hardware i forhold til de 2 andre, Xbox er nok den kraftigeste af de 3.

Desværre virker en stor del af spil udbuddet til Xbox som "truckerspil" (alt skal være stort og voldsomt), som halter mht. til indhold.

Gamecubens store force er de titler man kun ser på den maskine, men det kommer an på hvad spil man er til.

Mit råd er at se hvad for spil du gerne vil have, hvis de findes til flere af konsollerne, så ville jeg gå efter Xbox/cube da man har hørt diverse historier om både dårligere grafik, og dårlig fps i ps2 udgaver af multiplatform spillene.

Sorte

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2004 09:26:00
Svar/Indlæg:
684/95
Hvis jeg havde valget stod den nok på X-Box, har selv haft en PS2 og ligenu har jeg en GameCube!

Den eneste grund til jeg har en GameCube er for at spille Resident Evil 4 når det en gang kommer, men der er gået så lang tid at jeg helt har fortrudt mit køb :(
Den lille GC er eller sindsygt flot og lækker, larmer næsten ikke og loader hurtigt, men den kan ikke spille dvd'er (panasonic har lavet en der kan) men den normale kan slet ikke. Ydermere skal der et kæmpe bøvl til at spille sine backup spil på den (bemærk dine lovlige spil du naturligvis bare har en backup af :e )

PS2'en er ok, omend temmelig gammel, faktisk så gammel at spillene for det meste er rimeligt bag efter hvad grafikken angår, til gengæld har den masser af solide titler (bla. silent hill, resident evil) og den kan spille dvd'er og PSX spil... og så kan den moddes/chippes så den kan spille backup spil og japanske film og spil (NTSC og alle regioner) Btw, hvis du køber brugt PS2, så hver opmærksom på at de gamle modeller larmer mere end de nye!

Xboxen ville nok være mit foretrukne valg, den er nyest, kraftigst og har flere muligheder end de andre. Den kan naturligvis også spille dvd'er, men hvis man er rigtig smart kan den chippes og det er her det geniale begynder, for ligeså snart den er chippet kan man smide en anden harddisk i, installere avalaunch (eller lignende programmer) få linux på den, lægge alle sine spil direkte på harddisken, lægge Xvid/Divx film direkte på harddisken. Du kan hente film/spil på nettet og lægge dem på... dette er naturligvis ganske ulovligt og sådan noget kan jeg bestemt ikke anbefale selvom det er nemt, billigt og moralsk/politisk rigtigt :e

Så Xboxen er nok alt i alt smartest, men igen kommer det også meget an på hvilke spil man spiller... og det er tit smart at undersøge det i forvejen da mange spil f.eks ikke kommer til de 2 andre konsoller!

Neurobrain

Superbruger
Tilføjet:
01-09-2004 09:45:22
Svar/Indlæg:
389/13
Xbox - helt sikkert:

Jeg bruger min til:

Spil (doh)
DVD

Og det bedste

XBMC - GUI er virkelig lækker.
Søg på XBMC og du køber en Xbox.
Xbox mediacenter kan afspille *.mp3, *.avi, divx osv osv - fra lokal disk eller fra netværket. Understøtter shoutcast. VOIP. Indbygget webbrowser. Spil gratis på nettet. Rip dine egne film og spil ved et enkelt tryk. FTP server. Automatisk opdatering af dine programer. Tjek vejrudsigten. Læs de senereste nyhder (rulletekst) og meget meget mere

Det hele i et top professionelt design

PS2, Xbox eller GC? - I min verden er svaret utroligt let og hvis der er nogen der er i tvivl skyldes det IMO at de enten er fanboys og/eller uvidende :)

Hvis jeg skulle ha en maskine til ren spil ved jeg ikke hvad jeg ville vælge. Men hvis jeg ville bruge maskinen til andet er der kun Xbox....og kun Xbox

http://www.xboxmediacenter.com...
www.xbox-scene.com - Her kan du se hvad svinet virkelig kan

Sorte

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2004 09:47:55
Svar/Indlæg:
684/95
PS2, Xbox eller GC? - I min verden er svaret utroligt let og hvis der er nogen der er i tvivl skyldes det IMO at de enten er fanboys og/eller uvidende

Eller også er det netop fordi nogen spil bare kun kan fås til en konsol ;)